• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Paketöppning: RADO HyperChrome Captain Cook

Se där ja! Där har vi en klocka jag aldrig skulle köpa själv :D. Men vi har alla olika tycke och smak, och tur är väl det. För övrigt tycker jag dem skulle behållit namnet "Schlup". Vad har du på armen? Jag har en Schlup! :cigar:

Riktigt Cool klocka, även en jätte trevlig paketöppning och trevlig presentation, Kul att du delar med dig, stort GRATTIS!

Riktigt fin! Hur funkar den på nato?

Vet inte ännu - hade inget hemma som passade då den "bara" tar 18mm bredd. Även om läderbandet har börjat mjukna och forma till sig så tror jag det blir ännu bättre på nato eller kanske ett canvas/textil - det funkar ju fint på 45mm storebror... :)
upload_2017-7-29_12-6-48.png

(bild från Rados hemsida)

Härligt att nån slog till direkt. Riktigt kul nyhet. Hur upplever du ankarloggan som roterar om jag förstått det rätt? Kändes lite gimmicky men kanske inget man tänker på?

Vet inte ännu - hade inget hemma som passade då den "bara" tar 18mm bredd. Även om läderbandet har börjat mjukna och forma till sig så tror jag det blir ännu bättre på nato eller kanske ett canvas/textil - det funkar ju fint på 45mm storebror... :)
upload_2017-7-29_12-6-48.png

(bild från Rados hemsida)

Typiskt! Jag fick helt enkelt lägga beslag på ett ex och testa. Jag tycker att det funkar! :)

IMG_9172.JPG

Typiskt! Jag fick helt enkelt lägga beslag på ett ex och testa. Jag tycker att det funkar! :)

IMG_9172.JPG

Det var raskt marscherat... :p
Funkar absolut!!!

Förresten, hur uppfattar du storleken? Du brukar väl ha lite större bitar?

Senast ändrad:
Härligt att nån slog till direkt. Riktigt kul nyhet. Hur upplever du ankarloggan som roterar om jag förstått det rätt? Kändes lite gimmicky men kanske inget man tänker på?

Den roterar ganska "trögt" så man måste nästan luta klockan och försöka för att den skall ändra sig, dvs den håller inte på att "fladdra" vid normal användning.
Inget man tänker på och jag hade ju missat det själv tills @Matts påpekade det... :p

Senast ändrad:
Trevlig, bra storlek och grym gångreserv!

Tack! När det gäller gångreserven så verkar det finnas olika uppgifter, vissa sidor säger 40h medan det tex i instruktionsboken (som jag för tillfället väljer att tro på) säger 80h. Får väl göra ett eget test vad det lider... :)

Det var raskt marscherat... :p
Funkar absolut!!!

Förresten, hur uppfattar du storleken? Du brukar väl ha lite större bitar?

Jag fiskade upp den redan igår egentligen. :)

På pappret igger den kanske på gränsen ,storleksmässigt, mot vad jag brukar föredra, men det är ju lite av en vanesak. Tycker egentligen inte heller att man ska stirra sig blind på millimetrarna, det är så många faktorer som spelar in att man nog måste prova sig fram lite. På mig funkar tveklöst denna! :)

Den roterar ganska "trögt" så man måste nästan luta klockan och försöka för att den skall ändra sig, dvs den håller inte på att "fladdra" vid normal användning.
Inget man tänker på och jag hade ju missat det själv tills @Matts påpekade det... :p

Läste någonstans att den ska symbolisera rotorn till urverket och "bara" snurrar av rörelsen på armen. Blev lite fundersam när man såg bilderna, 24 timmars visning, powerreserve men nu vet vi :)

Grattis. Riktigt fin.:)
Var sugen på en sån där efter Basel men Rolex med sin djävulusiska tracktor beam sög mig tillbaka igen så det blev en 14060 istället. Men 37 är mer min storlek än 40.

Grattis! Riktigt snygg och bra storlek. Kul med keramik också!
Provade den i somras och jag gillade den skarpt, blank, rött datum, roterande ankaret mm.

Tycker den e riktigt fet! Perfekt storlek i mitt tycke. Hade dock önskat den svarta/blåa(?) modellen fanns i 37.. Men men, man kan inte få allt här i livet.
Får ta och kika på den i veckan som kommer. Vill ha begäret är stort! Fan, köpte ju precis ny klocka.....

Grattis till nyförvärvet!

Tillbaka
Topp