• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround Bravur Scandinavia - Intresseanmälan

Bravur

Omega
Hej,

Johan här från Bravur.

Från en annan tråd dök det upp en undran över möjlighet till en s.k. "passaround"-klocka. LÄS TRÅDEN HÄR
Jag tycker det är en intressant idé som är väl värd att testa. Förslagsvis av vår automatiska modell "Scandinavia" som, liksom alla våra mekaniska klockor, byggs i Sverige.
Upplägget tänker jag enligt följande: Ni anmäler ert intresse i denna tråden och får på så sätt en "köplats". Vi skickar klockan inkl en retursedel. Ni får tillgång till klockan under en vecka för att testa, putsa, beundra osv. Därefter skickas klockan i retur till oss så att vi kan skicka den vidare till nästa person på tur.
Det vore trevligt om de som testat klockan delar med sig av sina erfarenheter här på KS.

Lite beroende på hur många som är intresserade får vi avgöra om vi behöver begränsa antalet utlåningar initialt. Och även att utvärdera passaround-konceptet.

Varför gör vi då detta? Jo, förutom att det är ett spännande koncept att testa är det också ett ypperligt tillfälle för oss att få in feedback från er på klockan och såklart ett sätt för oss att visa upp vårt varumärke.

Nedan följer lite info om klockan i fråga. Skriv gärna vilken modell ni skulle vara intresserade av. Vi väljer den som flest önskar.
Modell: Bravur Scandinavia
Varianter: Sparkling White, Midnight Blue, Jet Black
Boett: 39mm, svenskt Sandvikstål. Horisontalborstad samt polerad.
Urverk: Sellita SW300-1 (3.60mm, 25 jewels, 42h gångreserv)
Glas: Välvt safirglas med invändig AR-behandling
Armband: Vegetabilgarvat svenskt läder, deployant clasp
Pris: 9950:-, byggs per kundorder och viss möjlighet till kundanpassning finns.
Tillverkning: Klockorna monteras, testas (bla trycktest, gångreserv/-avvikelse), justeras etc i Båstad, Sverige av vår urmakare.

Full specifikation och varianter på armband etc finns på vår hemsida.

Med vänlig hälsning,
Johan
Scandinavia line up.jpg
Scandinavia_blue_dial_perspective_2_small.jpg
Scandinavia_black_dial_perspective_1_small.jpg
Scandinavia_white_dial_perspective_1_small.jpg
Scandinavia side view_small.jpg
 

Azaz

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Hej,

Johan här från Bravur.

Från en annan tråd dök det upp en undran över möjlighet till en s.k. "passaround"-klocka. LÄS TRÅDEN HÄR
Jag tycker det är en intressant idé som är väl värd att testa. Förslagsvis av vår automatiska modell "Scandinavia" som, liksom alla våra mekaniska klockor, byggs i Sverige.
Upplägget tänker jag enligt följande: Ni anmäler ert intresse i denna tråden och får på så sätt en "köplats". Vi skickar klockan inkl en retursedel. Ni får tillgång till klockan under en vecka för att testa, putsa, beundra osv. Därefter skickas klockan i retur till oss så att vi kan skicka den vidare till nästa person på tur.
Det vore trevligt om de som testat klockan delar med sig av sina erfarenheter här på KS.

Lite beroende på hur många som är intresserade får vi avgöra om vi behöver begränsa antalet utlåningar initialt. Och även att utvärdera passaround-konceptet.

Varför gör vi då detta? Jo, förutom att det är ett spännande koncept att testa är det också ett ypperligt tillfälle för oss att få in feedback från er på klockan och såklart ett sätt för oss att visa upp vårt varumärke.

Nedan följer lite info om klockan i fråga. Skriv gärna vilken modell ni skulle vara intresserade av. Vi väljer den som flest önskar.
Modell: Bravur Scandinavia
Varianter: Sparkling White, Midnight Blue, Jet Black
Boett: 39mm, svenskt Sandvikstål. Horisontalborstad samt polerad.
Urverk: Sellita SW300-1 (3.60mm, 25 jewels, 42h gångreserv)
Glas: Välvt safirglas med invändig AR-behandling
Armband: Vegetabilgarvat svenskt läder, deployant clasp
Pris: 9950:-, byggs per kundorder och viss möjlighet till kundanpassning finns.
Tillverkning: Klockorna monteras, testas (bla trycktest, gångreserv/-avvikelse), justeras etc i Båstad, Sverige av vår urmakare.

Full specifikation och varianter på armband etc finns på vår hemsida.

Med vänlig hälsning,
Johan
Scandinavia line up.jpg
Scandinavia_blue_dial_perspective_2_small.jpg
Scandinavia_black_dial_perspective_1_small.jpg
Scandinavia_white_dial_perspective_1_small.jpg
Scandinavia side view_small.jpg
Absolut intresserad!
Edit: Dvs är på oavsett modell, kikat en del på klockorna tidigare (den blåa, var i mitt tycke snyggast)
 
Senast ändrad:

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Jag är gärna med.
...Stod och tummade på en Bravur på Precious, redan för ett par år sedan.
Spelar egentligen inte så stor roll vilken klocka det blir men, ...blått är ju rätt flott.
 
Senast ändrad:

Lolle

Panerai
Jag är också gärna med och håller med övriga att den blåa lockar mest utan att jag kan förklara det med annat än smak och att jag av någon anledning alltid kommer hem med blått (skjorta, kavaj mm).
 

jabla

Sarlacc
Jag är gärna med på detta.
Är som så många andra här svag för den blåtavlade. :)
 
Senast ändrad:
Topp