• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning: RADO HyperChrome Captain Cook

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Den här hade jag missat, mycket trevlig! Härligt med 37 mm. Fast jag blir ju ännu mer sugen på att nosa upp en från 1962... ;)
Jag har sagt det förut, @bbits , du har en fantastisk samling väldigt personliga klockor! Keep it up!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nej, glömde bort att jag skulle kolla och har haft den i windern när jag inte haft den på mig så den har inte stannat ännu...

@Denke - har du haft möjlighet att kolla gångreserven? 40 eller 80 timmar?

Oj, nej, tyvärr inte. Men det ska jag göra. Återkommer i ärendet! :)

Den är ruggigt bra annars. Gillar den skarpt!
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Den här hade jag missat, mycket trevlig! Härligt med 37 mm. Fast jag blir ju ännu mer sugen på att nosa upp en från 1962... ;)
Jag har sagt det förut, @bbits , du har en fantastisk samling väldigt personliga klockor! Keep it up!

Verkar vara svårt men inte omöjligt att hitta en vintage - 8000 tillverkade mellan 1962-68. Hittade just denna post om en lyckad vintagejakt på Fratellowatches, med massa härliga bilder: https://www.fratellowatches.com/tbt-rado-captain-cook-diver/

upload_2017-8-19_23-41-50.png


Inser ju direkt att jag måste hitta en lämplig BoR-länk att testa med oxå... :)
 
Senast ändrad:

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Oj, nej, tyvärr inte. Men det ska jag göra. Återkommer i ärendet! :)

Den är ruggigt bra annars. Gillar den skarpt!

Inte helt säkert att Kobra Kai-gänget eller "cyclops funkar fint på Seadweller"-förespråkarna håller med, men Radon är helt klart "Best of Basel 2017" i min bok... ;)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Inte helt säkert att Kobra Kai-gänget eller "cyclops funkar fint på Seadweller"-förespråkarna håller med, men Radon är helt klart "Best of Basel 2017" i min bok... ;)

Är benägen att hålla med. Nya SD faller inte mig i smaken och SLA017 är iofs ruggigt fin, i några veckor, sedan fick mitt ex vandra vidare.

Ett riktigt bra drag av Rado med CC. Ganska vettigt prissatt också! :)
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Hmmmm... Canvas kommer att bli kanon men inte detta band då det smalnar av vid infästningen så man ser bandstiften.... :confused::wideyed::confused:

Bara att börja leta igen. Tips på var man kan hitta 18mm canvasband (gärna mörkmilitärgrönt) mottages med största tacksamhet...

20170829_172141.jpg
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Gillar denna ju mer jag tittar. Har du provat den olimiterade på länk?

Nej, inte provat. Visste inte ens att det fanns förrän nu... :)

Kollade RADO's hemsida lite snabbt och det verkar ha tillkommit en del modeller till de tre som de lanserade på Basel. Skulle kunna tänka mig att den svarta 45mm-varianten skulle kunna tilltala ett antal av forumets mer handledsgrova medlemmar.

upload_2017-8-29_18-18-48.png
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Den där är ytterligare en retroflirt som är lyckad tycker jag. Grattis! Angående ankaret... jag är ganska säker på att det ska snurra hela tiden, inte bara då du lutar klockan i olika vinklar.
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Riktigt fin, skulle säga att det är en fullträff från Rado till skillnad från, i alla fall looken på den. :D Gillar reissues. Ett roligt alternativ till Omegas reissue Omega Seamaster 300 Master co-axial. Enda jag kan tycka är att de kunde slänga på +200m på vattentätheten. Jag tror den skulle göra sig grymt bra på ett Tropic-band, för ökad känsla av vintage. Till exempel:
https://www.watchgecko.com/zuludiver-tropic-rubber-strap.php
 

URlakad

Cartier
2-Faktor
Gillar denna ju mer jag tittar. Har du provat den olimiterade på länk?

jag har testat den på länk då den limiterade inte fanns inne. Tyckte den satt bra faktiskt. Kul med en liten dykare.

Lite samlade tankar:
Var inte superimponerad över känslan i vridningen tyvärr.
Är även fundersam hur det blir med smuts då bezeln är vinklad innåt och glaset är välvt. Känns som att det lätt kan samlas skit där.
Sen det här med att den limiterade modellen inte är numrerade är också en nagel i ögat i mitt tycke. Står bara "one out of 1962". Visst det är inte hela världen men jag stör mig på det. Drar ner helhetsintrycket. JAG VILL HA NUMRERAT FO HELVEDE!

Annars är det en nice klocka helt klart.
Vill ha begäret VAR stort men nu vet jag inte. Vill fortfarande ha en men som vanligt finns det mycket annat gott som hägrar.... Den som lever får se!
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte komplettera lite med bilder på den milanese mesh länk jag kompletterade med för ett tag sedan.

Tycker klockan ändrar karaktär ganska rejält och blir mycket mer gubb-dressad, vilket var min förhoppning/avsikt... :)

Gillar även spännet och att det går att anpassa längden helt steglöst. Har varit kanon senaste dagarna med rejäl värmebölja och därmed lite olika tjocklek på handleden.

Någon "nackdel" då? Skulle möjligen vara att den nu funkar mycket bättre till kostym, vilket i sig är positivt, men kan bli kostsamt i längden så den pirayatänderliknande kanten på bezeln bokstavligen ÄTER manschett... :banghead:

20180607_200614.jpg
20180607_200757.jpg
20180606_193102.jpg
20180607_084950.jpg
 
Senast ändrad:

ironcastle

Patek
2-Faktor
Tänkte komplettera lite med bilder på den milanese mesh länk jag kompletterade med för ett tag sedan.

Tycker klockan ändrar karaktär ganska rejält och blir mycket mer gubb-dressad, vilket var min förhoppning/avsikt... :)

Gillar även spännet och att det går att anpassa längden helt steglöst. Har varit kanon senaste dagarna med rejäl värmebölja och därmed lite olika tjocklek på handleden.

Någon "nackdel" då? Skulle möjligen vara att den nu funkar mycket bättre till kostym, vilket i sig är positivt, men kan bli kostsamt i längden så den pirayatänderliknande kanten på bezeln bokstavligen ÄTER manschett... :banghead:

20180607_200614.jpg
20180607_200757.jpg
20180606_193102.jpg
20180607_084950.jpg
Det är ju sådär den skulle ha sålts från början. Snyggt!
 
Topp