• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Samarbete Passaround med Bell & Ross och Krons

Hur har ni kört som? Har ni den 7 dagar efter ankomst eller kör ni veckan ut och skickar på söndagen? 😎 tänker så jag vet hur man ska förhålla sig när den kommer till mig om någon vecka 🥳
Beror nog lite på vad som går att få till. I mitt fall var det fysisk upphämtning och avlämning som behövde anpassas utifrån både avlämnare och mottagares arbete osv, så det blev måndag till måndag.

Hur har ni kört som? Har ni den 7 dagar efter ankomst eller kör ni veckan ut och skickar på söndagen? 😎 tänker så jag vet hur man ska förhålla sig när den kommer till mig om någon vecka 🥳
Blir väl olika för oss alla, tänker jag också, beroende på omständigheter, i mitt fall behövde jag skicka den ganska långt, så jag var nöjd med att testa den i 4 dagar innan jag skickade vidare den…men jag hade nog kunnat ha den i en vecka tänker jag.

Jag fick den i måndagskväll och skickade idag så den borde vara framme hos nästa person på tisdag. Känns lite snålt att skicka på fredagen iom att den ändå blir liggandes på nån sorteringscentral över helgen.

Beror nog lite på vad som går att få till. I mitt fall var det fysisk upphämtning och avlämning som behövde anpassas utifrån både avlämnare och mottagares arbete osv, så det blev måndag till måndag.
Blir väl olika för oss alla, tänker jag också, beroende på omständigheter, i mitt fall behövde jag skicka den ganska långt, så jag var nöjd med att testa den i 4 dagar innan jag skickade vidare den…men jag hade nog kunnat ha den i en vecka tänker jag.
Jag fick den i måndagskväll och skickade idag så den borde vara framme hos nästa person på tisdag. Känns lite snålt att skicka på fredagen iom att den ändå blir liggandes på nån sorteringscentral över helgen.

Intressant! Tänker bara att det vanligtvis tar typ 3 dagar för att få något hos mig hehe. Får väl se när det väl är dags 🤩
Vad skickar ni med för frakt?

Intressant! Tänker bara att det vanligtvis tar typ 3 dagar för att få något hos mig hehe. Får väl se när det väl är dags 🤩
Vad skickar ni med för frakt?
Det står på sidan 1, att man har den en vecka. Så tidigare har det iaf varit så att vi oftast skickat vidare dag 7 eller möjligen dag 8. Man får kolla lite så det funkar med helger. Men kontakt i god tid med nästa på listan löser det mesta. Och så får man ju skicka vidare tidigare, om det av nån anledning känns angeläget.

693A04EA-93F2-4423-96F5-826DEDB35AD2.jpeg

Ja då var det att dax att summera mina upplevelse av B&R -05 passaround. Har haft den i tre dagar och jag upplever att den är lätt att bära, märks knappast på handeleden och är lättläst avseende se tiden. Armbandet är bekvämt och enkelt att justera. Fotar man klockan klockan så upplevs den stor även om den endast är 40 mm. Ureverket, nja när jag lät den vara i timegrapher under nätterna så var väl inte siffrorna de bästa men säkert en justeringssak av urverket. Prismässigt kan ju också diskuteras vad man får för "pengen" som nyköp men som begagnad köp helt ok att ha i sin samling Ha ´re bra //🧐

Senast ändrad:
7027.jpg

Får ta o summera lite jag med! 😁 Fyra dagar har jag kört med klockan, den sitter överraskande bra på handleden, o gummit är riktigt skönt!
Svårt att fånga på bild men i vårsolen gjorde den sitt rätta jobb, lagom med bling o popp!!! 😎🤩
Hade inte köpt en ny men beggad, ja kanske!
Mer passarounds till folket tack! Sjukt kul! 😃

Då var det min tur! Har precis fått hem den och slängt upp den på handleden.
En första bedömning av att endast snabbt kolla och pilla på den så är den väldigt tydlig och clean.

IMG_1227.jpeg

Mycket mycket trevligt gummi måste jag säga, är nog bland de skönaste jag testat!
Vikt och storlek känns alldeles perfekt, extremt imponerad måste jag ändå säga!

Något sånt där lite extra jag gillar är glasbaksidan med ett fint innehåll, detta är ju såklart något man sällan ser, men det värmer i hjärtat när man tittar in och ser något fint designat där bak 🤩
IMG_1220.jpeg

På handleden sitter den riktigt bekvämt och storleksmässigt känns den perfekt på min handled (cirka 19cm skulle jag tro)
IMG_1232.jpeg

IMG_1230.jpeg

Nu väntar ett gäng dagars utprovning för ett slutgiltig bedömning, kommer posta så mycket bilder jag bara kan 🤩 om ni har frågor/önskemål så hojtar ni 🤩

Kan även meddela att BR05 passar utmärkt till att bygga Lego med dottern
IMG_1299.jpeg

Klockan växer något enormt i mina ögon! Tror att den enkla och tydliga tavlan och det extremt sköna gummit är väldigt bidragande till mina tankar 🤩

Vilka positiva och härliga inlägg, och fint foto! Heja @rstattin ! 🙌
Kul!
Riktigt positivt överraskad klockan!
Nu har jag ju faktiskt kollat på denna förut på nätet, men att få uppleva den live är ju såklart en helt annan sak och dessutom att få testa den flera dagar under vardagligt användande är ju guld värt 🤩

Bell & Ross är ju inget märke jag tidigare ägt, men har velat testa länge, känns som att de är fint byggda och bra kvalitet!

Då var de söndag och imorgon skall den levereras till nästa testare @bbits.
Tänker försöka göra en sammanfattning senare idag eller imorgon med mina tankar kring klockan :D

Tills vidare får ni ytterligare en bildbomb på klockan här nedan:

P2450371.JPG

P2450372.JPG

P2450373.JPG

P2450374.JPG

P2450375.JPG

P2450377.JPG

P2450379.JPG

P2450381.JPG

P2450385.JPG

P2450386.JPG

P2450388.JPG

P2450393.JPG

P2450397.JPG

Ja men då ska jag försöka sammanfatta min uppfattning av passaroundklockan Bell & Ross BR05.

Först och främst vill jag tacka för att jag fick vara en del av denna fantastiska passaround, min första och förhoppningsvis inte den sista!
(Edit: Minnet är ju hopplöst 🙃 var ju för fasiken med och testade Aera P1 Pilot också 🤩)

Nu till klockan, den anländer på lokala ICA på tisdagen men jag kan hämta ut den först på onsdagen pga arbete.

Så fort jag kommer hem öppnar jag upp paketet och där inuti ser jag en Krons-pouch innehållandes en BR05 med svart tavla och svart gummi.

En massa foton tas på klockan innan användning bara för att få en massa dokumentation på skicket och för att kunna se detaljer via kamerans makroobjektiv.

Visar upp den för sambon och hon gillar den (bara en sån sak!?!?!?!?). Precis som sambon gillar jag den skarpt utseendemässigt, än har jag då inte ens testat den… efter lite kännande och klämmande kommer jag fram till att gummit är extremt mjukt och fint, alldeles perfekt enligt mitt tycke!

Men nu är det väl för fasiken dags att ta på sig klockan? Jo men det är det, på med klockan på handleden och även där känns den perfekt, inte bara utseendemässigt. Riktigt fin balans på vikt och storlek, passar alldeles utmärkt på min handled utseendemässigt och hur den känns, väldigt överraskad av hur den bärs.

Just nu har jag ju då också brutit mot löftet under OWG-march… Detta är inte bra… men nu pratar vi inte mer om det!

Åter till klockan. Med klockan på handleden påbörjar jag min första arbetsdag med BR05 och den flyter på bra, visar den för kollegorna och får positiva kommentarer (kanske mest för att de inte är intresserad av klockor och inte orkar prata mer om det…).

Efter arbetsdagens slut så känner jag efter och inser att den är ju riktigt grym den här!

Jag försöker analysera den så mycket som jag kan, fotar den i alla vinklar och ser bara positiva saker. Efter dag två eller tre känner jag lite skav från spännet men efter att ha släppt efter den ett snäpp så har det inte kommit tillbaka så inte ens detta blev något negativt.

Slutligen vill jag då komma fram till att denna klocka är alldeles perfekt för mig. Snygg, smidig och skön på alla sätt och vis!

Av mig får då BR05 5 av 5 toasters, snyggt jobbat Bell & Ross, @Hook och @KRONS

Senast ändrad:
Nu överlämnad till @bbits, blir spännande att se vad du tycker!

Tack för en mycket smidig överlämning, alltid kul att träffa forummedlemmar 🤩

Senast ändrad:
BR05 har nu landat på min klena handled (160 mm). Har under alla veckor varit övertygad om att den kommer att vara tok-stor men första intrycket är överraskande positivt!!!

15423.jpg

Och stort tack till @rstattin för smidig överlämning... 😀

Tillbaka
Topp