• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Paketöppning Patek Philippe - Min graal klocka

Väldigt väldigt fin. Grattis!!!!
Har aldrig varit speciellt förtjust i rektangulära pushers. Förrän nu...
Vansinnigt läcker baksida dessutom.

@Niklas Audemars Piguet-öppningstråd. :)

image.png

Jag vill också säga Grattis! Grattis till ett fantastiskt vackert ur och till din recension som som tyckte mycket om. En tydligt visad ödmjukhet inför en sagolikt vacker pryl. Jag gillade hur du förhöll dig. Det finns en vördnad inför hantverket och märket som tydligt går igenom. Det är lätt att glädjas med dig. Wow vilken klocka, så otroligt vacker!

Fy fan va fin klocka Niklas... galet vacker.
Och helt perfekt storlek (jämfört med tex datographen) - så grymt välbalanserad.
Stort Grattis!!

Bra fråga.
Jag använder aldrig kronograf... På riktigt.
Vad gäller just denna så är det hantverket och den historiska betydelsen som ligger bakom som lockar.
När det gäller kronografer i allmänhet så är det mycket utseendet, så även med denna.
Tror att just den här klockan hade varit ganska tråkig utan några komplikationer.
Det blir en harmoni i tavlan med sub-dials. Den hade varit lika snygg med en dag/månads visning i dem, nu råkade det vara en fantastisk krono.
Fair enough, du är värdig. ;) Har ju fattat att det är en biggie med inhouse manuella kronografer. Bär den med god hälsa!

Galet - stort grattis!

Vet inte om jag tolkade det här och tidigare inlägg rätt, men är det alltså en tredje "finare" klocka på ingång (efter JLC perpetual och denna Patek)? Vågar man hoppas på att det är en Lange 1?! Kanske med månfas eller world-timer?! (Inte för att jag vill förta den här paketöppningen!)

Fin klocka!! Grattis!!!

Tack.
Som svar på ditt ursprungsmeddelande:
Jag är egenföretagare som betalar alla min privata och mina företags skatter i Sverige.
Inga skatteupplägg för att undkomma skatt, inga pengar utomlands, inga offshore upplägg.
Allt beskattas så som SKV vill att man ska göra så klart.

Det är kommentarer som denna, ironi eller ej, som gjorde att jag slutade använda och slutligen sålde min Italienska sportbil som jag hade drömt om sedan barnsben och sparat till i över 15 år..
Fick dessa kommentarer dagligen så sista året i min ägo så tog jag bara ut den sena kvällar och nätter på folktomma vägar.
Det är svårt att leva ut sina drömmar i Sverige om man inte har vunnit på lotto :D

Det är kommentarer som denna, ironi eller ej, som gjorde att jag slutade använda och slutligen sålde min Italienska sportbil som jag hade drömt om sedan barnsben och sparat till i över 15 år..
Fick dessa kommentarer dagligen så sista året i min ägo så tog jag bara ut den sena kvällar och nätter på folktomma vägar.
Det är svårt att leva ut sina drömmar i Sverige om man inte har vunnit på lotto :D
Måste varit en Fiat. ;)

Blir helt mållös av hur du så väl beskriver allting. Blir själv lite rörd och hoppas den är precis allt vad du tänkt dig och drömt om, jag hoppas att ni får många fina stunder tillsammans. Ett oerhört stort grattis!! :)

Tack.
Jag är egenföretagare som betalar alla min privata och mina företags skatter i Sverige.
Inga skatteupplägg för att undkomma skatt, inga pengar utomlands, inga offshore upplägg.

Varför bry sig om vad andra tycker?
Det är dina drömmar som du ska njuta av, det finns alltid människor som lägger all sin energi på att vara avundsjuka på vad andra har, dom borde istället försöka bli lite inspirerade av andras framgång och kanske tänka "kan han kan jag".
Nä du skulle kört din bil i rusningstrafik varje dag o njutit varje meter du rulla fram o vart jävligt stolt över att ha uppfyllt en barndomsdröm.
Bry dig inte om dom som sitter där o är avundsjuka och marinerade i sin egen bitterhet ......... kör så det ryker niklas.

Tack.

Äsch skit i Jante! Köp tillbaka Ferrarin och blås genom stan med en pp på varsin arm!

En sån där klocka som man knappt vågar drömma om.. Grattis till köpet och hoppas att den får bli kvar i samlingen länge länge! Och tack för att du delade med dig till oss dödliga :)

Tillbaka
Topp