Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tror jag är sist på tur.@yonsson
Jag känner mig rätt så färdig med Orienten och jag tror att jag är sist på tur. Känns fel att sätta en * under någon bild då jag ändå inte skulle behålla klockan.
Kort sammanfattning (läs: sågning) kommer ikväll.
Har du varit sugen på att testa en Orient Star men aldrig kommit till skott? Perfekt, då har du nu möjlighet att testa och eventuellt vinna deras senaste och enda nuvarande limiterade dykarklocka. Mer info om modellen.
Recension av samma modell fast på enbart gummi och med annan färg finner du här.
Om du inte pallar vänta och hellre vill köpa en Orient direkt så använd koden TWG på orientklockor.se för 25% off.
Hur funkar det?
Anmälningsavgift på 100kr till BCF KS enligt länk i menyn ovan (EFTER att du fått grupp-PM med bekräftelse).
Testa klockan en vecka, recensera, fotografera, dyk, whatever. När alla testat startar jag en poll och vinnaren av pollen från behålla klockan. Om du inte pallar att ta lite foton osv så skippa detta. Det brukar vara stort tryck på passarounds.
Deltagarna står för eventuell frakt till nästa person. Mer info kommer i Grupp-PM.
Deltagarlista (fullt)
@klockodile
@Birkhellman
@MaBr
@JesperO
@Blackpercy
@Goflorp
@The lord
@TobiasD
@Remofflan
@gdae
@Smeden
@McNulty
@NRE
När deltagarlistan är full kommer jag rensa denna tråd på ”jag vill vara med”-inlägg.
Enjoy!
Jag tror jag är sist på tur.
Ja, lite rörigt med två olika listor.Sorry! Läste på fel ställe. PM kommer
Vridringsinlägget är så jäkla fint i solen.Idag får den hänga med då jag lite senare än tänkt river av vinterdäcken från fulcykeln.
Börjar känna mig klar med Orienten , ska slänga ihop lite bilder och en kort recension senare.
Bra recension! Power reserve är trevligt, man saknar det om man inte har det på någon klocka tycker jag.Kort recension då.
Hade rätt stora förväntningar då jag hoppade på passarounden. Hade aldrig testat en Orient innan. Orkade dock inte vänta på min tur så köpte en Orient Ray som jag sålde efter en vecka. Inte imponerad. Förväntningarna sänktes något.
Då det äntligen blev min tur och jag stod där med klockan på armen tyckte jag den var rätt bra. Fick inga direkta känslor för den men den kändes helt ok. Lite opersonlig.
Efter en vecka kändes den som en stabil och rätt snygg klocka, men inget jag hade några större känslor för. Den hade dock konkurrens i form av två GS, en Mm300 och en nyinköpt Sarb065, kan ju ha påverkat omdömet lite.
Plus
Bra storlek
Snygga färger
Power reserve, aldrig haft det tidigare
Skaplig kvalitetskänsla
Bra tryck i lumen
Minus
Låset på länken, rassligt
Lumepluppen på bezel, stör mig att den skiljer sig så mycket från siffrorna på bezel
Litet datumfönster
Något med index och visare, tror formen stör mig
I korthet en stabil klocka som inte väckte några större känslor hos mig. Klart bättre än en Ray däremot, mer som en Sumo.
*
Power reserve var kanske det bästa med klockan, sjukt skönt att se hur mycket kräm det är kvar i den då man plockar upp den på morgonen tex.Bra recension! Power reserve är trevligt, man saknar det om man inte har det på någon klocka tycker jag.
Just datumfönstret tycker jag också kändes lite underdimensionerat. Däremot index och visare gillade jag. Känns som en annorlunda/ovanlig form med väldigt stora motvikter. Jag njöt av att beskåda dess vandring runt skärmen!
Det är min första passaround och det är ju mycket trevligt att få testa en klocka samtidigt som man bidrar till BCF och PostNord.