Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om man som 20-åring inte ”kan” - nej. Men mitt inlägg handlade om varför. Intresset. Åldern ska inte spela någon roll enligt mig.Ja, men nu har ingen, absolut ingen sagt att man som 20-åring inte kan spara ihop till fina klockor.
Jag vet vad ditt inlägg handlar om, och jag håller med dig. Allt handlar om intresset. Har en vän som strax över 20 köpte en bil för 177kkr, han köpte den direkt över disk. Han hade tre jobb, taxi, fikaställe och personlig assistent. Men @Diskaren och @Limeee får det att låta som om någon/några påstått att man som 20 åring ej kan ha sparat ihop till en fin och dyr klocka.Om man som 20-åring inte ”kan” - nej. Men mitt inlägg handlade om varför. Intresset. Åldern ska inte spela någon roll enligt mig.
För mig är det otänkbart att det på något vis skulle vara respektlöst för en 20-åring att bära, säg en BB58/Submariner/Speedy osv. De som tycker det får gärna förklara.
Försökte vara tydlig i min kommentar att den endast handlade om min syn på mig själv och vilka klockor som passar mig beroende på var jag är i livet.Meeen "sportig" är väl inte en åldersfråga nuförtiden? Tänka alla Kidsen med DW dom är då alldeles för unga för en o sportig klocka? Och Börje Salming kan bara ha en dressare på skinn?![]()
Litet märkligt alternativ i kontexten, men okSaknar ett femte alternativ: "En trigger för skitnödiga diskussioner på KS". Har jag inte drömt det så har snarlika frågeställningar stötts och blötts tidigare?
Försökte vara tydlig i min kommentar att den endast handlade om min syn på mig själv och vilka klockor som passar mig beroende på var jag är i livet.
När jag tänker på det så har min filosofi alltid varit att en klocka inte passar mig förrän jag känner mig "förtjänt" av den. Dvs den/de ska prismässigt stå i proportion till min inkomst, arbete etc samtidigt som den passar stilmässigt till hur jag klär mig.
vakt
Breitling
Eller hur! Många verkar dock blanda ihop diskussionsforum med åsiktsforum. Det är ju faktiskt rätt kul att vrida o vända på saker ur olika perspektiv innan man ens skaffar sig en färdig åsikt. Men i samhället av idag behövs varken fakta eller perspektiv. Det räcker med åsikter. Därför blir det lätt också en irriterad ton i alla diskussioner för hoppsan alla hade ju inte exakt samma "korrekta" åsikt som jag själv.
Skämt åsido kan jag tycka det är rimligare att en 20-nånting-filur kan prioritera fram en bättre klocka än en familje-filur.
Visst, jag tjänar bättre nu, men samtidigt är åtagandena fler och större. Är man 22 och till exempel rörpulare så kan man ju lägga typ 99% av den disponibla inkomsten på klockor och krök, för mig som egenföretagare och ”familjefar” krävs lite mer marginaler.
Jag tycker för övrigt att de här lite mer filosofiska trådarna om klockhobbyn är kul.
What he said!Tycker denna tråd är sjukt onödig, jag tillsammans med några fler unga här har säkerligen samlingar som kan nå över 100kkr. Hur jo vi kom in i en tidig ålder med intresset och jobbat oss mot våra mål. PRECIS som alla äldre, man prioriterar klockor och lägger sina sparade pengar där istället för att gå på krogen, eller liknande.
Vad spelar åldern för roll? Och om någon är bortskämd så är väl det JÄVLIGT kul för den, tycker det är fel att kasta skit för att nån fått saker av föräldrar som lyckats. Är det inte fler än jag som önskar att mina (om jag skaffar några) barn i framtiden ska ha det bra och kan jag ge dem något fint så är det en självklarhet. Även om man får något fint av förälder eller kanske partner så gör ju inte det den till en sämre person???
@SeikoZ är popcornen i Micron? Jag kommer!Japp, tänkte stoppa in lite fler pinnar i elden, men några tankar som kom upp efter att ha läst massor av inlägg
1. Ingen vet ju hur den unga personen har tjänat ihop sina pengar. Ska man då gå på kläder, beteende och utseende för att bedöma om man tycker att det är reko eller inte?
2. Varför är detta en tönttråd? Är det för att jag som yngre inte har kunskapen att skapa en värdig tråd, eller är det kommentarer som är töntiga?
3. låt oss säga att en 55-åring kom till en arbetsintervju med en daytona, hur skulle reaktionen bli (givet att man intresserar sig för klockor) om denna person istället var 20?
Observera! Detta är inte nödvändigtvis mina åsikter, åsikter kan variera i verkligheten beroende på humör och förutsättningar, allt är relativt och jag tar inget ansvar för texten som skrivits. Med reservation för skrivfel. Texten i inlägget kan vara extrakryddad. Rekommenderas ej för känsliga läsare - åsikter, påhopp, ordbruk.
2021 Tisdag corporation
Orka käka popcorn på en söndagJag har uppgraderat mig, jag kör inte på micro längre.
Varför ens generalisera? Vad är syftet med det?1. Ingen vet ju hur den unga personen har tjänat ihop sina pengar. Ska man då gå på kläder, beteende och utseende för att bedöma om man tycker att det är reko eller inte?
För att det bara leder till ytlig spekulation utan någon egentlig mening. Vad vill du uppnå med tråden? Att höra om folks fördomar eller bekräfta dina egna?2. Varför är detta en tönttråd?
Men, ska vi bara diskutera kugghjul och annat som går att mäta och definiera till 100%?Varför ens generalisera? Vad är syftet med det?
För att det bara leder till ytlig spekulation utan någon egentlig mening. Vad vill du uppnå med tråden? Att höra om folks fördomar eller bekräfta dina egna?