• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning, Min tredje enhörning

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Hej alla klockfantaster,

Jag kände att de var dags för en ny tråd om en nyfunnen klocka, jag har länge spekulerat men inte aggerat... Ibland presenterar sig situationer och ja, det var dags helt enkelt!

Nedan kommer jag att presentera min TREDJE enhörningsfångst, även denna gång under lite andra omständigheter och premisser än de tidigare två. Dessa återfinnes bland här:

https://klocksnack.se/threads/paketöppning-min-första-enhörning.65807/

https://klocksnack.se/threads/paketöppning-min-andra-enhörning.93758/

Historiskt sett har man packat upp & ner en del klockor, blandade märken men mestadels Rolex... (Tråkmåns månne?) Men jag har även varit och simmat bland andra märken såsom Patek, Tag, Omega, IWC, Sjöö, Seiko osv osv OSV!
En del av dessa återfinnes här:

https://klocksnack.se/threads/2000-inlägg-en-hälsning-från-värmen.89788/

Förutom det faktumet att man är en ganska störd individ som varken kan bestämma sig, nöja sig, lugna sig eller någonting annat för den delen så lär väl denna karusell fortsätta att skräna och snurra tills man slutligen... till sist.... äntligen?...

Troligtvis aldrig, står där med sin ”OWG-Keeper” och tittar på det brunbrända gräset på andra sidan... Men nej du, det kommer nog vara grönare ett bra tag till & då får man ju dessutom sitta och svamla ihop lite Paketöppningstråden längst vägen! :D

För att undvika sedvanlig förvirring men ändå prompt stå fast vid de namn jag valt så kommer följande förklaring:

Med enhörning menas en av de första klockorna som gjorde att mitt intresse verkligen tog fart och startade upp på riktigt, att nyfikenheten väcktes och att pengarna sakta fick börja rulla i klockköp.

Så vad tänker jag då?

Min uppfattning är iallafall att jag förknippar ordet enhörning med en mytologisk lågflygande välkammad hästarackare som sägs vara svår att hitta, finna, fånga osv… Därav känns det som en lämplig benämning för div olika ”Sjukt viktiga” ting i vår vardag…

En lämplig livskamrat kan i många fall vara ett av dem.. DÄR, där har man ju haft riktig tur & skönt är väl det! Vem ska annars stå ut med alla dumheter och timmar av klocktjat osv… Nu kan hon ju dessutom referenserna på samtliga klockor som har passerat så där har man ju definitivt en keeper! *hoppas att hon läser detta så kanske jag får starta en ny tråd snart igen ;)

MEN utöver märke, modell och typ av klocka så finns det andra aspekter som jag tycker spelar in… Skicket, mycket beroende på ålder av objektet, Fullset, poleringar och allt vad man kan tänkas fundera över... kanske inte alltid en cakewalk...

I detta fallet gällde det en årsklocka, lite äldre och gärna 10/10 i allt… Pice of kaka! eller???

Well...
Ni vet de där mornarna när man känner sig extra chefig? Man vaknar upp och glider i sin morgonrock, på med ”the bunny slippers” och bränner på en panna java… När man sakta glider utåt för att dra i sig ett par djupa av en handrullad från de eminenta producenterna på Kuba så finns det ju en atteralj som skulle kunna komplettera den ack så fantastiska söndag detta faktiskt var. Tingesten som får grabbarna i Narcos att bli avundsjuka…

Vad sitter då på din handled? Vi snackar guld…. Vi snackar mycket guld… Vi snackar President & vi snackar bling!

Då min första seriösare paketöppning fyllde ett litet hål i hjärtat så skapade min sekundära paketöppning ett hål i plånboken. Denna gången skulle jag nog säga är en mildare blandning av de två... Hål i huvudet kanske? Jag vet inte...

Jag citerar även denna gång ett par rader från mina förra paketöppningar:

”Givetvis har man sina enhörningar som tids nog kommer att finna sin plats i lådan och därmed skapar ett ofantligt hål i plånboken, men allt har sin tid”

Ni som har orkat haka på såhär långt, Trevligt! :)

Nog med pladder och över till det som faktiskt är roligast, bilder (och en liten storyline) + lite mer pladder :p

Tanken VAR att detta skulle bli min första HELguldare... Men Omegan hann före...
B44430F9-6E70-47BF-A88C-389626A01607.jpeg

(Det är roligare med bilder) En solid liten Constellation DD som dessutom är en årsklocka!

Vi går vidare!! :)

jag har alltid varit onödigt glad för bling…
62C46436-2E69-4DB6-B4D5-7870A16DBBBA.jpeg

B492592F-0B2F-4613-9BB9-BBC58E4DB388.jpeg

Fast att jag egentligen varken kan ha det på jobbet eller hemma, sambon snor dem...(tjejklockor?) Fast JO, jag kan fan visst ha dem på jobbet! SKITcoolt är det! :cigar:

Men för att återgå... Jag har också gärna sett att skick skall vara bra... Gärna Fullset… Sen om det skulle vara en årsklocka hade ju inte gjort ont…

Vi kör!!

I samband med att det kom en ny klocka kändes det rimligt att det också fick komma en ny flaska!
Smooth.....
D38AF5D5-5CE7-46E5-B500-838CBEFB2291.jpeg


Ni som ännu inte har/hade listat ut vad det rörde sig om, då kommer här en ganska avgörande ledtråd ;)

Jag måste ju endå säga att det är den sexigaste Rolle-lådan so far som har befunnit sig i detta hem! Dagens moderniteter hade kunnat ta tillbaka lite av sin forna glans här i min mening...
3ADA3876-EA0F-410A-9552-C9A85F07F69C.jpeg


Smack sa de ba! Riktigt trevlig låda!!
F59B4BA0-FA34-4220-8DBF-2C8877837BF3.jpeg


OCH här har vi den lilla rackaren...
Rolex Day-Date 18238 Double Quick-set, Fullset, årsklocka! Den sägs vara orörd men då jag själv inte är man nog att bedöma detta så vågar jag inte säga det högt... :D
B7344D53-9931-4EA2-B978-B9F1D634DE64.jpeg


Stretch på en behaglig nivå...
FA3F7AB0-4E4B-4E59-AC1D-62F801D91EC5.jpeg


Klistermärket på sin plats...
402D1FEB-148C-47A1-81DA-CD255E9F7E59.jpeg


Den enda rätta claspen på den sexigaste länken i ett av de mest icke-ödmjuka materialen! Pt hade också suttit fint, MEN det kanske kommer nån gång! :D
097C6BD8-0C92-4C14-A553-7722F498135E.jpeg


BlingBLING!! 36mm som jag tycker upplevs större, tyngden är däremot något helt fantastiskt!! Grym närvaro på handleden!
0BC21D35-3B34-4765-8B04-677A62F2E9AB.jpeg


Fredag på tavlan, mycket känslor i den bilden!!
46D14D89-3F61-45A2-B535-8316D7EAA43B.jpeg


OCH sist med inte minst... När det inte är kostym på jobbet så tycker jag personligen att den gör sig minst lika bra i detta sammanhanget, ghetto-smurf med adidas, gaddar & en flygande matta!
9B66C2E4-1B1C-4C89-9392-6E082BDB53F4.jpeg


Sammanfattning, jag är väldigt nöjd med min "nya" klocka och skulle jag tröttna finns det ju oändligt med tavlor där ute, inte minst den beryktade Onyx!

Men just nu är jag väldigt toppad!

Stort tack för visst intresse och fortsatt trevlig söndagkväll!

:heart:TheTaleTeller:heart:
 
Topp