• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Viktigt Passaround Sinn 104

jabla

Sarlacc
20200206_110453.jpg
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Tankar efter en kväll på handleden:
+ De polerade bandhornen med den lilla fasningen längst ut är snygga.
+ Jag är en sucker för grå tavlor, och den här är riktigt bra.
+ Trevlig och lättavläst tavla. Jag var skeptisk till visarna men de är helnice.
+ Jag skyr i regel läder som pesten och kan lugnt konstatera att om jag skulle vinna så är den grym på shark mesh.

- Count down bezel, vilken meningslös grej (för mig).
- Krona/kronskydd skaver lite.
- Dagen i dagfönstret är några grader off
20200211_205403.jpg
 

jabla

Sarlacc
Kul att du hade ett passande sharkmesh, tänkte prova med ett men hade bara 22mm.
Ser riktigt bra ut på den.
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: NRE

NRE

Vacheron
2-Faktor
Kul att du hade ett passande sharkmesh, tänkte prova med ett men hadebara 22mm.
Ser riktigt bra ut på den.
Funkar bra tycker jag också. Hade nog varit snyggare med en "stängd" borstad ändlänk snarare än öppen som här men det hade jag inte hemma.

Sinns länkar tycker jag är lite rassliga så vinner jag blir det nog ett bättre mesh till klockan.
 

jabla

Sarlacc
Dags för en liten summering av min vecka.
Gillar den gråa tavlan och visarna.
Bandet var snyggt och skönt men en sådan här klocka skall tåla att bada utan och behöva tänka på en ömtålig rem.
Trevligt att vridringen har nedräkning i stället för dykskala, bra när man kokar pasta och skall hålla reda på parkeringstid. :)
Lite svårt att få grepp om vridringen.
Skulle föredragit om den var 40mm, den storlek jag trivs bäst med på en sportklocka.
Som vanligt tycker jag att glasbaksidan inte tillför något, bara gör klockan lite tjockare.
Min upplevelse var också att den höll tiden riktigt bra och jag tar av mig klockan på natten till skillnad från mätningen i inlägget ovan.
Har varit med på flera Sinn passarounds och tycker de gör trevliga och robusta klockor.

20200207_102822.jpg
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Då var det min tur! Kort men trevlig möte med en KS:are precis, där överlämning skedde.
1555B6B8-ED6E-4B01-A92C-385D24A2CF4B.jpeg
581D5071-4C7E-42ED-B52A-7FD3484EC69E.jpeg
262C0E75-1E19-4ABD-9701-BB373173998A.jpeg

Första intryck: bra! Bekväm storlek, stilren, lättavläst och med en tavla som skiftar vackert i ljuset.

Klockan känns välbyggd och genomarbetad. Bandet som sitter på är bekvämt och passar med klockan. Även om jag hellre hade sett gummi eller länk på med tanke på dess sportighet, som tidigare nämnts.

Men nu kör vi! Rätt inställd och redo. Förutom dagen då, upptäckte det efter bilden togs... :banghead:

:D:sinn:
4812C213-CB5A-4EC7-B7B0-96ED2785EC78.jpeg
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Sådär ja! Då var min vecka med dinkan över och den är på väg mot nästa galning på listan :D
66B7EF8F-2812-4773-B28C-0B44BA65004C.jpeg
0897C128-252B-4E9A-92F6-1B88962D68C2.jpeg
0F4BBADC-983D-4506-ADAD-EA216980A4C7.jpeg


Intrycken har överlag varit positiva måste jag säga. Riktigt fin tavla, skön storlek som sitter bra på handleden, och en klocka som känns välbyggd av god kvalité.

Som andra inklusive mig själv redan påtalat hade jag gärna sett den på länk istället för mockabandet. På så vis hade den känts ännu mer ”toolwatch”. Kan jag tänka mig en Sinn då? Absolut! Gillar modellen och hade jag köpt en själv hade jag gått på svart tavla och länk. Vem vet, kanske blir en framöver? :)

Tack för mig, och tack till inblandade parter för möjligheten att delta.

Trevlig helg!
50A8CA46-497C-4BC9-8D8E-5E144676B2CD.jpeg
 
Topp