Nu har jag använt klockan några dagar och känner att jag är redo för någon slags bedömning.
Jag har tidigare ägt den "vanliga" 556i och tycker att den är grymt bra. Tycker allt med den klockan följer en tydlig röd tråd. En slags tysk industrialistisk toolighet som skriker Sinn hela vägen igenom. Det är nog där mina problem börjar med denna blå. Missförstå mig inte, klockan är bra på många sätt, men den röda tråden har man tappat lite tycker jag. Den blå tavlan, applicerade indexen och polerade visarna är alla bra och riktigt snygga, men när jag tittar ner på armen så känns det inte riktigt som jag tittar ned på en Sinn. Blir bättre i skuggan när inte sunbursteffekten blir så markant och indexen inte träffas av direkt ljus, men det är nog för att den påminner mer om originalet då. Nu låter det kanske som jag sågar klockan totalt, men så är det inte, den är bra. originalet är bara så mycket bättre enligt mig.
Jag förstår ändå varför man gör klockan med dessa tavlor. Tror att den för många kan vara en perfekt vardagsklocka. Problemet ligger nog egentligen hos mig, jag vill att en Sinn ska vara mer än bara en vardagsklocka.
Några bilder på det också.
PS. En kollega utbrast "fan va snygg klocka" när han såg den, så snygg är den ju