• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround: Divers Aquis Date!

Limpas

Cartier
Kanske borde lägga till att ska den säljas så säljes den till de som är med i rundan. för inköpspriset. eller?
Tror att det är svårt att ställa ett sådant krav. Går aldrig att kontrollera. Dock luktar det ju lite halvilla att vara med i passaround med ett billigt inköpspris och sedan sälja den direkt för att tjäna pengar. Men det får nog bli som det blir helt enkelt :)
 

Limpas

Cartier
Passar också på att ge lite cred till @Sjobedan för initiativet! :) Kul med passaround och det var länge sedan sist och den minns jag var rolig att följa. Ska bli ännu roligare att vara med förstås! Säg gärna till om du behöver hjälp med något i roddandet.
 

Limpas

Cartier
Ett förslag: För att undvika onödiga fraktkostnader så bör vi sortera ordningen inom storstäderna på ett lämpligt sätt så att vi gynnar F2F-överlämningar. Alltså, vi som bor i Stockholm, och om det är fler som bor i samma stad, får uppge var i staden vi bor (kan göras i PM) så att klockan inte behöver åka fram och tillbaka mellan södra och norra Stockholm till exempel. Sedan gör man förstås upp var och en inför varje överlämning om den ska skickas eller om man möts upp. Jag antar att den som skickar alltid står för fraktkostnader?
 

Sjobedan

Rolex
Ett förslag: För att undvika onödiga fraktkostnader så bör vi sortera ordningen inom storstäderna på ett lämpligt sätt så att vi gynnar F2F-överlämningar. Alltså, vi som bor i Stockholm, och om det är fler som bor i samma stad, får uppge var i staden vi bor (kan göras i PM) så att klockan inte behöver åka fram och tillbaka mellan södra och norra Stockholm till exempel. Sedan gör man förstås upp var och en inför varje överlämning om den ska skickas eller om man möts upp. Jag antar att den som skickar alltid står för fraktkostnader?

Det är precis så jag hade tänkt att lägga upp det efter inrådan av @hollow123 :)
 

sveol

Cartier
...Och så missade men denna möjlighet. Men jag ställer mig gärna som backup om någon (typ alla i detta fall) skulle hoppa av!

Grymt initiativ, bra jobbat!
 

galácticon

Patek
2-Faktor
...vilket intresse. Ska bli kul att följa den här tråden - synd bara att jag lökade i solen och missade chansen :(
 

EmilW

Omega
En tanke som slog mig bara...

Men skär man inte till gummit på Oris för att justera längden? Isf blir det väl samma princip som länk då den saknar "pinnhål"?

Som sagt, bara en fundering.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
En tanke som slog mig bara...

Men skär man inte till gummit på Oris för att justera längden? Isf blir det väl samma princip som länk då den saknar "pinnhål"?

Som sagt, bara en fundering.

På nya låset ska det vara möjligt att ställa längden utan att klippa i bandet.

Och jag ställer mig också på reservlistan!

Går det kanske rent av att dra ihop en till passaround? På en blå variant, eller så? :)
 

Freddie L

Panerai
Jobbar ni inte på dagarna?!?

Att anmäla sig som reserv i det här läget är ju lönlöst... Så jag anmäler mig till RobertD's blå passaround istället! Bor i Mjölby. PM:a konto/Swish så för jag över pengarna. [håller tummarna att det här ska funka] :)
 
Topp