• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround Sinn 556 I B - The Tråd!

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Fina klockor de där Sinnarna, synd att jag missade denna. Skulle sitta fint med en passaround på en 6099 någon gång, ser magisk ut!
 

mickeheterjag

Cartier
2-Faktor
Goddag Sinn-kollegor.
Idag kom ett paket.
Ska bli roligt att testa!

7861D6AA-C433-4AC1-BB63-8A6786C8F39B.jpeg
 

mickeheterjag

Cartier
2-Faktor
Hallå.

Nu är den uppdragen och prövad på armen.
Blir nog ett bandbyte direkt då jag har fått svårt med att ha länk utan snabb mikrojustering.

Oj vilken lila tavla. Dotterns favoritfärg så hon blev nöjd.

Frun vägrar låta mig lämna in hennes Planet Ocean på trycktest då hon tycker alla klockor jag har är gräsliga. Plötsligt hör jag
- Den här kan jag ha medans min klocka är på service”.

Detta är den tredje sinnen jag prövar i skarpt läge. Har tidigare haft en B-Uhr och en UX. Ingen av dom kom tillräckligt nära hjärtat för att få stanna. Ska bli kul att se vad denna gör för intryck.

Några bilder nedan:
CF54B329-EF5F-4BEC-9DC0-47805BD30763.jpeg
36A26915-200F-44C6-8737-3275228C0FD1.jpeg
65F760D2-F28B-4BF2-9BFB-C4713A13973D.jpeg
FEF88101-9EF3-4B88-9943-10CC6DA0207B.jpeg
8AEFEBDF-21A1-4A4B-92BA-7585FDBE6E8D.jpeg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Hallå.

Nu är den uppdragen och prövad på armen.
Blir nog ett bandbyte direkt då jag har fått svårt med att ha länk utan snabb mikrojustering.

Oj vilken lila tavla. Dotterns favoritfärg så hon blev nöjd.

Frun vägrar låta mig lämna in hennes Planet Ocean på trycktest då hon tycker alla klockor jag har är gräsliga. Plötsligt hör jag
- Den här kan jag ha medans min klocka är på service”.

Detta är den tredje sinnen jag prövar i skarpt läge. Har tidigare haft en B-Uhr och en UX. Ingen av dom kom tillräckligt nära hjärtat för att få stanna. Ska bli kul att se vad denna gör för intryck.

Några bilder nedan:
CF54B329-EF5F-4BEC-9DC0-47805BD30763.jpeg
36A26915-200F-44C6-8737-3275228C0FD1.jpeg
65F760D2-F28B-4BF2-9BFB-C4713A13973D.jpeg
FEF88101-9EF3-4B88-9943-10CC6DA0207B.jpeg
8AEFEBDF-21A1-4A4B-92BA-7585FDBE6E8D.jpeg

Det ska bli spännande att se vad som bjuds i bandväg under veckan :)
 

leiden

Rolex
Lume är roligt. Tyvärr besitter jag ingen fotografigen.

Laddat ungerfär 20 min under köksskåpet.

+15 min
844C6CBC-5F1F-41C8-8908-1DE6F3A94080.jpeg

+60 min
5CE146C5-5F96-442E-B1AB-6EF6F2FC006F.jpeg


Sinn är väl nästan snäppet bättre än Landsorten. Inget bra betyg för dykaren.
Haha, den verkar falla det motsatta könet i smaken tämligen omgående! :D Vi "grabbar" behöver lite mer tid ;)

Lumen på den blå var inget Sinn hade lagt så mycket krut på men å andra sidan så är den lite väl dressig för att lysa som en fackla :) 556i har bättre lume och det känns väl rimligt att det är så.

Flygaren som ligger mellan den blå och Rollen, är det en annan tysk? :) Gillar det designspråket!
 

mickeheterjag

Cartier
2-Faktor
Haha, den verkar falla det motsatta könet i smaken tämligen omgående! :D Vi "grabbar" behöver lite mer tid ;)

Lumen på den blå var inget Sinn hade lagt så mycket krut på men å andra sidan så är den lite väl dressig för att lysa som en fackla :) 556i har bättre lume och det känns väl rimligt att det är så.

Flygaren som ligger mellan den blå och Rollen, är det en annan tysk? :) Gillar det designspråket!

Bra öga, det är en Stowa :)
 

mickeheterjag

Cartier
2-Faktor
God morgon alla glada.
Äntligen måndag!

Jag fick klockan i fredags och har nu bestämt mig att skicka den vidare till nästa person.
Jag tycker om boetten och dess form men då jag är van med att ha 43-45mm så tycker jag den är lite för liten. Den sitter väldigt bra men jag saknar att ha något klumpigt på armen :) Vi klickade tyvärr inte och då väljer jag att skicka vidare till nästa person som kanske uppskattar den mer.

Jag tycker tavlan tyvärr är mot det lila hållet alldeles för ofta. Däremot så är sunbursten snygg.
Klockan passade väldigt bra på frun och hon tyckte om den bra mycket mer än jag.

Tidshållning tycker jag är för dålig. Mellan fredag och lördag fortade den sig 7 sekunder. Mellan lördag och söndag var det 8 sekunder. Mellan söndag 20:00 och idag måndag 09:00 ligger den på plus 4 sekunder.

Om jag skulle stå som vinnare i utlottningen kommer frun att få ha den under tiden hennes är på täthetsservice. Därefter kommer jag sälja den till högstbjudande här på forumet och skänka hela beloppet till BCF.

Tack @Clark Kent för att du styrt upp detta!

Ha det gott allihopa!

IMG_1160.jpg
 

leiden

Rolex
God morgon alla glada.
Äntligen måndag!

Jag fick klockan i fredags och har nu bestämt mig att skicka den vidare till nästa person.
Jag tycker om boetten och dess form men då jag är van med att ha 43-45mm så tycker jag den är lite för liten. Den sitter väldigt bra men jag saknar att ha något klumpigt på armen :) Vi klickade tyvärr inte och då väljer jag att skicka vidare till nästa person som kanske uppskattar den mer.

Jag tycker tavlan tyvärr är mot det lila hållet alldeles för ofta. Däremot så är sunbursten snygg.
Klockan passade väldigt bra på frun och hon tyckte om den bra mycket mer än jag.

Tidshållning tycker jag är för dålig. Mellan fredag och lördag fortade den sig 7 sekunder. Mellan lördag och söndag var det 8 sekunder. Mellan söndag 20:00 och idag måndag 09:00 ligger den på plus 4 sekunder.

Om jag skulle stå som vinnare i utlottningen kommer frun att få ha den under tiden hennes är på täthetsservice. Därefter kommer jag sälja den till högstbjudande här på forumet och skänka hela beloppet till BCF.

Tack @Clark Kent för att du styrt upp detta!

Ha det gott allihopa!

IMG_1160.jpg
Tråkigt att ni inte klickade men jättebra initiativ av dig, nästan så jag hoppas att du vinna bara för det :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
God morgon alla glada.
Äntligen måndag!

Jag fick klockan i fredags och har nu bestämt mig att skicka den vidare till nästa person.
Jag tycker om boetten och dess form men då jag är van med att ha 43-45mm så tycker jag den är lite för liten. Den sitter väldigt bra men jag saknar att ha något klumpigt på armen :) Vi klickade tyvärr inte och då väljer jag att skicka vidare till nästa person som kanske uppskattar den mer.

Jag tycker tavlan tyvärr är mot det lila hållet alldeles för ofta. Däremot så är sunbursten snygg.
Klockan passade väldigt bra på frun och hon tyckte om den bra mycket mer än jag.

Tidshållning tycker jag är för dålig. Mellan fredag och lördag fortade den sig 7 sekunder. Mellan lördag och söndag var det 8 sekunder. Mellan söndag 20:00 och idag måndag 09:00 ligger den på plus 4 sekunder.

Om jag skulle stå som vinnare i utlottningen kommer frun att få ha den under tiden hennes är på täthetsservice. Därefter kommer jag sälja den till högstbjudande här på forumet och skänka hela beloppet till BCF.

Tack @Clark Kent för att du styrt upp detta!

Ha det gott allihopa!

IMG_1160.jpg

Så det blev ingen testdag på förskolan :D

Gällande tidshålllningen så är det tyvärr vad man får räkna med. Sinn kör ETA2824-2 och den näst högsta versionen, Top som har spec enligt följande:
  • Top – adjusted in five positions; accuracy of +/-4 sec/day up to +/- 15 sec/day
Fint initiativ med BCF! Då har alltså turen kommit till @Joshua3 och vi är nästan halvvägs...bra jobbat tycker jag.
 

mickeheterjag

Cartier
2-Faktor
Så det blev ingen testdag på förskolan :D

Gällande tidshålllningen så är det tyvärr vad man får räkna med. Sinn kör ETA2824-2 och den näst högsta versionen, Top som har spec enligt följande:
  • Top – adjusted in five positions; accuracy of +/-4 sec/day up to +/- 15 sec/day
Fint initiativ med BCF! Då har alltså turen kommit till @Joshua3 och vi är nästan halvvägs...bra jobbat tycker jag.

Ok, ja då är den inom spec iaf. Är det samma urvert i B-Uhr? Den snittade +3-4s/dag.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
God morgon alla glada.
Äntligen måndag!

Jag fick klockan i fredags och har nu bestämt mig att skicka den vidare till nästa person.
Jag tycker om boetten och dess form men då jag är van med att ha 43-45mm så tycker jag den är lite för liten. Den sitter väldigt bra men jag saknar att ha något klumpigt på armen :) Vi klickade tyvärr inte och då väljer jag att skicka vidare till nästa person som kanske uppskattar den mer.

Jag tycker tavlan tyvärr är mot det lila hållet alldeles för ofta. Däremot så är sunbursten snygg.
Klockan passade väldigt bra på frun och hon tyckte om den bra mycket mer än jag.

Tidshållning tycker jag är för dålig. Mellan fredag och lördag fortade den sig 7 sekunder. Mellan lördag och söndag var det 8 sekunder. Mellan söndag 20:00 och idag måndag 09:00 ligger den på plus 4 sekunder.

Om jag skulle stå som vinnare i utlottningen kommer frun att få ha den under tiden hennes är på täthetsservice. Därefter kommer jag sälja den till högstbjudande här på forumet och skänka hela beloppet till BCF.

Tack @Clark Kent för att du styrt upp detta!

Ha det gott allihopa!

IMG_1160.jpg
Håller på dig som vinnare!
 
Topp