• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Passaround Seiko Gaara SRPF71K1 - Bilder m.m.

Ska vi utse vinnaren med omröstning eller utlottning?

• Omröstning

Röster: 9 27.3%
  • Utlottning

Röster: 25 75.8%

• Totala väljare
    33
  • Enkät stängd .
Ett vältejpat paket har äntligen kommit fram. Är det samma Ahlgrens och Japp som har följt med eller är tanken att man ska avnjuta dem samtidigt som man läser Naturo?
4143993C-65D0-4C9A-9368-92A3B1C4780A.jpeg

Det börjar närma sig slutet av denna passaround och imorgon är det dags att dra en vinnare. Det kommer ske under morgondagens lottodragning och det fösta numret som dras mellan 1-35 är vinnaren av Gaaran. Spännande! 😃

@Enrico har ännu inte valt och hinner han inte göra det innan så väljer jag två nummer till honom. Resterande nummer som blir kvar är till välgörenhet och dras någon av dessa säljer vi klockan och skänker pengarna till något/några välgörande ändamål med barn i fokus.

Låter det ok för er andra?

Det börjar närma sig slutet av denna passaround och imorgon är det dags att dra en vinnare. Det kommer ske under morgondagens lottodragning och det fösta numret som dras mellan 1-35 är vinnaren av Gaaran. Spännande! 😃

@Enrico har ännu inte valt och hinner han inte göra det innan så väljer jag två nummer till honom. Resterande nummer som blir kvar är till välgörenhet och dras någon av dessa säljer vi klockan och skänker pengarna till något/några välgörande ändamål med barn i fokus.

Låter det ok för er andra?
Får ursäkta mitt lite långsamma agerande här men nummer 29 och 30 låter som de ska bli mina lyckonummer😍
Passade på att läsa ifatt lite också och synd man var för tidig i kedjan nu när varje låda ser ut att vara fylld av godis haha

Nu har alla valt nummer och de som blev över går till välgörande ändamål, något som jag tänkte att vi gemensamt kan bestämma om det blir aktuellt. Ikväll klockan 19.55 på TV4 är det dags, första numret som dras blir den lyckliga vinnaren.

Nummer inför utlottning:
1. @A.Edfalk
2. @parasec
3. @Crane
4. @parasec
5. @OskiP
6. @Derix
7. @Casual Bum
8. @Crane
9. @MrIzoard
10. @Remofflan
11. Välgörenhet
12. @Grummel
13. @Casual Bum
14. @Dbrasco
15. @Grummel
16. @MrIzoard
17. Välgörenhet
18. @Affe
19. Välgörenhet
20. @OskiP
21. @Dbrasco
22. @Remofflan
23. @Scaramanga
24. @A.Edfalk
25. @Tigerrrr
26. @Tigerrrr
27. @Scaramanga
28. @Derix
29. @Enrico
30. @Enrico
31. Välgörenhet
32. Välgörenhet
33. @Affe
34. @Maxer
35. @Maxer

Nu har alla valt nummer och de som blev över går till välgörande ändamål, något som jag tänkte att vi gemensamt kan bestämma om det blir aktuellt. Ikväll klockan 19.55 på TV4 är det dags, första numret som dras blir den lyckliga vinnaren.

Nummer inför utlottning:
1. @A.Edfalk
2. @parasec
3. @Crane
4. @parasec
5. @OskiP
6. @Derix
7. @Casual Bum
8. @Crane
9. @MrIzoard
10. @Remofflan
11. Välgörenhet
12. @Grummel
13. @Casual Bum
14. @Dbrasco
15. @Grummel
16. @MrIzoard
17. Välgörenhet
18. @Affe
19. Välgörenhet
20. @OskiP
21. @Dbrasco
22. @Remofflan
23. @Scaramanga
24. @A.Edfalk
25. @Tigerrrr
26. @Tigerrrr
27. @Scaramanga
28. @Derix
29. @Enrico
30. @Enrico
31. Välgörenhet
32. Välgörenhet
33. @Affe
34. @Maxer
35. @Maxer

Jäklar vad spännande, kul initiativ med att ha en utlottning!

Men här skulle jag vilja ta upp en sak! I och med att klockan ifråga inte var så dyr 200kr + eventuell frakt till nästa medlem! Så skulle iaf jag tycka att det kändes jäkligt märkligt ifall vinnaren sålde klockan vidare på stört för en större peng och behåller allt själv. Hela grejen med den här passaroundentråden är ju välgörenhet, så en viss summa borde gå till välgörenhet. Frågar ni mig så borde hälften av pengarna gå till välgörenhet.

Annars har jag ett till förslag, tröttnar man på klockan, så lägger man ut klockan på auktion, och pengarna går oavkortat till välgörenhet! Varje gång klockan säljs, om man nu väljer att sälja den, så upprepas samma procedur. Den får bara säljas här på K&S, i och med det så kommer klockan att alltid bli kvar här på forumet!

Det är inget som är skrivet i sten, alla får ha en åsikt, och jag respekterar om man inte håller med mig! Men jag står för att man inte ska kunna tjäna något på att vinna klockan på LOTTO ikväll...

Taggar alla inblandade, kom med åsikter!

@Crane ⭐
@Enrico ⭐
@A.Edfalk ⭐
@Dbrasco ⭐
@Tigerrrr ⭐
@Casual Bum ⭐
@Scaramanga ⭐
@Affe ⭐
@Remofflan ⭐
@Grummel ⭐
@parasec ⭐
@OskiP ⭐
@Maxer ⭐
@MrIzoard ⭐
@Derix ⭐
@Staafen

Tänkte ge mig på ett utlåtande om klockan. Först och främst, Narotu är inte min favorit. Ska jag vara helt ärlig så har jag inte sett ett enda avsnitt. Men det är något med klockan som lockar ändå, den härliga blandningen av klassisk dykar-Seiko och tecknat (manga). En fråga som kanske besvarats längre bak i tråden; vad betyder tecknet på urtavlan?

• + "Applied" Seiko-logga
  • + Den tecknade finishen över urtavlan och vridringen
  • + Mörk datumruta
  • + Den röda änden på sekundvisaren
  • - Priset. 1000 kr för dyr

BFFF59D1-7465-41D2-8B41-0018C7214968.jpeg

Men här skulle jag vilja ta upp en sak! I och med att klockan ifråga inte var så dyr 200kr + eventuell frakt till nästa medlem! Så skulle iaf jag tycka att det kändes jäkligt märkligt ifall vinnaren sålde klockan vidare på stört för en större peng och behåller allt själv. Hela grejen med den här passaroundentråden är ju välgörenhet, så en viss summa borde gå till välgörenhet. Frågar ni mig så borde hälften av pengarna gå till välgörenhet.

Annars har jag ett till förslag, tröttnar man på klockan, så lägger man ut klockan på auktion, och pengarna går oavkortat till välgörenhet! Varje gång klockan säljs, om man nu väljer att sälja den, så upprepas samma procedur. Den får bara säljas här på K&S, i och med det så kommer klockan att alltid bli kvar här på forumet!

Det är inget som är skrivet i sten, alla får ha en åsikt, och jag respekterar om man inte håller med mig! Men jag står för att man inte ska kunna tjäna något på att vinna klockan på LOTTO ikväll...

@Crane ⭐
@Enrico ⭐
@A.Edfalk ⭐
@Dbrasco ⭐
@Tigerrrr ⭐
@Casual Bum ⭐
@Scaramanga ⭐
@Affe ⭐
@Remofflan ⭐
@Grummel ⭐
@parasec ⭐
@OskiP ⭐
@Maxer ⭐
@MrIzoard ⭐
@Derix ⭐
@Staafen
Jag är kluven. Om jag vinner klockan så kommer jag att behålla den, så för min del så spelar det ingen roll. Samtidigt så tycker jag att det regelverket isåfall skulle spikats innan passarounden startades.

Jag är kluven. Om jag vinner klockan så kommer jag att behålla den, så för min del så spelar det ingen roll. Samtidigt så tycker jag att det regelverket isåfall skulle spikats innan passarounden startades.
Jag hoppas och tror att den som vinner klockan behåller den. 👍🏼 Den kanske inte är allas kopp te men då kan man ju ge till sina barn om man har eller någon annan. 😃 Eller så kan man sälja den och skänka en liten peng om man känner för det. Man gör som man vill helt enkelt!

Senast redigerad av en moderator:

@Crane ⭐
@Enrico ⭐
@A.Edfalk ⭐
@Dbrasco ⭐
@Tigerrrr ⭐
@Casual Bum ⭐
@Scaramanga ⭐
@Affe ⭐
@Remofflan ⭐
@Grummel ⭐
@parasec ⭐
@OskiP ⭐
@Maxer ⭐
@MrIzoard ⭐
@Derix ⭐
@Staafen
Jag tycker absolut att en del eller allt ska gå till välgörenhet isf!

Tänkte ge mig på ett utlåtande om klockan. Först och främst, Narotu är inte min favorit. Ska jag vara helt ärlig så har jag inte sett ett enda avsnitt. Men det är något med klockan som lockar ändå, den härliga blandningen av klassisk dykar-Seiko och tecknat (manga). En fråga som kanske besvarats längre bak i tråden; vad betyder tecknet på urtavlan?

• + "Applied" Seiko-logga
  • + Den tecknade finishen över urtavlan och vridringen
  • + Mörk datumruta
  • + Den röda änden på sekundvisaren
  • - Priset. 1000 kr för dyr

BFFF59D1-7465-41D2-8B41-0018C7214968.jpeg
Ditt minus kan du bortse ifrån i skrivande stund! :) Den säljs för 1.590 kr mindre just nu!

Ditt minus kan du bortse ifrån i skrivande stund! :) Den säljs för 1.590 kr mindre just nu!
Det där känns mer rimligt! :)

Tillbaka
Topp