• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround Neumann Initial No.1

Anatta

Panerai
2-Faktor
För mig är länken en stor besvikelse då man valt raka ändlänkar. Känner inte heller att det är super prisvärt sett till specen. Det känns som en ok klocka för dryga 2500 men inte mer. Är priset på ks inkl moms?

Intressant! Tack. Jag frågade faktiskt varför de valt raka ändlänkar och svarer var att de ville ha en Vintage vibe.
Dock kan det bli aktuellt med separata endlinks!

Neumann är svenskt så jag antar att det är det som gäller. Alltså moms är inräknat.
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Vad framfördes som kritik tidigare? Alltså, vad önskade många borde gjorts annorlunda? Personligen har jag som jag sa ingen erfarenhet av kickstarter tidigare, kan det vara en faktor? Alltså att man måste bidra, att produkten inte redan finns? Svår fråga då i alla fall jag tyckte priset vart riktigt bra

Inga pengar dras förrän projektet gått i mål.
Så du investerar inte bara i en idé och sedan är pengarna borta om det inte går till produktion.
Finns inget att förlora här.
Sedan så är det såklart personliga preferenser som avgör.
Själv älskar jag tavlan och det rena i klockan. 36mm och länk på det.
Dock har jag aldrig haft en klocka som har raka ändar på länk, så det känns ju intressant.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Inga pengar dras förrän projektet gått i mål.
Så du investerar inte bara i en idé och sedan är pengarna borta om det inte går till produktion.
Finns inget att förlora här.
Sedan så är det såklart personliga preferenser som avgör.
Själv älskar jag tavlan och det rena i klockan. 36mm och länk på det.
Dock har jag aldrig haft en klocka som har raka ändar på länk, så det känns ju intressant.
Jag förstod upplägget, tänkte mer på de som inte kliver på... Jag har ingen jätte koll på vad man får för klocka i denna prisklass, men upplaga och att den är Svensk micro känns rimligt prissatt
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Inga pengar dras förrän projektet gått i mål.
Så du investerar inte bara i en idé och sedan är pengarna borta om det inte går till produktion.
Finns inget att förlora här.
Sedan så är det såklart personliga preferenser som avgör.
Själv älskar jag tavlan och det rena i klockan. 36mm och länk på det.
Dock har jag aldrig haft en klocka som har raka ändar på länk, så det känns ju intressant.
Det är väl så att når projektet målet så dras pengarna. Det garanterar inte att man får en klocka. Efter att projektet gått i mål så är man i händerna på företaget man backat. Har dock inte hört att någon inte fått produkten till slut men att det i vissa fall tagit längre tid.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Intressant! Tack. Jag frågade faktiskt varför de valt raka ändlänkar och svarer var att de ville ha en Vintage vibe.
Dock kan det bli aktuellt med separata endlinks!

Neumann är svenskt så jag antar att det är det som gäller. Alltså moms är inräknat.
Hoppas de kommer med modellanpassade ändlänkar. Då hade det varit mer intressant. Ok, vad bra. Vanligtvis brukar moms tillkomma på ks kampanjer. Detta främsta för att klockorna skickas direkt från asien eller Schweiz. Skickas dessa direkt från SE?
 
Topp