• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppningstrådar - förändringar på KS!

jonass

Breitling
40-års dinkan är nu i mitt ägo!

Hej alla!, tog mig en sväng ner med familj under påsken till Luzern i Schweiz och passade på att shoppa också.
Kort om uret:

Modell: Racing
Tag Heuer Grand Carrera Calibre 36rs
Basverk: (modifierad Zenith El Primero)
Boet: Titan, PVD svart
Bygellås: Titan
Funktioner: 36 000 bph, stoppur med precision på 1/10 sekund.
tag1.JPG
tag2.JPG


Grattis till klockan!
 

Jeppo

Breitling
Hej!
Fattar inte, ska man filma då man öppnar paketet, men var lägger man länken till filmen?
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Det blir nog bra det här. Det enda jag stört mig på är när man inte skriver klockmärke i rubriken.
Edit: Men va f*n, det var ju en gammal tråd!
 

Gummo

Joker
2-Faktor
- Varför skriver ni på det viset? Det är ju ett svenskt forum?
Stort av dig att du vill göra en insats för språkvård på ett klockforum på internet. De allra flesta här använder talspråk i sina inlägg. Förkortningar och utländska ord är vanligt förekommande på internetforum och sociala medier vilket kan vara förvirrande för t.ex. äldre personer. Många skriver på sk "mobile devices" vilket ofta påverkar språket. De allra flesta är oftast välvilligt inställda och gör sitt bästa för att förstå varandra när vi möts här för att skriva om vårt gemensamma intresse; Klockor.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
- Tack! Jag använder också talspråk. Att vårda det svenska språket ser jag som viktigt oavsett ålder och mobila plattformar eller inte. Det är fullständigt åldersoberoende. Engelska använder jag yrkesmässigt som arbetsspråk en del av året. Finns det svenska ord är det gott om det används tycker jag.

Då bestämmer vi det, här och nu, på ort och ställe, att nästa person som vanhelgar vårt fina svenska språk med engelska eller andra utrikiska uttryck blir bannad. Gäller från nu. No exceptions!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Då bestämmer vi det, här och nu, på ort och ställe, att nästa person som vanhelgar vårt fina svenska språk med engelska eller andra utrikiska uttryck blir bannad. Gäller från nu. No exceptions!
Men för bövelen, sluta tjafsa nu! @Gummo tycker jag är en hedersprick med vettiga synpunkter;):D:p
Kanske felciterat...
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Då bestämmer vi det, här och nu, på ort och ställe, att nästa person som vanhelgar vårt fina svenska språk med engelska eller andra utrikiska uttryck blir bannad. Gäller från nu. No exceptions!
Word. ;)

Ang. de nya riktlinjerna så är det en bra setup med en klistrad snabblina och högre kvalitet på egna paketöppningstrådar! Inte alls "för mycket regler och komplicerat".
 
Topp