• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - The President

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Grymt, du kan aldrig gå fel med dd i vitguld eller platina :p storleken är perfekt då den bärs större än en samtida dj och är en utmärkt allround klocka.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Härligt köp! Båda tavlorna är riktigt bra! Den blåa ser nästan svart ut. Lyser den upp i solljus, eller är den lika diskret?
Tavlan är väldigt diskret men poppar i ljuset, mycket djup i tavlan. Här kommer en referensbild med en svarttavla.
20457EB4-821C-44D5-B355-5A19B72240EA.jpeg
06A80858-69C4-456E-B523-3876AC4B9A99.jpeg
34629210-6662-4355-AACC-4592D624A3FD.jpeg

Olika vinklar med ljus.
C324DE82-1A38-4105-8C82-E2C6F19B2EB0.jpeg

27B7BA97-7AA7-4D59-B66A-821145CD8CC2.jpeg
 
Senast ändrad:

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Snyggt, gratulerar stort!
Dagkomplikation är så vardagspraktiskt det kan bli och ja.. i vilken situation funkar inte en daydate i vitguld?
 

raw_tuna

Cartier
Brutal klocka, stort grattis! Presidentlänken är ju överlägsen, sjukt snygg! Dia-tavlan är oxå riktigt vass men jag tror att det blir lite mycket kaka på kaka iom att den nästan smälter in färgmässigt. Definitivt bättre med blå som bryter av! Hur känns repkänsligheten på vitguldet? Mjukare än stål men kanske står sig bra ändå?
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Grattis! Enastående klocka, båda tavlorna är läckra men den blåa tavlan är lite mer gångbar och diskret på ett bra sätt.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Stort grattis.
Tycker tavla nr 2 så blir den lite mer "stealth-wealth". Helt i mitt tycke.
Bara att njuta av känslan.
Tack! Det var min intention och det blev ju topp.

Mycket fin! Grattis.
Tack!
Grattis, isad eller ej så är den oavsett grym!
Tung är den med ;)
Snyggt, grattis :)
Mycket bättre med blåa stickdial.
Tack detsamma! Ett pinnhål upp :D
Jag både applåderar och är avis samtidigt. Bra val P!
Tack! Den är verkligen helt perfekt!
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Återigen stort grattis min vän!
Den sitter helt perfekt på dig :)
Stort tack kompis! Testat en del men nu är slutsatsen dragen... Rolex 36 är min size.
Grattis.. kör med is ;)
Ice bitte
Där var den ju, så jäkla bra!

Stort, stort grattis, om inte det där är en keeper så vetefan var världen är på väg :)

Storleken är ju perfekt på dig.
Tack! Den är en given keeper, du kanske borde överväga ädelmetal du med ;)
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
”En keeper, nu blir inget mer” – Hur många känner igen sig i denna fras? Åtminstone jag har citerat denna fras ett ex antal gånger redan iår… Men vad är det som gör att vi gång på gång på gång ständigt återkommer till jakten, längtan efter nästa rus? Nästa klockrus? Den här gången försökte trösten att släckas genom denna klockan som nedan ska presenteras.

Introduktion:
Det är inte många som inte lyckats stöta på varumärket Rolex oavsett om det finns ett genuint klockintresse eller ej. Men många har förmodligen inte koll på historien bakom varumärket Rolex? Många tror att varumärket grundades, som så många andra, i Schweiz men icke sa nicke……….. Hans Wildrof och Alfred Davis startad företag Wildorf och Davis i London 1905 och började klocktillverkningen genom att importera schweiziska urverk som i sin tur monterades in i klockor. Året 1908 registrerades varumärket ”Rolex” i klockstaden La Chauz-de-Fonds i Schweiz och 1915 grundades bolaget Rolex. Whips så var Rolex fött.

Om ett mer djupdyk rörande varumärket Rolex behövs får ni hemskt gärna göra det på google….. Nu till det väsentliga!

Rolex Day-Date
Att uppfinna hjulet två gånger är en onödig bedrift, därav kopierar jag in nedanstående introduktion från tråden: Rolex Day Date 1803 - ”The President 1958-1978” (https://klocksnack.se/threads/rolex-day-date-1803-”the-president-1958-1978”.86800/)

”Rolex Oyster Perpetual Day-Date gjorde sin debut 1956 med att vara den första kronometerklockan som var automatisk, vattentät och som fullständigt indikerade datum samt veckodag. Den nya innovativa dagkalendern finns på en rad olika språk och i utvecklingen framkommer, genom kataloger och leaflets, att dagkalendern erbjöds i 11 st språk under 1963, 24 st språk under 1979, 25 st språk 1985 och idag (2018) erbjuds det 26 st språk.

”English, Spanish, Arabic, German, Chinese, Danish, Basque, Catalan, Ethiopian, Finnish, French, Greek, Hebrew, Dutch, Indonesian, Italian, Japanese, Latin, Moroccan, Norwegian, Farsi, Polish, Portuguese, Russian, Swedish and Turkish”.

Rolex Day Date var ursprungligen endast tillgänglig i 18 karat guld respektive platina tillsammans med den nyligen utvecklade länken ”President Bracelet”. Det är även denna fantastiska modell som var den första Rolex att förses med texten ”Superlative Chronometer Officially Certified” (COSC) på tavlan vilket är en certifiering som garanterar en gångavvikelse mellan -4 till +6 sekunder per dygn.”

Specifikationer:
Märke: Rolex
Modell: Day-Date
Referens: 18239
Material: Vitguld
Mått: D 36mm
Funktioner: Timmar, minuter, sekunder, dag och datum
Water Resistent: 100m
Urverk: Kaliber 3155, Double quickset

Sedan den plockades upp har den inte lämnat handled många timmar. Jag är fullkomligt i extas fortfarande och känner att jag äntligen hittat rätt. Inte en tanke har lagts på vilken nästa erövring ska bli och det är första gången det skett sedan klockintresset tog över mitt liv.

Här kommer den, Rolex Day-Date 18239.
IMG_2638.jpg

IMG_2744.JPG

IMG_2620.jpg


Den diamant försedda Rhodium tavlan ersattes sedan mot den fantastiska 13/18038-86 BLUE OPTICOLOR tavlan. Stort tack för en snabb och bra service @ROB-1832. Den är verkligen GRYM!
IMG_2780.jpg

IMG_2793.jpg
IMG_2794.jpg

IMG_2786.jpg
IMG_2798.jpg
Sjukt läcker, grattis! Ser fram emot att få se och pilla på den nästa gång vi ses men måste stämma in i kören som prisar istavlan...hoppas du iaf har den kvar!
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Sjukt läcker, grattis! Ser fram emot att få se och pilla på den nästa gång vi ses men måste stämma in i kören som prisar istavlan...hoppas du iaf har den kvar!
Tack, givetvis är tavlan kvar och tänker inte göra mig av med den heller. Du kanske får pilla på den med om du är snäll och sköter dig ;)
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Stort grattis till en otroligt fräsch klocka. När jag började läsa och såg första bilden så tänkte jag ”jösses vad snygg den hade varit med en mörkare tavla”.. och vips, två bilder senare så är den fulländad med blå tavla!

Kul intro också! Slit den med hälsan.
Tack, kul jag inte gjorde sig besviken :)

Thanks!
144gr tung är den.
Grym! Stort grattis, och helrätt med tavelbyte.
Tack. Känns fortfarande helt rätt!
Grattis! Grym är den:)
:)
Underbar klocka, den enda dressklockan jag någonsin suktat efter, slit den med hälsan och var nöjd! Rätt beslut med tavlan också :cigar:
Kör, den är grym!
Jättesnygg grattis till den, men Varför bytte du bort diamanttavlan Den var riktigt grym?
Tavlan är bara utbytt så dia-tavlan finns fortfarande kvar. Vem vet... Kanske dyker upp en annan is tavla snart?
Stort grattis! Blir en riktig sleeper med den nya tavlan. Mkt bra. :)
Sleeper it is!
Cool as ice! Gratulerar!
Iskall! :D
 

kmg

Patek
2-Faktor
”En keeper, nu blir inget mer” – Hur många känner igen sig i denna fras? Åtminstone jag har citerat denna fras ett ex antal gånger redan iår… Men vad är det som gör att vi gång på gång på gång ständigt återkommer till jakten, längtan efter nästa rus? Nästa klockrus? Den här gången försökte trösten att släckas genom denna klockan som nedan ska presenteras.

Introduktion:
Det är inte många som inte lyckats stöta på varumärket Rolex oavsett om det finns ett genuint klockintresse eller ej. Men många har förmodligen inte koll på historien bakom varumärket Rolex? Många tror att varumärket grundades, som så många andra, i Schweiz men icke sa nicke……….. Hans Wildrof och Alfred Davis startad företag Wildorf och Davis i London 1905 och började klocktillverkningen genom att importera schweiziska urverk som i sin tur monterades in i klockor. Året 1908 registrerades varumärket ”Rolex” i klockstaden La Chauz-de-Fonds i Schweiz och 1915 grundades bolaget Rolex. Whips så var Rolex fött.

Om ett mer djupdyk rörande varumärket Rolex behövs får ni hemskt gärna göra det på google….. Nu till det väsentliga!

Rolex Day-Date
Att uppfinna hjulet två gånger är en onödig bedrift, därav kopierar jag in nedanstående introduktion från tråden: Rolex Day Date 1803 - ”The President 1958-1978” (https://klocksnack.se/threads/rolex-day-date-1803-”the-president-1958-1978”.86800/)

”Rolex Oyster Perpetual Day-Date gjorde sin debut 1956 med att vara den första kronometerklockan som var automatisk, vattentät och som fullständigt indikerade datum samt veckodag. Den nya innovativa dagkalendern finns på en rad olika språk och i utvecklingen framkommer, genom kataloger och leaflets, att dagkalendern erbjöds i 11 st språk under 1963, 24 st språk under 1979, 25 st språk 1985 och idag (2018) erbjuds det 26 st språk.

”English, Spanish, Arabic, German, Chinese, Danish, Basque, Catalan, Ethiopian, Finnish, French, Greek, Hebrew, Dutch, Indonesian, Italian, Japanese, Latin, Moroccan, Norwegian, Farsi, Polish, Portuguese, Russian, Swedish and Turkish”.

Rolex Day Date var ursprungligen endast tillgänglig i 18 karat guld respektive platina tillsammans med den nyligen utvecklade länken ”President Bracelet”. Det är även denna fantastiska modell som var den första Rolex att förses med texten ”Superlative Chronometer Officially Certified” (COSC) på tavlan vilket är en certifiering som garanterar en gångavvikelse mellan -4 till +6 sekunder per dygn.”

Specifikationer:
Märke: Rolex
Modell: Day-Date
Referens: 18239
Material: Vitguld
Mått: D 36mm
Funktioner: Timmar, minuter, sekunder, dag och datum
Water Resistent: 100m
Urverk: Kaliber 3155, Double quickset

Sedan den plockades upp har den inte lämnat handled många timmar. Jag är fullkomligt i extas fortfarande och känner att jag äntligen hittat rätt. Inte en tanke har lagts på vilken nästa erövring ska bli och det är första gången det skett sedan klockintresset tog över mitt liv.

Här kommer den, Rolex Day-Date 18239.
IMG_2638.jpg

IMG_2744.JPG

IMG_2620.jpg


Den diamant försedda Rhodium tavlan ersattes sedan mot den fantastiska 13/18038-86 BLUE OPTICOLOR tavlan. Stort tack för en snabb och bra service @ROB-1832. Den är verkligen GRYM!
IMG_2780.jpg

IMG_2793.jpg
IMG_2794.jpg

IMG_2786.jpg
IMG_2798.jpg
Grattis!!! Värdigt tavelbyte också.
 
Topp