• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning Patek Philippe - Min graal klocka

osc10

Panerai
2-Faktor
Här är man borta från KS en em/kväll och satan va mycket det kan hända på några timmar! Stort grattis, gissar att du är trött idag efter gårdagens firande.:depressed:
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Här är man borta från KS en em/kväll och satan va mycket det kan hända på några timmar! Stort grattis, gissar att du är trött idag efter gårdagens firande.:depressed:

Nä, det är lugnt. Dricker inte rusdrycker och jag skyndade hem efter en finmiddag på krogen för att läsa alla sköna kommentarer :D
När man gör en paketöppning på KS så förlängs euforin av nyköpet i flera dagar.
Det är bara att logga in och lyftas upp av alla uppåtpuffar :)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Min naturliga fråga till dig @Niklas blir: -Vart barkar det hän härnäst ?
Drar till med en metafor för att förtydliga vad jag menar, det verkar som du nu står vid änden av vintergatan och spejar vidare... :)
 

jabla

Sarlacc
Stort Grattis till en fantastisk klocka samt tack för en trevlig och lärorik pateköppning @Niklas!

Ser att den har bandstift som inte kräver verktyg så det är bara att vända på bandet och ha baksidan upp varannan dag. :)
 

Hmpson

Cartier
Fucketifuck. Så otroligt balanserad och snygg. Jag kan inte sätta fingret på varför den där är så snygg, men den slår allt annat, känns det som.
 
Bara att instämma med övriga. Stort grattis till en fantastisk klocka. Mycket spännande vad mer som är på ingång. AP Jumbo, JLC perpetual samt en PP kronograf. Gissar och hoppas på en Piaget Altiplano i vitguld.
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Jävlar vad roligt att koka ägg med den på armen!

Haha :D
Brukar egentligen inte använda kronograferna på någon av mina klockor.
Men känslan i knapptryckningarna på denna slår allt annat jag har provat!
De har gjort en perfekt avvägning hur hårt man måste trycka. Helt perfekt motstånd och sedan ett diskret KLICK.
Svårt att förklara känslan av att trycka på en knapp men hade jag varit klocknörd så hade jag nästan sagt att det är något sexuellt över det hela.... :D
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Har börjat kolla efter lite andra armband.
I sommar funderar jag på ett brunt kalv läder för att dressa ner den lite med shorts och t-shirt.

Men vad tror ni om dessa på vintern?

Rios1931
image.jpeg


Hirsch London, grått
image.jpeg
 
Här händer det grejer (varit offline ett tag) - stort grattis till en fantastisk klocka!
Tror båda banden ovan skulle funka utmärkt för övrigt, men vill gärna se den på gråa bandet, lite ovanligt val som jag tror skulle funka riktigt bra
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Fantastisk. Helt enkelt fantastisk.

Även om du haft en helt makalös samling tidigare så tycker jag du gör helt rätt i att 'växla upp'. Några riktiga godbitar känns roligare än mängd. Sannerligen snille och smak!

Nu är det ju sjuka att dina mängdklockor är drömdinkor för oss andra.

Kul också att ALS drev fram denna tävling, behövs verkligen en omskakning hos de stora då och då. Och Datographen är verkligen min personliga graal. Sjuk understatement -klocka. Synd på storleken bara. PPn är ju perfekt.

Grattis!
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Här händer det grejer (varit offline ett tag) - stort grattis till en fantastisk klocka!
Tror båda banden ovan skulle funka utmärkt för övrigt, men vill gärna se den på gråa bandet, lite ovanligt val som jag tror skulle funka riktigt bra

Tror också att det gråa skulle funka bra. Men jag är svag för brunt armband till vit tavla.


Jag håller med, speciellt till en sådan här klocka.
Men jag tror inte Patek har grått? Även Rob E pratade om ett Hirsch band när vi pratade om att dressa ner klockan.

Fantastisk. Helt enkelt fantastisk.

Även om du haft en helt makalös samling tidigare så tycker jag du gör helt rätt i att 'växla upp'. Några riktiga godbitar känns roligare än mängd. Sannerligen snille och smak!

Nu är det ju sjuka att dina mängdklockor är drömdinkor för oss andra.

Kul också att ALS drev fram denna tävling, behövs verkligen en omskakning hos de stora då och då. Och Datographen är verkligen min personliga graal. Sjuk understatement -klocka. Synd på storleken bara. PPn är ju perfekt.

Grattis!

Tack :)
Ja, det är faktiskt inte så konstigt att ALS beundras så i klockvärlden.
Deras värderingar som tillverkare är verkligen något som jag går igång på. Självklart finns ekonomi bakom besluten som i varje företag men det känns som de drivs av kärleken för fantastiska ur och vill gärna driva utvecklingen framåt, kosta vad det kosta vill.
Se bara på deras Lange 1. Till i år utvecklade de ett helt nytt urverk med bara några mindre förbättringar.
Inte för att någon efterfrågade det utan bara för att de kunde och vill ligga i framkant. Går ju inte annat än att gilla en sådan tillverkare :)

Vad gäller Datograph så skulle jag nog hellre spara till en 1815 chronograph. Främst pga tjockleken men även lite cleanare urtavla.
 
Topp