• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Passaround Sinn 556 I B - The Tråd!

Bara 2 veckor tills det är min tur, ser fram emot detta! Riktigt snygga bilder från flera, ser ut att vara en perfekt storlek också.

Tack @dalle för klockan och dina tankar om den:)
Jag önskar att den fick följa med på jobbet, så man får maxa tiden, men är rädd att den inte är så vacker efter det. Jag får hårdtesta i helgen och försöka ta några bilder där den inte blir lila:rolleyes:
33AD2BC5-4D79-49EB-A403-3987978CB819.jpeg

Nu är jag ju inte med på passarounden, men jag gillar verkligen den lila nyansen som kommer fram i vissa ljus. Riktigt grym klocka!
Tyvärr utan datum så där går den bort för mig.

5E364971-6E75-4ACD-97C4-0EB2CB7E6025.jpeg
Jag har nu skickat Den Blå vidare till @Birkhellman. Så tänkte försöka mig på ett litet utlåtande. Vi börjar med färgen som jag tycker är snygg, men med minus att den blir liite för lila ibland, men mest på bild. Plus för att den saknar datum och är väldigt lättavläst, minus för att den saknar datum, då jag är väldigt beroende av det. Jag vet, blev lite delat där. Jag tyckte om den borstade finishen, och att kvaliten känns hög på caset och kronan. Den känns skön att bära på länken, varken för tung eller lätt. Det är lätt att glömma att den är där, vet inte om det är bra eller dåligt, det är väl ”lagom”. Bra passning mellan länk och klocka. Länken är jag tyvärr lite besviken på, vet dock inte hur höga förväntningar man får ha på en klocka för dom pengarna. Men den är inte bättre än en länk från Strapcode. Och dykförlängning, varför? Hade hellre sett att man försökte få till en snabbjustering av länken i stället. Bra verktyg som följer med.
Skulle jag köpa en själv? Tveksamt, men det beror på hur jag använder mina klockor. Jag har ett jobb som förstör det mesta, så där skulle jag vara för rädd om den, och hemma vill jag nog ha något med mer närvaro.
Det är mina två cent, som man säger:)
Bjuckar på en sista bild.

Då har klockan lämnats in för transport till näste man.
Jag var nöjd med den här klockan, tyckte inte alls att den lila färgen störde. Avsaknaden av datum störde dock, men det är väl en vanesak.
Skulle jag vinna den hade jag utan tvekan burit den till vardags.
Lite blandade bilder också:
IMG_6732.JPG
IMG_6734.JPG
IMG_6740.JPG
748AC70C-09B6-414A-A778-4CED52B0600E.jpg
IMG_6752.JPG
IMG_6754.JPG
IMG_6761.JPG
IMG_6763.JPG

Tack till er som gjort det möjligt!

Tillbaka
Topp