• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Panerai-paketöppningstråden

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Idag blev jag av med min första panna
PAM01638. Får tacka @KenKun för knuffen samt inspiration ☺️
1AD07A84-FF1D-4FC2-943D-7C29436F7BAA.jpeg



8272C20C-16CE-449F-B382-DBD1E7C4CA3B.jpeg
Mycket snygg, grattis!!
 

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Tack 🤩
Ny ref som ersatt 638 bara. Finns inga skillnader mer än det mellan 01638 och 00638….mer än att listpriset ökat med 10tkr 💸
42mm är den
Lite sent på bollen inser jag att vi väl egentligen talar om 683 och 1683, eller? :p

(Jag kände mig lite lost att jag inte kände igen 638, men nu hänger ju allt ihop igen. Förlåt att jag tar upp det, alla andra kanske fattade det direkt inte tyckte att det var mödan värt att skriva om det :angel:)
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Grattis, den är bra 👍
42 el 44? Ser inte skillnaden dom
Tips för att se skillnad.. Ta upp bild på 1223 resp. 1226 och kika på placeringen av subsekund och datum.
I 42-orna har de en annan placering då P900 i 44mm-subbar tyvärr medför att subsek och datum dragits lite inåt mitten..
Ett annat tips är formen på datumfönstret, det sluttar in emot datumskivan på 1226 och är rakt på 1223.
 
Topp