• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Passaround Oris Aquis Date

Sådär lite senare än vad jag tänkte men men här kommer lite tankar och reflektioner!
Klockan känns välbyggd och har en tavla som verkligen ändrar sig beroende på vilket ljus som ligger på.
IMG_20180312_172857.jpg

Jag har ganska små handleder (~16,5 cm) och klockan i sig är ganska stor, trots det så tycker jag att den bärs väldigt skönt på armen. Skulle gärna testa den mindre varianten som kom ut nu också.
IMG_20180311_195655.jpg
IMG_20180308_142434.jpg
Som jag skrev tidigare så stör jag mig på att kronan inte gängar tätt mot boetten men är inget man tänker på om man inte tittar noggrant. Att ha glasbaksida på ett inte jätteroligt urverk tycker jag är sådär men, klockan ska man ju ha på armen och inte titta på baksidan?
IMG_20180312_101447.jpg

Länken var väldigt bekväm och skulle nog inte vilja ändra så mycket på den, kanske någon liten smådetalj men tycker den passade väldigt bra till klockan. Skulle vara roligt att testa gummit också.
IMG_20180311_195733.jpg

Överlag en mycket bra klocka som jag fastnade för, måste säga att rootbeerfärgade aquisen som kommer nu ser väldigt bra ut.
Tack så mycket för denna passaround @TobiasD, hoppas alla kvarvarande är aktiva och lägger upp en massa bilder och tankar.
Skrev ihop som hastigast på mobilen så reserverar mig för dålig text!

Kul att läsa passaround-trådar även om man inte är med själv för att ta del av allas olika åsikter och upplevelser av olika klockor :)

Men ni som är med får gärna delge oss ickedeltagare vad som händer ”bakom kulisserna”: tex om den är utlottad eller om passarounden pausats eller ungefär resans gång (om det inte är obligatoriskt att skriva recension/lägga ut bilder). Så man vet att passarounden är aktiv och det löns att hålla utkik efter nya inlägg/recensioner. :)

Kul att läsa passaround-trådar även om man inte är med själv för att ta del av allas olika åsikter och upplevelser av olika klockor :)

Men ni som är med får gärna delge oss ickedeltagare vad som händer ”bakom kulisserna”: tex om den är utlottad eller om passarounden pausats eller ungefär resans gång (om det inte är obligatoriskt att skriva recension/lägga ut bilder). Så man vet att passarounden är aktiv och det löns att hålla utkik efter nya inlägg/recensioner. :)
Även vi som är med i passarounden undrar vad som händer bakom kulisserna. Både Orisen och Longines verkar ha stannat hos en medlem som inte har någon brådska att skicka dem vidare. En vecka har nu blivit en månad, och så vitt jag vet har han fortfarande inte skickat dem vidare.

Även vi som är med i passarounden undrar vad som händer bakom kulisserna. Både Orisen och Longines verkar ha stannat hos en medlem som inte har någon brådska att skicka dem vidare. En vecka har nu blivit en månad, och så vitt jag vet har han fortfarande inte skickat dem vidare.

Oj, det var inte roligt att höra :confused: Förstår att ni måste vara frustrerande! Hoppas klockorna kommer iväg snart så det blir liv i tråden och passarounden igen.

Vi har fått in lite ny information som gör att vi inte längre behöver spekulera.
Jag är i kontakt med @Trollskogen 's arbetsplats och vi kommer även polisanmäla honom om det inte löser sig där.

Det har ordnat sig till slut, som tur är, vi började ju bli oroliga.
Trollskogen har inte mycket av en förklaring till varför detta skedde mer än "det körde ihop sig med jobb,familj mm"

Vi har inte kunnat komma i kontakt med honom sedan förra fredagen då han lovade att skicka, vilket inte hände. Många av oss har ringt honom, utan svar, SMSat, utan svar, osv. Men idag SMSade han mig och frågade vart han skulle skicka dem. Jag sa att han kan skicka dem till mig så att jag kan kontrollera skick osv och sedan få ut allting igen. Men @stelah var så hjälpsam att han erbjöd sig att åka och hämta upp klockorna, vilket han gjorde idag. Stort tack för det!

Klockorna verkar inte ha blivit mer slitna än de var innan de lämnades över till honom, vilket är bra. Men hela situationen är mycket, mycket märklig, och rörig dessutom.

Har inte så mycket mer att säga annat än att det är skönt att klockorna är tillbaka i goda händer, och att det inte hann gå för långt.

Har ni frågor är det bara att kasta fram dem så ska jag svara så gott jag kan :)

Trollskogen har inte mycket av en förklaring till varför detta skedde mer än "det körde ihop sig med jobb,familj mm"

Vi har inte kunnat komma i kontakt med honom sedan förra fredagen då han lovade att skicka, vilket inte hände. Många av oss har ringt honom, utan svar, SMSat, utan svar, osv. Men idag SMSade han mig och frågade vart han skulle skicka dem. Jag sa att han kan skicka dem till mig så att jag kan kontrollera skick osv och sedan få ut allting igen. Men @stelah var så hjälpsam att han erbjöd sig att åka och hämta upp klockorna, vilket han gjorde idag. Stort tack för det!

Klockorna verkar inte ha blivit mer slitna än de var innan de lämnades över till honom, vilket är bra. Men hela situationen är mycket, mycket märklig, och rörig dessutom.

Har inte så mycket mer att säga annat än att det är skönt att klockorna är tillbaka i goda händer, och att det inte hann gå för långt.

Har ni frågor är det bara att kasta fram dem så ska jag svara så gott jag kan :)
Ehhh vafan, nu kör vi igen:)

jag som laddat för att insatsstyrkan skulle komma och rädda Oris och Longines!

Nu är Orisen på väg till nästa på listan. Hoppas att allt ska flyta på nu som det är tänkt. Det blev både ett spontant inhopp i passarounden och en ofrivillig monsterjakt bland Stockholms betong. Tyvärr fick jag känslan av att jag inte vill behålla dem utan att de så snabbt som möjligt ska få dra vidare. Hoppas att bara jag bär på den känslan. Jag hoppas att resterande på listan ska få prova den i lugn och ro. Jag har aldrig tidigare provat en Oris så för mig var det något helt nytt. Jag har hunnit med att prova en del klockor de senaste åren så det finns en del att jämföra med. Jag ska säga att jag gillade klockan. Både klocka och länk. Robusta saker och mycket för pengarna. Den klocka den kommer närmast av de jag provat är Rolex Submariner med maxicase. Jag gillade klockan. Jag gillar uttrycket i designen, liksom det avskalade och lite återhållsamma. Samtidigt blir den absolut inte mesig. Tvärtpm, den tar sin plats med tydlighet. Visst är det en klocka som söker sig mot en yngre målgrupp så jag kommer aldrig att köpa den. Inte för att jag inte gillar den utan för att den är för ungdomlig i förhållande till min skrynkliga hand och armled. Den passar bättre på slät hud. Länken kändes robust och följsam, bra kvalité rakt igenom. Jag föredrar matta tavlor, men den här har bra läsbarhet, något jag tycker är väldigt viktigt på en klocka. Hade jag tillhört rätt målgrupp, modell yngre, hade denna Oris sannolikt suttit på min handled för så mycket tyckte jag om den och den kvalitetskänsla den gav.
IMG_7993.JPG
IMG_7992.JPG

Senast ändrad:
Ja men det var det ju :)
E84140F3-D229-469B-89C3-470C3EAC624F.jpeg

Första reflektionen är att jag är positivt överraskad. Hade förväntat mig något i stil med den andra Longinesspassarounden(kan detta vara ett ord?). Men känns väldigt gedigen med bra kvalitet på spänne och länk.

Kom inte ihåg vad priset var på denna, har för mig ca. 10000kr, vilket isf är mycket klocka för pengarna enligt mig.

Första reflektionen är att jag är positivt överraskad. Hade förväntat mig något i stil med den andra Longinesspassarounden(kan detta vara ett ord?). Men känns väldigt gedigen med bra kvalitet på spänne och länk.

Kom inte ihåg vad priset var på denna, har för mig ca. 10000kr, vilket isf är mycket klocka för pengarna enligt mig.
Se där! Grymt. Ja den är riktigt bra, hos en AD med strikt prissättning går den uppemot 18000kr men den kan fås hos en trevlig AD eller gråhandlare för närmre 10k, ca 11-12.

Där fick du till den blåskimmrande tavlan riktigt bra!

Efter en kvälls testande kan jag konstatera att jag gillar följande:
Tyngden
Kvalitetskänslan
Tavlan

Ogillar:
Storleken på vridningen i förhållande till bandhorn(skulle gärna satt längre isär).

Annars är jag som jag sagt positivt överraskad :)
A812CE21-A5D5-4A43-A068-67E1545C428C.jpeg

@larra64 kan ju skicka mig ett PM till mig, så hinner du få den innan helgen :)

Trevlig tisdag! Jag testar vidare.

Tillbaka
Topp