• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Paketöppning - The President

Grymt, du kan aldrig gå fel med dd i vitguld eller platina :p storleken är perfekt då den bärs större än en samtida dj och är en utmärkt allround klocka.
Riktig stealth precis som jag vill ha det... Är nästa steg plt må tro???

Fet klocka. Grattis.
Tack!
Brutal klocka, stort grattis! Presidentlänken är ju överlägsen, sjukt snygg! Dia-tavlan är oxå riktigt vass men jag tror att det blir lite mycket kaka på kaka iom att den nästan smälter in färgmässigt. Definitivt bättre med blå som bryter av! Hur känns repkänsligheten på vitguldet? Mjukare än stål men kanske står sig bra ändå?
Jag får återkomma i frågan kring repkänsligheten. Förhoppningsvis ska jag försöka undvika dinga den allt för mkt, men gvs kommer det ske ändå...
Wow! Grattis! Vilken sleeper.
Stort tack, den faller fint under radarn :)
Kul att det blev köp till slut, den blå tavlan passar perfekt! :)
Kul att du tycker det, sen kanske det bli is tavla framöver. Time Will Tell!
Mycket fin den, bra val och ingen dåligt törstsläckare :)
Precis som en iskall öl i hettan!
Det där är riktigt bra, skulle nog själv gått samma väg som du med tavlan så + på det.
Den är riktigt schysst! Mkt bättre än på bild :)

Grattis till ett fint exemplar! En DD behöver man ha och vitguld är en skön twist. :)
Vitguld är en mycket skön twist! Tack så mycket :)
Stort grattis!! Bästa DD kombinationen i mina ögon, I kungen av stealth wealth klockor ska det självfallet sitta en stickdial i:)
Spot on! Tack @Matts
Mycket trevlig paketöppning och helt rätt att sätta i den blå tavlan, stort GRATTIS!!!
Kul att du uppskattade det @Affe. Här kommer ännu en bild som påvisar den skiftande blå nyansen!
28D57C13-925F-448C-9970-8EB925A8BF90.jpeg

”En keeper, nu blir inget mer” – Hur många känner igen sig i denna fras? Åtminstone jag har citerat denna fras ett ex antal gånger redan iår… Men vad är det som gör att vi gång på gång på gång ständigt återkommer till jakten, längtan efter nästa rus? Nästa klockrus? Den här gången försökte trösten att släckas genom denna klockan som nedan ska presenteras.

Introduktion:
Det är inte många som inte lyckats stöta på varumärket Rolex oavsett om det finns ett genuint klockintresse eller ej. Men många har förmodligen inte koll på historien bakom varumärket Rolex? Många tror att varumärket grundades, som så många andra, i Schweiz men icke sa nicke……….. Hans Wildrof och Alfred Davis startad företag Wildorf och Davis i London 1905 och började klocktillverkningen genom att importera schweiziska urverk som i sin tur monterades in i klockor. Året 1908 registrerades varumärket ”Rolex” i klockstaden La Chauz-de-Fonds i Schweiz och 1915 grundades bolaget Rolex. Whips så var Rolex fött.

Om ett mer djupdyk rörande varumärket Rolex behövs får ni hemskt gärna göra det på google….. Nu till det väsentliga!

Rolex Day-Date
Att uppfinna hjulet två gånger är en onödig bedrift, därav kopierar jag in nedanstående introduktion från tråden: Rolex Day Date 1803 - ”The President 1958-1978” (https://klocksnack.se/threads/rolex-day-date-1803-”the-president-1958-1978”.86800/)

”Rolex Oyster Perpetual Day-Date gjorde sin debut 1956 med att vara den första kronometerklockan som var automatisk, vattentät och som fullständigt indikerade datum samt veckodag. Den nya innovativa dagkalendern finns på en rad olika språk och i utvecklingen framkommer, genom kataloger och leaflets, att dagkalendern erbjöds i 11 st språk under 1963, 24 st språk under 1979, 25 st språk 1985 och idag (2018) erbjuds det 26 st språk.

”English, Spanish, Arabic, German, Chinese, Danish, Basque, Catalan, Ethiopian, Finnish, French, Greek, Hebrew, Dutch, Indonesian, Italian, Japanese, Latin, Moroccan, Norwegian, Farsi, Polish, Portuguese, Russian, Swedish and Turkish”.

Rolex Day Date var ursprungligen endast tillgänglig i 18 karat guld respektive platina tillsammans med den nyligen utvecklade länken ”President Bracelet”. Det är även denna fantastiska modell som var den första Rolex att förses med texten ”Superlative Chronometer Officially Certified” (COSC) på tavlan vilket är en certifiering som garanterar en gångavvikelse mellan -4 till +6 sekunder per dygn.”

Specifikationer:
Märke: Rolex
Modell: Day-Date
Referens: 18239
Material: Vitguld
Mått: D 36mm
Funktioner: Timmar, minuter, sekunder, dag och datum
Water Resistent: 100m
Urverk: Kaliber 3155, Double quickset

Sedan den plockades upp har den inte lämnat handled många timmar. Jag är fullkomligt i extas fortfarande och känner att jag äntligen hittat rätt. Inte en tanke har lagts på vilken nästa erövring ska bli och det är första gången det skett sedan klockintresset tog över mitt liv.

Här kommer den, Rolex Day-Date 18239.
IMG_2638.jpg

IMG_2744.JPG

IMG_2620.jpg

Den diamant försedda Rhodium tavlan ersattes sedan mot den fantastiska 13/18038-86 BLUE OPTICOLOR tavlan. Stort tack för en snabb och bra service @ROB-1832. Den är verkligen GRYM!
IMG_2780.jpg

IMG_2793.jpg
IMG_2794.jpg

IMG_2786.jpg
IMG_2798.jpg

Sjuuuuk dinka kompis, bra köp!! KUL med en fet DD!! En sån månare jag också ha någon dag...

Riktigt trevlig klocka. Skulle behöva göra ett liknande inköp är känslan, som slår till som en bomb. Stort grattis!

Sjuuuuk dinka kompis, bra köp!! KUL med en fet DD!! En sån månare jag också ha någon dag...
Stort tack! Känslan nu när det gått ett tag är fortfarande fantastisk. Ädelmetal gör något med själen.....
Riktigt trevlig klocka. Skulle behöva göra ett liknande inköp är känslan, som slår till som en bomb. Stort grattis!
Känslan är obeskrivlig! Jakten på nästa är förmodligen över.... för en längre period åtminstone...
Tack @Cristian :)

Vilken drömklocka alltså! Visste inte att denna mörkblåa tavla ens finns, men den är nog min nya favorit tavla från Rolex. Grattis!

Stort grattis, den är grym. Har suktat efter en WG i fem år men det är lång startsträcka
Vad väntar du på, KÖR! Den är verkligen värt varenda krona och öre. En stor fördel är även att det är såpass smidigt att byta tavla i dem, börjar man trötta.... in med en ny tavla :)

Tillbaka
Topp