• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround G-Shock GMW-B5000 (Stål-square)

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Idag landade denna pärla hos mig, har burit den sen i eftermiddags och mina intryck hittills är bara positiva. Inte hunnit med massa bilder men det utlovas ett bra flöde framöver:)
C3FC7EE5-716E-432A-A967-B6830F73563B.jpeg

5A66F39E-4229-45C2-A7B1-3F7B81151370.jpeg

296F2E91-C075-4D3A-A9E5-357364806C24.jpeg

Trevlig helg på er:)

Visst är den trevlig? :)
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Full fart här hemma med advent och allt som hör till, det har pyntats, bakats busats med familjen och allt har detta har skett med Stålisen på armen. Gillar den mer och mer och farhågan jag byggt upp när jag läst tidigare upplevelser om länken är som bortblåst, tycker att den sitter riktigt bekvämt och följsamt:)

Lite bilder tagna sen senast.
F7662536-BB21-4706-9288-D7EE9F5FB2B7.jpeg

39DA61BB-E349-4839-8A96-1CC5720DEA55.jpeg

ED5A1CB5-B9DB-4D55-A91A-E86862BA9A73.jpeg

BDD0D027-FC9C-4D06-AFD6-06810DE924D6.jpeg

DC661CE0-613C-4DB9-B903-BC91618289DA.jpeg

*
11813AD3-EF1C-4667-AFAA-9C3A2601BBC2.jpeg

FCB278D2-CEBA-4CA2-93F2-116E585DC39E.jpeg
 
Senast ändrad:

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Nu är klockan nerpackad och ska imorgon lämnas över till @Bramserud under dagen. Jag ber om ursäkt för katastrofalt flöde i tråden från min sida, har haft häcken full denna vecka men klockan har burits varje dag och jag måste säga att jag gillar den.
D5EF14F9-D5DA-43B1-BF2E-7F0E0403E809.jpeg

Har medverkat på en passaround tidigare på en G-shock Mudmaster och hade då turen att vinna den, släppte iväg den efter ca året då jag insåg att den mest blir liggande pga sin storlek.
Har utöver det haft en 5600bb som jag älskar utseendet på men lirar inte alls med den negativa displayen.

3e gången gillt i G-shock svängen med denna stålis och jag måste säga att det är den bästa hittills, trevlig storlek, bra display (lysfunktionen är ju underbar) länken hade jag lite farhågor över efter att ha läst tidigare reflektioner över klockan men jag tycker att den sitter riktigt bra. Pipet varje timme ör ju sjukt kul också, första kvällen frågar frugan grinigt om den skulle pipa varje timme en hel vecka och jag svarade bara med ett stort leende:cigar:
Har inte kopplat BT till den eller nyttjat någon funktion alls utan bara haft den som klocka och skulle utan tvekan vilja äga en, perfekt på jobb när man krälar omkring i någon gammal kåk, perfekt för att röja och leka i naturen med familjen.


Summan av denna Passaround!
Vill jag äga denna? JAAA:D


Stort tack @yonsson för ännu en trevlig passaround och tack alla deltagare:)
 

Bramserud

Advertising
2-Faktor
Nu en trött hotellbars-pilsner
34B5B161-E85B-4DBD-B71C-F5093C7F7164.jpeg

Som lite seriösare inlägg har jag saknat belysningen hela veckan.. antar att den slås av när batterinivån är låg. Ska försöka komma mig för att lägga klockan under en lampa innan nästa person får den iallafall.
 

Bramserud

Advertising
2-Faktor
Nu har klockan vandrat vidare! Snart i ett rek nära dig @NRE
Gillar den skarpt även om jag inte lyckades ge den tillräckligt med belysning för att appen skulle funka mer än sporadiskt. Ser nog det som lite av ett problem med den ändå när jag sammanfattar upplevelsen.
Tack för möjligheten @yonsson !
Hoppas jag roat någon med mina små bilder.
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
När jag såg att det skulle anordnas passaround på denna var jag tvungen att hänga på. Jag har inte haft digitalklocka på armen sen jag gick grundskolan för femton, tjugo år sen.
20191220_073707.jpg
* @yonsson

Nostalgisk hämtade jag upp klockan för ett par dagar sen. Tyvärr verkar vi ha fått ett måndagsexemplar som inte tog laddning ordentligt och när den kom till mig var den stendöd. Efter snabb uppstyrning av @yonsson kunde jag hämta ett annat (ganska slitet) ex på KM Globen igår och nu har jag en fungerande klocka på handleden.

Jag har läst sporadiskt i tråden så mina tankar kommer säkert bli en upprepning av tidigare reflektioner men det överlever ni.

Första intrycken
1. Grymt bekväm att bära. På grund av runt baklock och kraftigt sluttande "fasta" ändlänkar sitter den otroligt bra
20191220_071356_001.jpg 20191220_071339.jpg
Klockan upplevs som ganska tung med tydlig närvaro på handleden

2. Jag tycker den är snygg. Den integrerade och ganska kraftigt avsmalnande länken är cool. Boetten med den borstade (fyr-/åttakantiga) glasringen är trevlig.

3. Enkel att använda med bra funktioner som timer, stoppur och alarm. Har inte provat blåtanden och kommer nog inte göra det heller.

4. Mysigt blått ljus i lampan
20191220_070604.jpg


5. Knapparna tycker jag är svåråtkomliga och lite knepiga att få en bra känsla för.

6. Jag upplever den som svåravläst jämfört med analoga klockor. Ofta vet man på ett ungefär vad klockan är och då kan man bara snegla på sin analoga klocka för att se var minutvisaren är. På denna måste jag avkoda ett par siffror. Det handlar om två tiondelar men det är tillräckligt för att jag ska reagera på det. Kanske är det en vanesak? Dessutom ser man ingenting i mörkret och ska man ge bebisen en napp på natten med ena handen går det inte att bara snegla på klockan för att se hur mycket man ångrar barnaskapandet. Citizendykaren får fortsätta sin tjänst som nattklocka.
 
Senast ändrad:

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
När jag såg att det skulle anordnas passaround på denna var jag tvungen att hänga på. Jag har inte haft digitalklocka på armen sen jag gick grundskolan för femton, tjugo år sen.
20191220_073707.jpg
Nostalgisk hämtade jag upp klockan för ett par dagar sen. Tyvärr verkar vi ha fått ett måndagsexemplar som inte tog laddning ordentligt och när den kom till mig var den stendöd. Efter snabb uppstyrning av @yonsson kunde jag hämta ett annat (ganska slitet) ex på KM Globen igår och nu har jag en fungerande klocka på handleden.

Jag har läst sporadiskt i tråden så mina tankar kommer säkert bli en upprepning av tidigare reflektioner men det överlever ni.

Första intrycken
1. Grymt bekväm att bära. På grund av runt baklock och kraftigt sluttande "fasta" ändlänkar sitter den otroligt bra
20191220_071356_001.jpg 20191220_071339.jpg
Klockan upplevs som ganska tung med tydlig närvaro på handleden

2. Jag tycker den är snygg. Den integrerade och ganska kraftigt avsmalnande länken är cool. Boetten med den borstade (fyr-/åttakantiga) glasringen är trevlig.

3. Enkel att använda med bra funktioner som timer, stoppur och alarm. Har inte provat blåtanden och kommer nog inte göra det heller.

4. Mysigt blått ljus i lampan
20191220_070604.jpg


5. Knapparna tycker jag är svåråtkomliga och lite knepiga att få en bra känsla för.

6. Jag upplever den som svåravläst jämfört med analoga klockor. Ofta vet man på ett ungefär vad klockan är och då kan man bara snegla på sin analoga klocka för att se var minutvisaren är. På denna måste jag avkoda ett par siffror. Det handlar om två tiondelar men det är tillräckligt för att jag ska reagera på det. Kanske är det en vanesak? Dessutom ser man ingenting i mörkret och ska man ge bebisen en napp på natten med ena handen går det inte att bara snegla på klockan för att se hur mycket man ångrar barnaskapandet. Citizendykaren får fortsätta sin tjänst som nattklocka.
Din reflektion över att läsa av tiden digitalt stämmer precis med min egen. Man ser visserligen mer exakt vad klockan är, men det tar någon hundradel att omvandla siffrorna till visare, men känslan avtar efter en tids bärande tycker jag. Angående belysningen... du kan ställa den på auto så tänds den när du vrider på handen i mörkret. Om du har den i powersave så behöver den ”väckas” innan lampan tänds, så ska den vara ständig nattklocka får man stänga av PS
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Din reflektion över att läsa av tiden digitalt stämmer precis med min egen. Man ser visserligen mer exakt vad klockan är, men det tar någon hundradel att omvandla siffrorna till visare, men känslan avtar efter en tids bärande tycker jag. Angående belysningen... du kan ställa den på auto så tänds den när du vrider på handen i mörkret. Om du har den i powersave så behöver den ”väckas” innan lampan tänds, så ska den vara ständig nattklocka får man stänga av PS
Att man vänjer sig är väl naturligt, man behöver ju inte fundera när man kollar på mobilen, datorn eller whatever. Det är något mer armbandsur som är ovant. Dock vet jag med säkerhet att jag skulle använda en digital betydligt mer sällan än mina analoga.

Tack för tipset om autolight! Blev ju en helt annan grej nu!
 
Topp