• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IMG_1390.JPG
Klart du ska köra grönt.
Ropade hem ett grönt läder på Kaplans här om veckan, testade idag och kom fram till att det inte var något för mej. Vill någon här i tråden köpa/byta det så skicka mej ett PM. Annars skickar jag bara tillbaka det i veckan :)
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3258/vara/1368716
IMG_5099.JPG

IMG_5100.JPG

Jaha kamrater..
Min kamp för att få tag på en Bronzo är ingen hemlighet, och oddsen är som bekant inte särskilt goda och försämras för varje dag som går nu när de första redan är out there..

Jag försöker i mitt stilla sinne förbereda mig på att inte få köpa en och börjar därför klura lite framåt.
Min 422 är för mig nästan den ultimata Pannan och jag ser egentligen ingen anledning till att avyttra den om inte Bronzon kommer in. Känner dock att något måste hända, och tyvärr tillåter inte ekonomin just nu (om det inte gäller en Bronzo :D) något större tillskott. Dessutom inväntar en forumbroder ivrigt att få ta över 422:an (som jag för övrigt verkligen vill tacka för tålamodet hittills), så den kommer att få ett gott hem vid försäljning.

Frågan är då vad som ska in i sådant fall.. Den som just nu ligger högst på (icke-Bronzo)listan tror jag är 690. Den underbara Radiomir 1940-boetten, Fiddy-tavla och en magisk blå tavelnyans med sunburst. Den är dock högst limiterad som den är ganska svår att få tag på och kostar framför allt mycket. Jag säger mycket, eftersom den listade 9800 usd och nu inte går att få för under 100k sek. Känns lite sådär att betala ett premium på minst 20k..
Den känns ju heller inte särskilt allround om man jämför med tex just 422..

Tankar, inspel, idéer? Förslag på annat?

Givetvis en bild på 690 för att hotta upp det hela lite..
IMG_6254.JPG
De strapet är ju precis vad jag letar efter, någon som vet va det heter ?

Jaha kamrater..
Min kamp för att få tag på en Bronzo är ingen hemlighet, och oddsen är som bekant inte särskilt goda och försämras för varje dag som går nu när de första redan är out there..

Jag försöker i mitt stilla sinne förbereda mig på att inte få köpa en och börjar därför klura lite framåt.
Min 422 är för mig nästan den ultimata Pannan och jag ser egentligen ingen anledning till att avyttra den om inte Bronzon kommer in. Känner dock att något måste hända, och tyvärr tillåter inte ekonomin just nu (om det inte gäller en Bronzo :D) något större tillskott. Dessutom inväntar en forumbroder ivrigt att få ta över 422:an (som jag för övrigt verkligen vill tacka för tålamodet hittills), så den kommer att få ett gott hem vid försäljning.

Frågan är då vad som ska in i sådant fall.. Den som just nu ligger högst på (icke-Bronzo)listan tror jag är 690. Den underbara Radiomir 1940-boetten, Fiddy-tavla och en magisk blå tavelnyans med sunburst. Den är dock högst limiterad som den är ganska svår att få tag på och kostar framför allt mycket. Jag säger mycket, eftersom den listade 9800 usd och nu inte går att få för under 100k sek. Känns lite sådär att betala ett premium på minst 20k..
Den känns ju heller inte särskilt allround om man jämför med tex just 422..

Tankar, inspel, idéer? Förslag på annat?

Givetvis en bild på 690 för att hotta upp det hela lite..
IMG_6254.JPG
Får min Bronzo levererad på fredag

Eller inte…
Gillar 690:n som du visar här, tycker den känns mer allround än 422.
Är 690 en boutique, kanske finns det något bra sätt att hålla koll på alla limiterade modeller?
Känns väldigt lockande med limiterade Panerai

Edit: Hittade denna sida för nuvarande limiteds http://www.panerai.com/en-us/collections/special-editions/2017.html

Någon som har rött, svart, brunt eller blått canvas till sin Panerai? Fått lite förslag från AW men har svårt att bestämma mig:)har oliv o sand redan o tänkte utöka med ytterligare två.

Tjena.. Någon som sitter på ngt liknande strap som ni vill sälja eller byta mot något annat så hojta till!!
IMG_0686.JPG

Jodå.. Jag vet att man kan hitta dem på the interweb men jag tänkte kolla med er först...;-p

• Like
Reactions: PJW
Var inne och provade 560 på Krons idag. Den satt som en smäck och urverket var otroligt smooth. Det känns dessvärre som att jag kommer sakna sandwich. Har hittat några 112 hos tyska ADs som man kan beställa från. Vad tycker ni? Nya 560 eller 112? Det är lite som urverk vs urtavla.. någon som har/haft båda modeller och kan ge lite input?

Tillbaka
Topp