• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning BP FF Tribute to MilSpec

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Finns det några ute i världen att lägga händerna på fortfarande? Inte forskat något vidare, men fått intrycket av att intresset var stort.

Nymans får en såvitt jag fått höra, den är tjingad.
Finns och finns, har hört kölistor på 55 och 80 pers hos butiker som får in 3-5st. Så den verkar ju onekligen sjukt eftertraktad. Hur mycket av det som är sant eller hype däremot vet jag inte. Med 500st tillverkade så borde de ju gå att få tag på kan man tycka.
 

demondave

Rolex
Finns och finns, har hört kölistor på 55 och 80 pers hos butiker som får in 3-5st. Så den verkar ju onekligen sjukt eftertraktad. Hur mycket av det som är sant eller hype däremot vet jag inte. Med 500st tillverkade så borde de ju gå att få tag på kan man tycka.

Några kommer ju alltid ut, om inte annat från folk som spekulationsköat. Graden av hype lär väl mest styra nivån på påslag på dom som kommer ut, lex Daytona. Blir dom liggandes stabiliseras väl nivån någonstans där köparna finns. Men det verkar ju onekligen finnas ett intresse där ute, så knappast ett dåligt köp.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Några kommer ju alltid ut, om inte annat från folk som spekulationsköat. Graden av hype lär väl mest styra nivån på påslag på dom som kommer ut, lex Daytona. Blir dom liggandes stabiliseras väl nivån någonstans där köparna finns. Men det verkar ju onekligen finnas ett intresse där ute, så knappast ett dåligt köp.
Historiskt har ju BPs limiterade modeller gått för över listpris efter några år. Det verkar som att folk fått upp ögonen för BP nu så jag känner mig inte direkt orolig vad gäller värdeutvecklingen (även om jag alltid köper för att bära).
 

demondave

Rolex
Historiskt har ju BPs limiterade modeller gått för över listpris efter några år. Det verkar som att folk fått upp ögonen för BP nu så jag känner mig inte direkt orolig vad gäller värdeutvecklingen (även om jag alltid köper för att bära).

Köpa för att bära är helrätt, och där är Mil-Spec särskilt helrätt. Men klart det är skönt att veta att man inte kastar pengar i sjön, man vet ju aldrig vad som dyker upp framöver :)
 

Ceramic

Cartier
IMG_3232.jpg
Min tur :)
 
Senast ändrad:

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
En riktigt bra hommage! Bra att de inte blåste upp den i "modern" storlek som så många andra re-editions. Det enda jag stör mig på är det snedplacerade datumet, annars är den grym. Stort grattis!
 

Torulf

Cartier
Riktigt fin klocka. Vad är själva "syftet" med fuktindikatorn? Så man vet att den blivit fuktskadad? Men det bör man väl se utan denna indikator?
 
Topp