• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround Breitling Colt Skyracer

Chrisse

Pandion
2-Faktor
Första intrycket.. lätt, billig.. typ barnens ”Hello Kitty”-klockor :)

MEN, efter lite mer omfattande klämmande och haft den på armen en stund försvinner den känslan.
Snarare en trevlig, varm och skön känsla.. mkt klocka i lätt förpackning.

Nu är detta bara lite initiala tankar och några få snabba bilder.. mer följer under veckan

A9E0C727-8FE5-424A-91EC-BF27FDC0BE5C.jpeg
*
2C436284-EF48-4427-A3B4-968C8D74AD11.jpeg
4E1E7CF9-58D4-488A-8509-95710D2D5A7C.jpeg
 
Senast ändrad:

Nygren

Guld
2-Faktor
Första intrycket.. lätt, billig.. typ barnens ”Hello Kitty”-klockor :)

MEN, efter lite mer omfattande klämmande och haft den på armen en stund försvinner den känslan.
Snarare en trevlig, varm och skön känsla.. mkt klocka i lätt förpackning.

Nu är detta bara lite initiala tankar och några få snabba bilder.. mer följer under veckan

A9E0C727-8FE5-424A-91EC-BF27FDC0BE5C.jpeg
2C436284-EF48-4427-A3B4-968C8D74AD11.jpeg
4E1E7CF9-58D4-488A-8509-95710D2D5A7C.jpeg
Känns den ”för” lätt, eller tycker du att det funkar?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
angående det här med ,omröstning ,poll?
så ska det bli spännade att se hur det faller ut,,,rent spontant tänker jag,,ingen lär ju orka objektivt, gå igenom 16 recensioner ,utan den med flest kompisar lär ju vinna .
Det finns ju över 17600 kompisar på KS så det är väl bara att börja ragga. :D

Jag kommer starta en separat polltråd med länkar till första inlägget från respektive persons testvecka samt en utvald bild från varje testare, därefter är det bara att läsa på så mycket man orkar och lägga en röst. Eller så följer man tråden och röstar utifrån det.
 

PCB

Guld
Det finns ju över 17600 kompisar på KS så det är väl bara att börja ragga. :D

Jag kommer starta en separat polltråd med länkar till första inlägget från respektive persons testvecka samt en utvald bild från varje testare, därefter är det bara att läsa på så mycket man orkar och lägga en röst. Eller så följer man tråden och röstar utifrån det.
okej ,,,låter bra ,med separat editerad polltråd.
annars i passaroundtrådar som denna brukar ,det bli så mycket "brus" att man ger upp efter ett par testare;)
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
@Chrisse "Första intrycket.. lätt, billig.. typ barnens ”Hello Kitty”-klockor"

Det där gjorde faktiskt lite ont i både hjärta och själ att läsa.

Fina bilder tar du dock så du är förlåten :woot:
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
De testare som har instagram-konton får gärna posta länkar dit så att man kan följa alla läckra bilder :cool:
 

DB15

Silver
Pledge Member
Älskar verkligen Skyracern.
Men är det bara jag som önskar att den fanns/kom med en annan färg på tavlan?
Skulle hugga direkt om det kom en med gul eller en röd tavla.
Är lite i ett döläge just nu där jag slås mellan att köpa en nu eller vänta och hoppas att det kommer en röd lr gul :)
 

Edin

Silver
Surt man missade detta. Men men, If you snooze you loose. :(
Biggie up till klockmaster i Globen!

Nu vänter jag bara på att någon använder stonken som tumstock :D
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Älskar verkligen Skyracern.
Men är det bara jag som önskar att den fanns/kom med en annan färg på tavlan?
Skulle hugga direkt om det kom en med gul eller en röd tavla.
Är lite i ett döläge just nu där jag slås mellan att köpa en nu eller vänta och hoppas att det kommer en röd lr gul :)

ALLA vill ha en gul!! Jag tänker EXAKT likadant, vågar jag köpa eller kommer det en gul på Basel 2018 :D
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Frågan är inte om, frågan är när. Jag står först i kö på en gul hos Globen, har köat sedan den svart-tavlade kom. :D

Ännu hellre ser jag en Skyracer med B60-urverket, gärna gul tavla. :hungry:

Ambitiöst att de har kölistor på modeller som inte finns eller gäller det bara för direktör yonsson? :rolleyes:
 

Chrisse

Pandion
2-Faktor
Ska försöka sammanfatta mina funderingar runt klockan.

Första tanken.. den själklara, denna är lätt.. på gott och ont. Kan faktiskt tycka den är för lätt till och med.
Måhända det är en vanesak, dessutom inget jag reflekterar över då den sitter på handleden.. så bara att svälja det och börja gilla det.

Vad skall man förvänta sig av Skyracer'n då?
Den har ett HEQ-verk, inte så mkt att säga där, kommer hålla tiden väl och fungera precis så bra som dessa urverk gör.. inga konstigheter.
Läsbarheten är suverän, tydliga markeringar mot en matt tavla, AR på glaset är i sann Breitlingmanér brutal, inga störiga reflektioner som tex moderna Rolex.

Så boetten då, det mest anmärkningsvärda. De kallar det "Breitlight" (var de så @yonsson?), nån komposit av "soppåsar" och bindmedel (självklart inte soppåsar, men färgen påminner om detta :) )
Den skall vara hård och reptålig, trots den låga vikten inger den förtroende att vara just det. Ändå lite svårt att få den där genuina kvalitetskänslan när man håller i klockan, just för att den är så sjukt lätt.
Tror dock aldrig 45mm känts så smidigt, så ändå skönt den inte är tyngre kanske.

I övrigt inte mkt att säga om klockan, den bär skönt, är frän och visar tiden på ett tillfredsställande sätt.

Drar med lite bilder, skriver nån one-liner så det blir klar vad jag fokuserat på.. håll till godo.

(ha överseende med damm och grejer, när man går riktigt nära är det svårt undvika.. speciellt i kombination med brådska)


DSC07143.JPG

Matt skön yta på tavlan, bra kontraster mot trycken. Loggan liksom lyser i direkt solljus
DSC07141.JPG



Trycket är rätt OK ändå, går hitta ojämnheter om man letar. Samt ett "mjäll" från urmakaren som monterade klockan (Y i Skyracer)
DSC07140.JPG


Hud/mjäll ?! :)
DSC07139.JPG

Zooma för att se hur färgen är lagd på sekundvisaren
DSC07138.JPG



Lumen är fint applicerad på siffrorna
DSC07137.JPG


"Pärlan", färgen runt denna är väll sisådär
DSC07136.JPG

Snabbfäste för bandet, funkar bra.. finns dock både säkrare och snabbare på marknaden (dock kanske inte i denna prisklass)

DSC07133.JPG
DSC07132.JPG



Strukturen på boetten är "finkornig", inte som tex AP's komposit/karbon-boetter som har ett grövre mösnter

DSC07131.JPG
DSC07130.JPG
DSC07129.JPG
DSC07128.JPG
DSC07127.JPG


Ligger bra i handen, väger som 4 ostbågar
DSC07124.JPG


Ok men inte mer, färgen är lite ojämn.
DSC07123.JPG

DSC07122.JPG
DSC07120.JPG


Röd kronhals vid utskruvad krona är bra
DSC07119.JPG
DSC07117.JPG


Hudflagan/mjället igen
DSC07116.JPG


Snyggt när datumskivan är i samma finnish som tavlan
DSC07115.JPG
DSC07114.JPG


Bandet funkar, jättebra med mätskala.. om man behöver det.

DSC07110.JPG
DSC07109.JPG
DSC07108.JPG
DSC07107.JPG
DSC07106.JPG
DSC07104.JPG
DSC07102.JPG
 
Senast ändrad:
Topp