• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppningstrådar - förändringar på KS!

Chrisse

Patek
2-Faktor
Skitbra!!!

Nu framgår det i rubrik vad paketöppningen handlar om, kan man välja hoppa över de vanligaste klockorna, mao sålla bort 80-90%.

Bra KS lyssnar på majoriteten av medlemmarna ;)
 

Thorn

Friends of KS
Det var ju ingen jättestor förändring. Jag har inga problem med paketöppningarna som det ser ut nu, jag är färsk så det mesta är fortfarande intressant och är det inte det då hoppar jag över. Nu får man ju fortfarande göra paketöppningar bara att kravet är lite mer substans. Ett något Salomonskt beslut eftersom båda sidor på något sätt får sitt. Bra drag för att göra gnällspikar i båda läger nöjda helt enkelt.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Helt ärligt, det är ju bara att fortsätta med hur många paketöppningstrådar som helst. Det är ju bara att snäppa upp trådstarten så att det blir lite mer matnyttigt och informativt. Och nej, det är inga oöverstigliga kriterier för skribenter på ett klockforum. Tvärtom.

Pallar man inte eller vill man inte knalla den extra kilometern och skriva ett par rader om vad man köpt och varför så är det ju bara att slänga upp ett par bilder i den klistrade tråden.

Detta kan väl inte anses vara särskilt dramatiskt.

:)
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Helt ärligt, det är ju bara att fortsätta med hur många paketöppningstrådar som helst. Det är ju bara att snäppa upp trådstarten så att det blir lite mer matnyttigt och informativt. Och nej, det är inga oöverstigliga kriterier för skribenter på ett klockforum. Tvärtom.

Pallar man inte eller vill man inte knalla den extra kilometern och skriva ett par rader om vad man köpt och varför så är det ju bara att slänga upp ett par bilder i den klistrade tråden.

Detta kan väl inte anses vara särskilt dramatiskt.

:)
OT: jag vill öppna ditt paket
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Kan man inte bara göra en egen forumdel för paketöppningar då?

Det är ju inte alltid man vill avslöja vad som är i paketet rakt i trådnamnet, jag gillar att det blir lite av en överraskning ibland. Som scaramangas fina tråd nyligen.

Sen så ser jag inte riktigt varför information om urverk och dylikt är så viktigt, visst det är intressant, men att göra det obligatoriskt?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Kan man inte bara göra en egen forumdel för paketöppningar då?

Det är ju inte alltid man vill avslöja vad som är i paketet rakt i trådnamnet, jag gillar att det blir lite av en överraskning ibland. Som scaramangas fina tråd nyligen.

Sen så ser jag inte riktigt varför information om urverk och dylikt är så viktigt, visst det är intressant, men att göra det obligatoriskt?
+1

(Jag har ingen aning vilka urverk mina klockor har...)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kan man inte bara göra en egen forumdel för paketöppningar då?

Det är ju inte alltid man vill avslöja vad som är i paketet rakt i trådnamnet, jag gillar att det blir lite av en överraskning ibland. Som scaramangas fina tråd nyligen.

Sen så ser jag inte riktigt varför information om urverk och dylikt är så viktigt, visst det är intressant, men att göra det obligatoriskt?

Det kanske bara är jag, men information om urverk och dylikt känns hyfsat relevant på ett klockforum. ;)
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Det är just det här "Andemeningen i en fristående paketöppningstråd ska vara folkbildande."

Motsätter mig det, andemeningen tycker jag är en härlig känsla av att nästan själva vara med i öppnandet genom att se bilderna och någon rolig text. Urverk eller serienummer på klockan är verkligen sekundärt för mig.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är just det här "Andemeningen i en fristående paketöppningstråd ska vara folkbildande."

Motsätter mig det, andemeningen tycker jag är en härlig känsla av att nästan själva vara med i öppnandet genom att se bilderna och någon rolig text. Urverk eller serienummer på klockan är verkligen sekundärt för mig.

Så om det står lite info om urverk och dylikt i en paketöppningstråd om en klocka, på ett klockforum, då är det en dålig och udda grej, eller hur menar du?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Det är just det här "Andemeningen i en fristående paketöppningstråd ska vara folkbildande."

Motsätter mig det, andemeningen tycker jag är en härlig känsla av att nästan själva vara med i öppnandet genom att se bilderna och någon rolig text. Urverk eller serienummer på klockan är verkligen sekundärt för mig.


Och det finns en egen tråd för det också :) Jag som vill veta mer bakom jakten, mer om uret osv. finner det riktigt trevligt att veta att det i framtiden kommer att vara innehållsrika paketöppningstrådar som ligger som egna trådar och vill jag glädjas åt vad andra har fått för nytt så finns allt samlat i en och samma tråd, riktigt smidigt tycker jag :)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Absolut, det är intressant och relevant. Men det är inte intressant som ett krav i en fun-loving-paketöppningstråd.


Ser fram emot när diskussionsdelen inte är 1/3 paketöppningar där rubriken är nytt och texten i inlägget är klocka och så kommer 2st risiga bilder.. Dem tycker jag inte tillför något utan bara tar plats från annat som är intressantare, därför gör sig dessa bättre i en helt egen tråd..
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Då är det ju bara att posta i den andra tråden. Jag ser inte riktigt dramatiken. Men du har naturligtvis all rätt i världen att ge din synpunkt.
Själva informationen om urverk osv är väl ingen bid deal, det gör det lite krångligare och kommer kanske resultera i mer administrerande och sura miner för nya medlemmar.

Namnge klocka direkt i trådnamnet dock känns tråkigare. Jag gillar en tråd som redan sagt tillexempel Scaramangas, den tråden började redan på morgonen med roliga bilder och kul text, fortsatte sen på eftermiddagen för att sen resultera i vilken klocka det blev och lite mer roliga bilder, i den "stora" paketöppningstråden hade det helt försvunnit i alla andras bilder och text och en en egen unik tråd hade man tagit bort en del av spänningen.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Själva informationen om urverk osv är väl ingen bid deal, det gör det lite krångligare och kommer kanske resultera i mer administrerande och sura miner för nya medlemmar.

Namnge klocka direkt i trådnamnet dock känns tråkigare. Jag gillar en tråd som redan sagt tillexempel Scaramangas, den tråden började redan på morgonen med roliga bilder och kul text, fortsatte sen på eftermiddagen för att sen resultera i vilken klocka det blev och lite mer roliga bilder, i den "stora" paketöppningstråden hade det helt försvunnit i alla andras bilder och text och en en egen unik tråd hade man tagit bort en del av spänningen.


En sådan tråd är det nog inget problem att fortsätta skapa.. men att som sagt ha noll innehåll förutom 1-3st sunkiga bilder gör ingenting för mig och inte för många andra heller.. Men det är ju min åsikt.
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Jag tror lösningen på detta och köp/sälj-tråden är samma, fler forumdelar.

Forum som växer behöver dela upp trådarna i delforum.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Själva informationen om urverk osv är väl ingen bid deal, det gör det lite krångligare och kommer kanske resultera i mer administrerande och sura miner för nya medlemmar.

Namnge klocka direkt i trådnamnet dock känns tråkigare. Jag gillar en tråd som redan sagt tillexempel Scaramangas, den tråden började redan på morgonen med roliga bilder och kul text, fortsatte sen på eftermiddagen för att sen resultera i vilken klocka det blev och lite mer roliga bilder, i den "stora" paketöppningstråden hade det helt försvunnit i alla andras bilder och text och en en egen unik tråd hade man tagit bort en del av spänningen.

Alltså, jag tror att du överdramatiserar lite. KS är inte ett riktigt så analt forum. Vi har lite grundläggande principer, i övrigt så är det rätt härjigt och fritt. Vuxna människor, musikalitet etc. Jag lovar att det löser sig, precis som det löser sig varje fredag när RicVin obstruerar mot reglerna med sin fredagstråd.

Ok?

:)
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
En sådan tråd är det nog inget problem att fortsätta skapa.. men att som sagt ha noll innehåll förutom 1-3st sunkiga bilder gör ingenting för mig och inte för många andra heller.. Men det är ju min åsikt.

Men då är det en fråga om personligt smak. Jag tror detta kan leda till gnäll och petitesser.

Jag skriver ju såhär för att jag verkligen gillar forumet och paketöppningstrådar. Vill inte att att det roliga ska försvinna i över-modererande och regler.
Eftersom detta inte är beprövat än så kan jag ju inte säga att det inte kommer funka till 100%
Testa ett tag.
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Alltså, jag tror att du överdramatiserar lite. KS är inte ett riktigt så analt forum. Vi har lite grundläggande principer, i övrigt så är det rätt härjigt och fritt. Vuxna människor, musikalitet etc. Jag lovar att det löser sig, precis som det löser sig varje fredag när RicVin obstruerar mot reglerna med sin fredagstråd.

Ok?

:)
Alltid varit lite av en dramaqueen :happyhappy:

Ni har ju förstås varit här längre än mig och vet mer hur forumets dynamik funkar.
 
Topp