• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Passaround Neumann Initial No.1

Ok!

Jag vill tacka alla så otroligt mycket för era insikter och feedback. Jag tror det kommer vara till gagn för herr Neumann när modell 36mm kommer! Förhoppningsvis med länk då. Förfrågan till tillverkare har skickats. :)

Så. Jag använde mig för 2 minuter sedan av https://gallerit.se/slumptal/ och valde siffrorna 1-10 vilket representerar er i turordning.
Och siffran som föll var....10!

Det är ju du @FOQ :) GRATTIS!

Det är bara för dig att sprätta upp keepern och leka med luddet :heart: Enjoy!

Tack ännu en gång allihop. Jag hoppas på fler passarounds framöver.

Haj!

Fasen vad kul att vinna något för en gångs skull! Haft en allmänt tung vecka så detta satt som ett smäck för min del!

Tack @Anatta för en väl genomförd passaround! Tack dessutom för att du gav oss denna chans. Jag hoppas feedbacken hjälper tillverkaren vidare!

Firar med denna något suddiga bild. Ville bara visa dom fina reflektionerna.

IMG_20200611_194617.jpg

Ok!

Jag vill tacka alla så otroligt mycket för era insikter och feedback. Jag tror det kommer vara till gagn för herr Neumann när modell 36mm kommer! Förhoppningsvis med länk då. Förfrågan till tillverkare har skickats. :)

Så. Jag använde mig för 2 minuter sedan av https://gallerit.se/slumptal/ och valde siffrorna 1-10 vilket representerar er i turordning.
Och siffran som föll var....10!

Det är ju du @FOQ :) GRATTIS!

Det är bara för dig att sprätta upp keepern och leka med luddet :heart: Enjoy!

Tack ännu en gång allihop. Jag hoppas på fler passarounds framöver.

Haj!
Tack för den fina möjligheten att vara med! Grattis @FOQ :D

En sista rad.

Jag kom i kontakt med herr Neumann via en bekant till mig. Jag frågade om jag kunde få testa en klocka och det fick jag.
Mina tankar kring paketet som skickades vandrade kring miljömedvetenhet, detaljer och enkelhet, som jag uppskattar.

Men efter en tid blev jag nyfiken på vad ni skulle tycka. Och kom med förslaget att köra en passaround. Det skulle ge Neumann mervärde i insikter och åsikter från er som älskar klockor och också en liten exponering naturligtvis.
Mitt enda krav var att den skulle lottas ut och att ingen skulle behöva betala mer en frakten. Vi var överens.

Men något hände när det var @Lindellc tur. Vad gjorde han? Han satte på en BoR-länk. Fasiken. Jag började genast sakna klockan. Började ångra att jag själv inte tog en plats i kön. Men jag tog tag i saken. Jag införskaffade mig en egen :)

Köpte en länk på Tid och Ting. Och den har använts flitigt! Jag har faktiskt inte så mycket att säga mer än det ni delat. en sak som dock blivit tydligt. Den växer. Det är min självklara Go to-klocka när solen är framme.

Och jag ser verkligen fram emot 36mm versionen med länk! :heart:
Tack hörni.

41387812-6776-474F-890D-68DBF9623641.jpeg
B2401016-E1D0-461D-8569-56F477DAFEF8.jpeg
998E2168-6469-4B6B-948F-504E6CCD0896.jpeg
6293122A-E2C9-4642-B9BC-E67EC8D76344.jpeg

En sista rad.

Jag kom i kontakt med herr Neumann via en bekant till mig. Jag frågade om jag kunde få testa en klocka och det fick jag.
Mina tankar kring paketet som skickades vandrade kring miljömedvetenhet, detaljer och enkelhet, som jag uppskattar.

Men efter en tid blev jag nyfiken på vad ni skulle tycka. Och kom med förslaget att köra en passaround. Det skulle ge Neumann mervärde i insikter och åsikter från er som älskar klockor och också en liten exponering naturligtvis.
Mitt enda krav var att den skulle lottas ut och att ingen skulle behöva betala mer en frakten. Vi var överens.

Men något hände när det var @Lindellc tur. Vad gjorde han? Han satte på en BoR-länk. Fasiken. Jag började genast sakna klockan. Började ångra att jag själv inte tog en plats i kön. Men jag tog tag i saken. Jag införskaffade mig en egen :)

Köpte en länk på Tid och Ting. Och den har använts flitigt! Jag har faktiskt inte så mycket att säga mer än det ni delat. en sak som dock blivit tydligt. Den växer. Det är min självklara Go to-klocka när solen är framme.

Tack hörni.

Snyggt! Jag kan tänka mig att vara med på 36 mm med länk. Låter dock andra intresserade gå före eftersom jag var med på den första. Skulle inte platserna fyllas upp och deltagare behövs ställer jag gärna upp.

En sista rad.

Tack hörni.

Någon info gällande 36mm?

Godkväll Thomas !

Jag har börjat få frågor kring Initial 36mm 🤩

Frågor:
1) vilka tavlor kommer?
2) När beräknas de komma?
3) kommer dem med Oysterlänk och läderband?
4) kommer länk till 40mm också?

🚀🤓

Ha det super!

Svar från Neumann:
God kväll,
Kul att du hör av dig!😊
Svar på dina frågor...

1) Alla 9 färgerna
2) Mitten April, som det ser ut nu.
3) I den planerade Kickstarter-kampanjen kommer den med Oysterlänk, och man får ett läderarmband på köpet.
4) Ja, det kommer en Oysterlänk till 40 mm också.

Haft riktigt körigt, men planerar Kickstarter i Mars.
Hade gott!

Hey guys!

Nu är det på G! Ville bara dela det med er.
Herr Neumann har meddelat mig att de kommer gå live på kickstarter nästa vecka och KS har förtur, NI har förtur.
MSRP kommer ligga på 3995;- och det är alltså 36mm boetten med länk till vi snackar om. Ni kommer få runt 35-40% på denna skulle jag tro 🤩

Jag förstod det som att det kommer finnas 25 stycken reserverade för er 😃

Vilka är intresserade?

Hey guys!

Herr Neumann har meddelat mig att de kommer gå live på kickstarter nästa vecka och KS har förtur, NI har förtur.
MSRP kommer ligga på 3995;- och det är alltså 36mm boetten med länk till vi snackar om. Ni kommer få runt 35-40% på denna skulle jag tro 🤩

Vilka är intresserade?
Jag är på :)

Woop woop!
Jag med. Många boxar som tickas här nu 😃

Vilken tavla lutar du åt?
Jag vill tänka den gröna bara för att få lite variation i vad jag annars har, men den silvriga vi testade var ju både snygg och väldigt allround. Samtidigt tror jag den benvita i guld kan bli riktigt fin i 36mm, storleken tillsammans med guld har ju en bra vintage vibe. Inte helt enkelt när man börjar fundera lite extra 😂

Jag vill tänka den gröna bara för att få lite variation i vad jag annars har, men den silvriga vi testade var ju både snygg och väldigt allround. Samtidigt tror jag den benvita i guld kan bli riktigt fin i 36mm, storleken tillsammans med guld har ju en bra vintage vibe. Inte helt enkelt när man börjar fundera lite extra 😂
Ja den är svår! Förstår hur du tänker. Tror den grån kan bli riktigt fin på 36mm också 🤪

Antingen kör man en lite cray cray och tar något udda, eller vintage, eller GADA 😅😅

Hey guys!

Vilka är intresserade?
Jag är nog också på :)

💫Update!
Nu ligger en pre-launch sida uppe,

Det verkade inte gå att få till en förtur till utvalda, så herr Neumann har bestämt en tid för lansering, så får ni hänga på låset!

🟢 LIVE imorgon onsdag 28 april 08:00 🟢

Heja heja heja!!
Vill så gärna få genom denna.

Fråga till er: Vad är nummer 1 anledning till att inte backa denna lilla GADA? 😃

C9724D8B-BC20-4114-ACFA-F291E4CA6007.jpeg

Heja heja heja!!
Vill så gärna få genom denna.

Fråga till er: Vad är nummer 1 anledning till att inte backa denna lilla GADA? 😃

C9724D8B-BC20-4114-ACFA-F291E4CA6007.jpeg
För mig är länken en stor besvikelse då man valt raka ändlänkar. Känner inte heller att det är super prisvärt sett till specen. Det känns som en ok klocka för dryga 2500 men inte mer. Är priset på ks inkl moms?

Vad framfördes som kritik tidigare? Alltså, vad önskade många borde gjorts annorlunda? Personligen har jag som jag sa ingen erfarenhet av kickstarter tidigare, kan det vara en faktor? Alltså att man måste bidra, att produkten inte redan finns? Svår fråga då i alla fall jag tyckte priset vart riktigt bra

Tillbaka
Topp