• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround G-Shock Mudmaster - So it begins!

Hubbatix

Cartier
Jaha mina vänner, då har klockan äntligen landat i norra Dalarnas slaskbemängda landskap. På grund av årstid så får ni nöja er med några snabba bilder tagna över diskhon.

20171123_150358-01.jpeg
20171123_150400-01.jpeg
20171123_150405-01.jpeg
20171123_150450-01.jpeg

Nog är klockan en rejäl kloss, dock inte fullt så stor som jag minns det när jag provade den i Globen i somras. Inte ohemult mycket större än min Gulfmaster som säkert hjälpt till att tänja gränsen för vad som är bärbart för mig.
20171123_150950-01.jpeg
*

Jag har dessvärre ganska tråkiga nyheter; av någon anledning så sitter kronan på klockan fast. Riktigt fast. Det går alltså inte att skruva ut den. :banghead:
Givetvis har jag kollat instruktionsboken och jämfört med diverse Youtubeklipp som detta:
Vågar såklart inte ta till något sorts verktyg eller tillhygge men med bara fingerkraft sitter den som berget. Frågan är hur vi ska gå vidare efter detta bakslag. Spontant känner jag att jag lär få skicka klockan ner till Klockmaster för kontroll och sedan får de i sin tur skicka den eller en ersättare till nästa i passaroundlistan. Vad säger festfixare @yonsson om det?

Någon tidigare deltagare (bortsett från @frere som jag redan varit i kontakt med) som har något att tillägga/erkänna/förneka? :angel:

/Daniel
 
Senast ändrad:

frere

Audemars
2-Faktor
@Hubbatix
Ta i, skruva motsols. Funkar inte det så behöver den ju åka till Globen.
Den satt rejält fast även när jag fick den. Jag tänkte (puckat nog) bara att det var någon slags specialknep man behövde känna till, typ som att öppna motorhuven på en ford focus. Jag (och föregående testare) hade ju haft väsentligt närmare till Klockmaster än vad Hubbatix har...:banghead:

@DB15 @PartiSan , nån av er som försökt eller lyckats hantera kronan?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den satt rejält fast även när jag fick den. Jag tänkte (puckat nog) bara att det var någon slags specialknep man behövde känna till, typ som att öppna motorhuven på en ford focus. Jag (och föregående testare) hade ju haft väsentligt närmare till Klockmaster än vad Hubbatix har...:banghead:

@DB15 @PartiSan , nån av er som försökt eller lyckats hantera kronan?
Men kunde du skruva ut den?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
@Hubbatix , du får vara lite innovativ. Lägg den i ett varmt bad med diskmedel, plocka upp och testa. Eller tejpa och ta en polygrip. Har alla i kedjan haft detta problemet? @DB15 ?

PMa mig om det inte löser sig så fixar vi en lösning.
 

PartiSan

Cartier
2-Faktor
Den satt rejält fast även när jag fick den. Jag tänkte (puckat nog) bara att det var någon slags specialknep man behövde känna till, typ som att öppna motorhuven på en ford focus. Jag (och föregående testare) hade ju haft väsentligt närmare till Klockmaster än vad Hubbatix har...:banghead:

@DB15 @PartiSan , nån av er som försökt eller lyckats hantera kronan?
Hej, jag lyckades skruva ut kronan i samband med att ställa in tiden, och det gick att skruva in den också utan problem.
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
28D4C11C-C76B-4A44-8088-A616AC546652.jpeg

Den klarar även av att vara med när man adventmålar naglarna. Tänkte att den nog inte får vara med om så mycket tjejgrejer vare sej före eller efter min vecka så när det stod mellan att rulla oss i lera i skogen och sitta hemma i soffan och göra manikyr föll valet på det sista.
 
Senast ändrad:

frere

Audemars
2-Faktor
Ja. Hade inga problem alls. Funderar på om jag är vansinnigt stark eller om jag bara hade rätt teknik.
Eller så lyckades @Hubbatix fixa den eller så är både han och jag dumma i huvet! Kul att den funkar i alla fall.

Den klarar temp till 60 grader förresten. Jag funderade på att sous-vida den tillsammans med en ryggbiff men det blev aldrig av.
 
Senast ändrad:
Topp