Ska försöka sammanfatta mina funderingar runt klockan.
Första tanken.. den själklara, denna är lätt.. på gott och ont. Kan faktiskt tycka den är för lätt till och med.
Måhända det är en vanesak, dessutom inget jag reflekterar över då den sitter på handleden.. så bara att svälja det och börja gilla det.
Vad skall man förvänta sig av Skyracer'n då?
Den har ett HEQ-verk, inte så mkt att säga där, kommer hålla tiden väl och fungera precis så bra som dessa urverk gör.. inga konstigheter.
Läsbarheten är suverän, tydliga markeringar mot en matt tavla, AR på glaset är i sann Breitlingmanér brutal, inga störiga reflektioner som tex moderna Rolex.
Så boetten då, det mest anmärkningsvärda. De kallar det "Breitlight" (var de så
@yonsson?), nån komposit av "soppåsar" och bindmedel (självklart inte soppåsar, men färgen påminner om detta
)
Den skall vara hård och reptålig, trots den låga vikten inger den förtroende att vara just det. Ändå lite svårt att få den där genuina kvalitetskänslan när man håller i klockan, just för att den är så sjukt lätt.
Tror dock aldrig 45mm känts så smidigt, så ändå skönt den inte är tyngre kanske.
I övrigt inte mkt att säga om klockan, den bär skönt, är frän och visar tiden på ett tillfredsställande sätt.
Drar med lite bilder, skriver nån one-liner så det blir klar vad jag fokuserat på.. håll till godo.
(ha överseende med damm och grejer, när man går riktigt nära är det svårt undvika.. speciellt i kombination med brådska)
Matt skön yta på tavlan, bra kontraster mot trycken. Loggan liksom lyser i direkt solljus
Trycket är rätt OK ändå, går hitta ojämnheter om man letar. Samt ett "mjäll" från urmakaren som monterade klockan (Y i Skyracer)
Hud/mjäll ?!
Zooma för att se hur färgen är lagd på sekundvisaren
Lumen är fint applicerad på siffrorna
"Pärlan", färgen runt denna är väll sisådär
Snabbfäste för bandet, funkar bra.. finns dock både säkrare och snabbare på marknaden (dock kanske inte i denna prisklass)
Strukturen på boetten är "finkornig", inte som tex AP's komposit/karbon-boetter som har ett grövre mösnter
Ligger bra i handen, väger som 4 ostbågar
Ok men inte mer, färgen är lite ojämn.
Röd kronhals vid utskruvad krona är bra
Hudflagan/mjället igen
Snyggt när datumskivan är i samma finnish som tavlan
Bandet funkar, jättebra med mätskala.. om man behöver det.