• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Passaround och Paketöppning: Longines Legend Diver.

Ett sista farväl...

WP_20160606_030.jpg

eller på återseende om jag har turen med mig.
Tack för denna veckan, bra jobbat :)

image.jpeg

Måste instämma med föregående om att paketöppningen gav en bra känsla och det enda jag saknade var en putsduk.

image.jpeg
Efter att spenderat gårdagskvällen med LLD fick det bli seikon på imorse då det känns mer tryggt att skyffla asfalt med den.

image.jpeg

Inga långa uppdateringar här, hoppas på bättre tid i helgen. Den känns lite för lång på min 17cm handled, kanske känts bättre om bandhornen var något mer böjda och följt min handled bättre. Annars gillar jag den verkligen som en dressad dykare eller vattentät dressare.

En liten sammanfattning av min vecka.
Gillade verkligen klockan som satt på nästan hela tiden med undantag av lite Rolexabstinens. Canvasbandet som satt på när jag fick den var riktigt skönt.
För min del kunde den varit 2mm mindre i diameter eftersom tavlan täcker nästan hela ytan med sin vridring under glaset och gör att den ser större ut än vad den är.
Suveränt med kronornas placering, nu är de inte i vägen fastän de sticker ut utan kronskydd. WR 300m är ju inte heller fel.
Vridringen är alltid användbar framförallt till parkeringstider.
Tycker det borde följt med ett viklås till originalbandet och om jag vinner kommer den nog mest att sitta på ett SharkMesh.

WP_20160530_010.jpg

En liten sammanfattning av min vecka.
Gillade verkligen klockan som satt på nästan hela tiden med undantag av lite Rolexabstinens. Canvasbandet som satt på när jag fick den var riktigt skönt.
För min del kunde den varit 2mm mindre i diameter eftersom tavlan täcker nästan hela ytan med sin vridring under glaset och gör att den ser större ut än vad den är.
Suveränt med kronornas placering, nu är de inte i vägen fastän de sticker ut utan kronskydd. WR 300m är ju inte heller fel.
Vridringen är alltid användbar framförallt till parkeringstider.
Tycker det borde följt med ett viklås till originalbandet och om jag vinner kommer den nog mest att sitta på ett SharkMesh.

WP_20160530_010.jpg
Den gör sig riktigt bra på mesh!

Det ser jag fram emot. Vill se massor med bilder. Jag tycker klockan är fantastisk som gör sig fin med många olika band :)

Tillbaka
Topp