• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passande klocka till passande ålder?

När en yngre man/kille bär ett dyrt ur är det:

  • Respektlöst

  • Opassande

  • Inga konstigheter alls

  • Helt okej på vissa, men inte andra

  • En trigger för skitnödiga diskussioner på KS


Resultatet är endast synligt efter enkät.

Tisdag

Cartier
2-Faktor
Varför ens generalisera? Vad är syftet med det?
Jag tänkte på dem som har svarat alternativ fyra, det beror på vem som bär. Och svaren har blivit att det beror på hur man fått ihop pengarna för klockan. Eftersom man inte vet det när man ser bäraren, hur går tankarna?
För att det bara leder till ytlig spekulation utan någon egentlig mening. Vad vill du uppnå med tråden? Att höra om folks fördomar eller bekräfta dina egna?
Hmm.. mer åt alternativ ett tror jag.
Men också att just videon snuddade ämnet.
Av någon anledning tycker jag att ett dyrt ur passar bättre på en äldre människa. Jag vet inte riktigt varför, men jag tänkte på det efter att jag sett videon. Tycker fler att det är på det sättet?

Respektlöst vet jag inte riktigt. Det borde ju vara samma sak i alla åldrar i sådana fall.

Ytliga spekulationer har jag inget emot, inte djupa heller. Det är mer spännande än att bara höra om folk som packar upp en ny klocka till exempel.
 
Jag lägger egentligen inga värderingar i det. Men jag tror fortsatt att det är ytterst ovanligt med 20 åringar som sparat ihop till en shetdyr klocka. Man får brassa sjukt många burgare på donken för att få ihop till en sub eller liknande. Visst teoretiskt finns det säkert någon halvfattig student som kämpat ihop till det men håll med om att det är sjukt mycket troligare att hen fått dinkan i examenspresent. Det handlar inte om fördomar eller att se ned på någon som fått en fin klocka. Det är nog bara en realistisk iakttagelse.
Är inte typ 90% av alla 15-25 åringar influencers/streamare nuförtiden? Då kan det trilla in ganska mycket ad revenue på kontot. 😁
 

Snigelbob

Omega
Allt är från person till person och det handlar om hur man bär den. Skulle inte gå runt och "skryta" om en dyr klocka. Är ung själv för övrigt
 

Salesmayne

Panerai
Jag höjer väl på ögonbrynen om jag ser någon som ser för ung ut för prisklassen som bärs runt handleden men med det sagt bryr jag mig inte nämnvärt.

hade en 20 åring kommit med en PP kronograf för 2-300k så hade jag däremot tyckt att den inte var ett passande val för dennes ålder men sedan har det ju lite med klädstil samt hur denne för sig att göra. Så vissa hade kommit undan med det, med betoning på VISSA då.

Men på det stora hela så är det lite fjantigt att hålla på och döma folk, smaklösa människor, posers mm finns överallt och i alla samhällsklasser.
 

Tisdag

Cartier
2-Faktor
Häromdagen stod jag bredvid en kille i 10-årsåldern, och antagligen far, vid övergångsstället Hamngatan/Kungsträdgårdsgatan. På vänstern dinglade en alldeles för stor Stålsub. Stod tillräckligt nära för att se att det var äkta vara, i alla fall enligt loggan. Måsta erkänna att det såg rätt stöddigt och coolt ut till casual 10-åringskläder:happyhappy:
 
Senast ändrad:

rickards

Rolex
2-Faktor
Häromdagen stod jag bredvid en kille i 10-årsåldern, och antagligen far, vid övergångsstället Hamngatan/Kungsträdgårdsgatan. På vänstern dinglade en alldeles för stor Stålsub. Stod tillräckligt nära för att se att det var äkta vara, i alla fall enligt loggan. Måsta erkänna att det såg rätt stöddigt och coolt ut till casual 10-åringskläder:happyhappy:
Rätt uselt omdöme å sätta en sån klocka på ett barn, vare sig den är äkta eller ej. Snacka om öppet mål för tattare att råna ungen.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Häromdagen stod jag bredvid en kille i 10-årsåldern, och antagligen far, vid övergångsstället Hamngatan/Kungsträdgårdsgatan. På vänstern dinglade en alldeles för stor Stålsub. Stod tillräckligt nära för att se att det var äkta vara, i alla fall enligt loggan. Måsta erkänna att det såg rätt stöddigt och coolt ut till casual 10-åringskläder:happyhappy:
Där går iaf gränsen för osmakligt och dessutom förödande för ett barn om uppväxten i övrigt kantas av samma omdömeslösa beslut 🙄
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Häromdagen stod jag bredvid en kille i 10-årsåldern, och antagligen far, vid övergångsstället Hamngatan/Kungsträdgårdsgatan. På vänstern dinglade en alldeles för stor Stålsub. Stod tillräckligt nära för att se att det var äkta vara, i alla fall enligt loggan. Måsta erkänna att det såg rätt stöddigt och coolt ut till casual 10-åringskläder:happyhappy:
Själv fick jag en Seiko av farsan. Men hellre det än Patek om jag hade varit tvungen att se ut som grabben nedan.

Vissa är dömande och föraktfulla till naturen och det slår åt alla håll. Klart att det finns folk som stör sig på skrytklockor på unga men det finns värre saker. Folk som står till vänster i rulltrappan, folk som har lädernato, foppatofflor, mello, flintastek osv osv…

ATTACH=full]2041418[/ATTACH]
F08916E7-3311-49B8-B18A-0CC09FBD1345.jpeg
 
Senast ändrad:

Tisdag

Cartier
2-Faktor
Själv fick jag en Seiko av farsan. Men hellre det än Patek om jag hade varit tvungen att se ut som grabben nedan.

Vissa är dömande och föraktfulla till naturen och det slår åt alla håll. Klart att det finns folk som stör sig på skrytklockor på unga men det finns värre saker. Folk som står till vänster i rulltrappan, folk som har lädernato, foppatofflor, mello, flintastek osv osv…

ATTACH=full]2041418[/ATTACH]
Det är sant. Så himla dåliga och osmakliga och helt enkelt enfaldiga de är, de som dömer andra människor…
 
Topp