• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Viktigt Passaround Sinn 104

Floffen

Panerai
Så var det äntligen min tur! Första spontana intryck är att jag verkligen är positivt överraskad, har nog aldrig övervägt en Sinn men den känns väldigt gedigen. Skulle absolut kunna tänka mig att ha den som sommarbeater. Kommer lite fler intryck senare :)

2DA47DCF-AC69-47C0-AF58-1EE733236C00.jpeg
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Dags att säga adjö. Det har varit en trevlig vecka, men inte så att ljuv musik uppstod. Trots att vi försökte festa loss.

4F0FF0A7-74C9-4104-983B-90EEF20DEA77.jpeg


Vet inte om det beror på min föräldraledighet med ett barn som är väldigt klockintresserat (att suga på och kasta med) eller om Sinnen lider av samma problem som tex min Explorer. Känns som att jag oftast greppar efter en annan klocka i lådan. Vilket tyvärr kanske inte är ett toppbetyg åt en klocka som är "ny".

F7C86F79-7140-45E8-8A4B-CB0C2D9DDCF2.jpeg


Känns nämligen som att jag antingen vill ha en mer dressad eller ännu tooligare klocka och denna Sinn hamnar lite i mittfåran. Just nu blir på grund av ovan nämnda barn oftast en G-shock. Precis som Explorern är det dock en klocka som troligen funkar i de flesta lägen, undantaget extremlägen som väldigt uppklätt eller grovare fysiska arbetsinsatser.

7AD2DF93-6B82-43B5-82F7-0B76D609FE29.jpeg


Med det sagt - en riktigt trevlig klocka. Tavlan är fanatiskt fin och jag gillar det mesta på klockan. Dock med viss reservation för teckensnittet i "Automatik" och att vridningen känns lite väl grov (mina referenser är här främst Rolex och Seiko). Men å andra sidan är det kanske som sig bör på denna typen av klocka. Armbandet är verkligen skönt. Borde kanske köpa ett löst.

Och jag är trots allt så pass övertygad av klockans kvalité att det lär bli en Sinn framöver, mest troligt dock någon sorts 103:a.

/B
 

Subby

Rolex
Då var det min tur för att testa. Tog emot paketet för drygt 1 timme sen och sprang hem o öppna upp. Det första jag märkte var hur mjukt och skönt bandet var och sen så klart finishen på boetten som sticker ut. Även om bandet är jätteskönt så kommer jag byta det då det var lite stort för min smala handled :(

D5AAC920-64A7-4EC4-B7B9-DCBC927916C9.jpeg
 

Floffen

Panerai
Då var det min tur för att testa. Tog emot paketet för drygt 1 timme sen och sprang hem o öppna upp. Det första jag märkte var hur mjukt och skönt bandet var och sen så klart finishen på boetten som sticker ut. Även om bandet är jätteskönt så kommer jag byta det då det var lite stort för min smala handled :(

D5AAC920-64A7-4EC4-B7B9-DCBC927916C9.jpeg

Är det du som är sist ut? :)
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Då var det min tur för att testa. Tog emot paketet för drygt 1 timme sen och sprang hem o öppna upp. Det första jag märkte var hur mjukt och skönt bandet var och sen så klart finishen på boetten som sticker ut. Även om bandet är jätteskönt så kommer jag byta det då det var lite stort för min smala handled :(

D5AAC920-64A7-4EC4-B7B9-DCBC927916C9.jpeg
Jag kunde precis ha bandet på sista hålet...

/B
 

Subby

Rolex
Jag som egentligen inte är så stort fan av gråa urtavlor börjar digga tavlan rätt mycket. Tycker att det blir en bra kontrast mellan vridringen, de vita detaljerna och den gråa sunburst tavlan och gummit som jag satte på lyfte upp klockan lite mer och gjorde den lite lättare att matcha med min lite sportigare stil än originalbandet.

78686C6C-3DAF-40D0-B0CA-6B3E016D73B3.jpeg
 

UNO

Panerai
enl löfte, bild med länk.
hängde på låset hos Eriksons Urhandel i Sumpan och fullbordade 104:an med en H-länk i trots mot alla påstötningar om F-länk(mesh med lite tjocklek var svårt att finna med kort varsel så det får bli till en annan klocka).
blänket, blänket, insexskruvar i länken känns Tyskt.
A8FB9741-55E6-486A-8CF0-60230CE7DB82.jpeg
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
enl löfte, bild med länk.
hängde på låset hos Eriksons Urhandel i Sumpan och fullbordade 104:an med en H-länk i trots mot alla påstötningar om F-länk(mesh med lite tjocklek var svårt att finna med kort varsel så det får bli till en annan klocka).
blänket, blänket, insexskruvar i länken känns Tyskt.
A8FB9741-55E6-486A-8CF0-60230CE7DB82.jpeg
Grym blev den! Grattis igen
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
enl löfte, bild med länk.
hängde på låset hos Eriksons Urhandel i Sumpan och fullbordade 104:an med en H-länk i trots mot alla påstötningar om F-länk(mesh med lite tjocklek var svårt att finna med kort varsel så det får bli till en annan klocka).
blänket, blänket, insexskruvar i länken känns Tyskt.
A8FB9741-55E6-486A-8CF0-60230CE7DB82.jpeg
Mycket bra! Och stort grattis @UNO :)
 
Topp