• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Okej, nu har jag lyckats ändra adressen, och så frågade jag UPS om de kunde leverera till någon av deras ombud, men det har Bosphorus specat att de inte får, och jag måste även vara över 21 år gammal för att ta emot paketet (vilket iofs inte är ett problem, men va i helvete tänker de med). Så, nu behöver jag vara hemma en jobbdag (och gå miste om den inkomsten, så det blir ett dyrt band). Jag kommer pga det här kort sagt ALDRIG mer beställa från de här idioterna. Jag rekommenderar verkligen inte att ni andra beställer av dem heller. :)
Riktigt trist... Kunde han inte bara kontakta UPS och ändra så du får plocka ut den hos ett ombud?

Jag hade ett liknande problem en gång, då kontaktade jag UPS och bad de leverera bandet till mitt jobb istället, så löste det sig..

Jävligt efterblivet att man ska behöva kämpa för att ta emot ett enkelt paket

God morgon

MVIMG_20180307_072320.jpg

Någon nämnde att det kanske var lite oproportionerligt mkt solskenshistorier här. Då får jag göra min plikt och rapportera en lite molnigare bild.

Jag köpte min panna ny i butik i oktober'ish. Efter någon vecka upptäckte jag dammkorn innanför glaset. Ingen big deal kanske för en del men sjukt irriterande för mig. Klockan blev skickad på service.
...och var borta i en månad, nått sånt.
Fick tillbaka klockan och var nästan lika glad som innan. ...tills spännet brakade ihop för ca sex veckor sen. Ok, in på service igen...och nu snart fem veckor senare är klockan...fortfarande på service.
Klockan har alltså snart varit bortrest på service längre tid än vad jag ägt den.

Med tanke på att jag kan beställa valfri produkt från andra sidan jordklotet och få det hem i brevlådan på en vecka eller två kan man nog knappast skylla på postgången.
Hur missnöjd jag i slutändan är beror väl på vad som händer framöver, men i nuläget är jag allt annat än imponerad av panerais verksamhet.

Någon nämnde att det kanske var lite oproportionerligt mkt solskenshistorier här. Då får jag göra min plikt och rapportera en lite molnigare bild.

Jag köpte min panna ny i butik i oktober'ish. Efter någon vecka upptäckte jag dammkorn innanför glaset. Ingen big deal kanske för en del men sjukt irriterande för mig. Klockan blev skickad på service.
Fick tillbaka klockan och var nästan lika glad som innan. ...tills spännet brakade ihop för ca sex veckor sen. Ok, in på service igen...och nu snart fem veckor senare är klockan...fortfarande på service.
Klockan har alltså snart varit bortrest på service längre tid än vad jag ägt den.

Med tanke på att jag kan beställa valfri produkt från andra sidan jordklotet och få det hem i brevlådan på en vecka eller två kan man nog knappast skylla på postgången.
Hur missnöjd jag i slutändan är beror väl på vad som händer framöver, men i nuläget är jag allt annat än imponerad av panerais verksamhet.
Jag tror proportionen mellan regnmolns-/ och solskenshistorier är hyfsat korrekt. Det finns missnöje och oflyt, strul, lång väntan och annan frustration, men vem orkar leta upp det i den här mastodont-tråden? Du verkar ha maximalt oflyt. Har du köpt den splitterny med ifyllt cert? Är den inte öppnad så kommer den med damm från fabrik och det låter osannolikt. Är det så har ett måndagsex glidit igenom kvalitetskontrollen. Isf kommer det att ordna sig, men ha tålamod när det gäller servicetider. sex veckor skulle jag anse vara normal väntetid. Hoppas det löser sig bra. Länken trodde jag var osårbar.

Jag har förstått det som att servicecentret som Panerai har är dåligt bemannat och därför är det långa väntetider. Det ursäktar inget, naturligtvis, men kanske förklarar lite. Dock säger jag som de andra, om det här var en helt ny klocka från ett bra ställe så låter det konstigt indeed. Enda gången något liknande har hänt mig, så var det en gråhandlare som öppnat klockan och kikat runt lite innan han skickade vidare den till mig... the bastard.

Tack för stöd :)

Ja alltså jag köpte den i Stockholm, i en av två citybutikerna. Sprillans ny, bara några timmar efter att dom fick in den. (Tänkte att jag kan betala lite mer för att slippa eventuellt strul haha).
Borde inte vara ngn issue på så vis. Litar på deras hantering. Verkar mest som att panerai inte hållit 75-tusenkronorsklass på vare sig kvalitet eller service denna gång.

Tack för stöd :)

Ja alltså jag köpte den i Stockholm, i en av två citybutikerna. Sprillans ny, bara några timmar efter att dom fick in den. (Tänkte att jag kan betala lite mer för att slippa eventuellt strul haha).
Borde inte vara ngn issue på så vis. Litar på deras hantering. Verkar mest som att panerai inte hållit 75-tusenkronorsklass på vare sig kvalitet eller service denna gång.
Urk va tråkigt och inte alls kul att höra. Tyvärr finns det ju alltid exempel på när saker inte går som det är tänkt. Vi har haft flera exempel genom åren där framförallt @MaziK och @Palenkovich kan vittna om en del osköna servicedilemman i de båda fallen kopplade till helt nya inhouse urverk med barnsjukdomar. Så jag håller med om att allt är inte solsken och att tro det när det gäller något klockmärke är ju dumt. Men där Panerai har varit svaga är just hanteringen kring när något går sönder, hur hanterar dem i de fallen kunden och all hantering runt om kring.

Okej, nu har jag lyckats ändra adressen, och så frågade jag UPS om de kunde leverera till någon av deras ombud, men det har Bosphorus specat att de inte får, och jag måste även vara över 21 år gammal för att ta emot paketet (vilket iofs inte är ett problem, men va i helvete tänker de med). Så, nu behöver jag vara hemma en jobbdag (och gå miste om den inkomsten, så det blir ett dyrt band). Jag kommer pga det här kort sagt ALDRIG mer beställa från de här idioterna. Jag rekommenderar verkligen inte att ni andra beställer av dem heller. :)
Alltså ... vad håller folk på med.
Jag ringde UPS, bestämde att de skulle lämna paketet till mig på måndag, för jag inte kunde vara hemma någon annan dag. Idag kom jag hem lite tidigare, a.k.a. precis alldeles nyss, och då ringer UPS på dörren ... så, nu har jag fått bandet. Men ... ja ... systemfel.

@evki du som har lite koll på äldre pannor. Släpptes det några pre-a 001/002or utan "T-Swiss-T" eller "T Swiss T" på tavlan ? Menar alltså som på en pre-v tavla..

@evki du som har lite koll på äldre pannor. Släpptes det några pre-a 001/002or utan "T-Swiss-T" eller "T Swiss T" på tavlan ? Menar alltså som på en pre-v tavla..

Ha-ha, tyvärr är det lilla jag vet är enbart teoretisk kunskap :) Men frågan är bra... Jag har aldrig sett såna. Har du?

Det är lite oklart vad Vendome gjorde med de några hundra Pre-V klockor som de fick på köpet. Enligt Mr Bonatti gillade han inte finishen och därför plockades alla kloclor isär och byggdes om. Och det är de som blev pre-A.

Senast ändrad:
Ha-ha, tyvärr är det lilla jag vet är enbart teoretisk kunskap :) Men frågan är bra... Jag har aldrig sett såna. Har du?

Det är lite oklart vad Vendome gjorde med de några hundra Pre-V klockor som de fick på köpet. Enligt Mr Bonatti gillade han inte finishen och därför plockades alla kloclor isär och byggdes om. Och det är de som blev pre-A.
Såg en pre-a 001 som såldes, utan T-Swiss-T på tavlan... men den hade pre-v font och stil..
Den må ju fått tavlan utbytt tänker jag.. intressant är det iallafall. Har skickat ett meddelande till säljaren och frågat, vi får se.

Såg en pre-a 001 som såldes, utan T-Swiss-T på tavlan... men den hade pre-v font och stil..
Den må ju fått tavlan utbytt tänker jag.. intressant är det iallafall. Har skickat ett meddelande till säljaren och frågat, vi får se.

Jag är tveksam att tavlan byttes mot en tidigare "super-rare" pre-V tavla... Det blir kul att se vad han svarar, om han gör det.

Tillbaka
Topp