• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Daruvar

Cartier
Då var jag tillbaka. :)
IMG_3620.JPG
Snyggt!
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Varför sålde jag alla band när 005an gick iväg då vi alla vet att vi förr eller senare hamnar här igen... :banghead:

Nån med nåt svart läder till övers?
 

CLT

Rolex
Jaha kamrater..
Min kamp för att få tag på en Bronzo är ingen hemlighet, och oddsen är som bekant inte särskilt goda och försämras för varje dag som går nu när de första redan är out there..

Jag försöker i mitt stilla sinne förbereda mig på att inte få köpa en och börjar därför klura lite framåt.
Min 422 är för mig nästan den ultimata Pannan och jag ser egentligen ingen anledning till att avyttra den om inte Bronzon kommer in. Känner dock att något måste hända, och tyvärr tillåter inte ekonomin just nu (om det inte gäller en Bronzo :D) något större tillskott. Dessutom inväntar en forumbroder ivrigt att få ta över 422:an (som jag för övrigt verkligen vill tacka för tålamodet hittills), så den kommer att få ett gott hem vid försäljning.

Frågan är då vad som ska in i sådant fall.. Den som just nu ligger högst på (icke-Bronzo)listan tror jag är 690. Den underbara Radiomir 1940-boetten, Fiddy-tavla och en magisk blå tavelnyans med sunburst. Den är dock högst limiterad som den är ganska svår att få tag på och kostar framför allt mycket. Jag säger mycket, eftersom den listade 9800 usd och nu inte går att få för under 100k sek. Känns lite sådär att betala ett premium på minst 20k..
Den känns ju heller inte särskilt allround om man jämför med tex just 422..

Tankar, inspel, idéer? Förslag på annat?

Givetvis en bild på 690 för att hotta upp det hela lite..
IMG_6254.JPG
Behåll din 422 och ge mig köparen så jag kan klippa ny Panna! ;)
 
  • Like
Reactions: m_s

Mauritz

Rolex
Se till att den får rotera på några handleder på några gtg så börjar det hända grejer, inte bara panerai-gtg. Jag tycker den är grym och unik i sin design och känsla. Hade jag inte något liknande redan, hade jag köpt den av dig.
Tackar. Prisbilden tycker jag inte är helt fel så det kan inte vara stora felet är nog modellen, men som du skriver visas den upp kanske den går att få iväg. Alternativet är att inte visa upp den och behålla den är rätt ambivalent till denna försäljning;).
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Tackar. Prisbilden tycker jag inte är helt fel så det kan inte vara stora felet är nog modellen, men som du skriver visas den upp kanske den går att få iväg. Alternativet är att inte visa upp den och behålla den är rätt ambivalent till denna försäljning;).
Jag tycker det är helt rätt pris som du har satt. Ligg lite lågt ett tag. Modetrender går i cykler som du vet så den är snart högsta mode igen. Det är hård konkurrens i det prisspannet för närvarande. Låt en hård knutte låna den så den får visas upp i mc-kretsar. Då blir det slagsmål om den när de fattar att det går att slå näven i ölhinken utan att den varken läcker eller går sönder. Nu var det ett tag sedan jag rörde mig i de kretsarna, men jag tror det är same same. :D
 

Mauritz

Rolex
Jag tycker det är helt rätt pris som du har satt. Ligg lite lågt ett tag. Modetrender går i cykler som du vet så den är snart högsta mode igen. Det är hård konkurrens i det prisspannet för närvarande. Låt en hård knutte låna den så den får visas upp i mc-kretsar. Då blir det slagsmål om den när de fattar att det går att slå näven i ölhinken utan att den varken läcker eller går sönder. Nu var det ett tag sedan jag rörde mig i de kretsarna, men jag tror det är same same. :D
:):):):cool: bra tips... Kanske får skicka med ett sex pack "hard core ipa" så folk fattar hur hård klockan är. Gråter inte om den får stanna ett tag.
IMG_2412.JPG
 

Oli

Omega
2-Faktor
Har aldrig provat Panerai förut så jag fick låna en av en god vän till mig för att se "What the fuzz is about". Måste säga att den var oförskämt trevlig trots sin stora storlek. Var lite anti i början men nu kan jag förstå vad det är som lockar med dem. Kommer inte ihåg vad modellen jag fick låna har för referens men vilken skön klocka!
IMG_6485.JPG
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Har aldrig provat Panerai förut så jag fick låna en av en god vän till mig för att se "What the fuzz is about". Måste säga att den var oförskämt trevlig trots sin stora storlek. Var lite anti i början men nu kan jag förstå vad det är som lockar med dem. Kommer inte ihåg vad modellen jag fick låna har för referens men vilken skön klocka!
IMG_6485.JPG
Det där är en goding. Jag kan inte heller referensen, måste :bookworm: på.
 

Rey

Rolex
Har aldrig provat Panerai förut så jag fick låna en av en god vän till mig för att se "What the fuzz is about". Måste säga att den var oförskämt trevlig trots sin stora storlek. Var lite anti i början men nu kan jag förstå vad det är som lockar med dem. Kommer inte ihåg vad modellen jag fick låna har för referens men vilken skön klocka!
IMG_6485.JPG

Det där är en goding. Jag kan inte heller referensen, måste :bookworm: på.

Det är en 233 väl? :)
 
Topp