Idag landade denna pärla hos mig, har burit den sen i eftermiddags och mina intryck hittills är bara positiva. Inte hunnit med massa bilder men det utlovas ett bra flöde framöver
![]()
![]()
![]()
Trevlig helg på er![]()
Visst är den trevlig?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Idag landade denna pärla hos mig, har burit den sen i eftermiddags och mina intryck hittills är bara positiva. Inte hunnit med massa bilder men det utlovas ett bra flöde framöver
![]()
![]()
![]()
Trevlig helg på er![]()
Din reflektion över att läsa av tiden digitalt stämmer precis med min egen. Man ser visserligen mer exakt vad klockan är, men det tar någon hundradel att omvandla siffrorna till visare, men känslan avtar efter en tids bärande tycker jag. Angående belysningen... du kan ställa den på auto så tänds den när du vrider på handen i mörkret. Om du har den i powersave så behöver den ”väckas” innan lampan tänds, så ska den vara ständig nattklocka får man stänga av PSNär jag såg att det skulle anordnas passaround på denna var jag tvungen att hänga på. Jag har inte haft digitalklocka på armen sen jag gick grundskolan för femton, tjugo år sen.Nostalgisk hämtade jag upp klockan för ett par dagar sen. Tyvärr verkar vi ha fått ett måndagsexemplar som inte tog laddning ordentligt och när den kom till mig var den stendöd. Efter snabb uppstyrning av @yonsson kunde jag hämta ett annat (ganska slitet) ex på KM Globen igår och nu har jag en fungerande klocka på handleden.![]()
Jag har läst sporadiskt i tråden så mina tankar kommer säkert bli en upprepning av tidigare reflektioner men det överlever ni.
Första intrycken
1. Grymt bekväm att bära. På grund av runt baklock och kraftigt sluttande "fasta" ändlänkar sitter den otroligt bra
![]()
![]()
Klockan upplevs som ganska tung med tydlig närvaro på handleden
2. Jag tycker den är snygg. Den integrerade och ganska kraftigt avsmalnande länken är cool. Boetten med den borstade (fyr-/åttakantiga) glasringen är trevlig.
3. Enkel att använda med bra funktioner som timer, stoppur och alarm. Har inte provat blåtanden och kommer nog inte göra det heller.
4. Mysigt blått ljus i lampan![]()
5. Knapparna tycker jag är svåråtkomliga och lite knepiga att få en bra känsla för.
6. Jag upplever den som svåravläst jämfört med analoga klockor. Ofta vet man på ett ungefär vad klockan är och då kan man bara snegla på sin analoga klocka för att se var minutvisaren är. På denna måste jag avkoda ett par siffror. Det handlar om två tiondelar men det är tillräckligt för att jag ska reagera på det. Kanske är det en vanesak? Dessutom ser man ingenting i mörkret och ska man ge bebisen en napp på natten med ena handen går det inte att bara snegla på klockan för att se hur mycket man ångrar barnaskapandet. Citizendykaren får fortsätta sin tjänst som nattklocka.
Att man vänjer sig är väl naturligt, man behöver ju inte fundera när man kollar på mobilen, datorn eller whatever. Det är något mer armbandsur som är ovant. Dock vet jag med säkerhet att jag skulle använda en digital betydligt mer sällan än mina analoga.Din reflektion över att läsa av tiden digitalt stämmer precis med min egen. Man ser visserligen mer exakt vad klockan är, men det tar någon hundradel att omvandla siffrorna till visare, men känslan avtar efter en tids bärande tycker jag. Angående belysningen... du kan ställa den på auto så tänds den när du vrider på handen i mörkret. Om du har den i powersave så behöver den ”väckas” innan lampan tänds, så ska den vara ständig nattklocka får man stänga av PS