• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround Sjöö Sandström Royal Steel Classic

DB15

Panerai
Pledge Member
Eftersom vi turligt nog jobbar nära varandra träffade jag för en liten stund sen @meo_swe nu på rasten istället för efter jobbet.
Väldigt trevligt kille för övrigt och efter ett litet samtal så har jag nu klockan i mina händer
image.jpg


Dock väl på jobbet får paketöppningen vänta lite, "hårdingen" får ta hand barnen ;)

image.jpg


Men tjuvkikat har man så klart gjort!
(Nått har man nog lärt sig av barnen)

image.jpg


To be continued....
 
Senast ändrad:

meo_swe

Audemars
Eftersom vi turligt nog jobbar nära varandra träffade jag för en liten stund sen @meo_swe nu på rasten istället för efter jobbet.

To be continued....
Hur kändes Orisen? Och jävligt kul att träffa dig med, se till så ingen knodd dreglar på caset bara. ;)

En liten rolig grej jag kom att tänka på också, min syster som jag berättade om, frågade en av sina barn vad de ville bli när de växte upp. Svaret var "Buss" :D

Får man ligga om man har S&S? ;)
Ligga får man. ;) sen om det beror på min charm eller min lånade S&S återstår att se. Råkade berätta om min Tudor BB på min första dejt, så hon vet om att jag gillar dyra klockor...

Men!
Lite reflektioner över min vecka.
Först och främst måste jag tacka @Andrée Varg För att du drog igång denna eminenta passarounden. Sen också Visby ur för att de hjälpte till med klockan. Jag har gått förbi där nästan vajre sommar sedan 2007, men aldrig vart inne.. Det måste ändras!
Och till Sist till @jabla , för att han är en skön grabb och hjälper en gammal onnanist i trubbel. Är du någonsin i stockholm så får vi hitta på fulheter;)

Men till klockan!
Jag uppfattade den som en vettigare storlek än de 37mm den var specad till. Så små klockor funkar för mig enbart som dressare, och ska jag ha en vardagsklocka bör den vara minst 40mm. Men den funkade, till både uniform, vardagskläder och till sin födelsedagsdräkt så att säga. Under tiden jag bar den så diffade den ca en sekund/dygn, vilket känns jävligt bra för en klocka som i stort sett är direkt ut ur kartongen. Speciellt för en klocka som inte är COSCad eller liknande. Kronan vid kl2 satt dessutom jävligt fint, dock kan det vara lite småomständigt om man skall vrida upp den helt manuellt, men skakar man på handen så går det fantastiskt bra att ha den.

Armbandet var i vad som såg ut som kroko. Nu vet jag inte om det var äkta, men bandet kändes väldigt skönt, och det passade bra till tavlan.
Lumen var däremot ett jävla skämt, inte för att den typen av klocka behöver speciellt mycket lume, men jag som bär klocka i stort sett jämt gillar att kunna se vadfan klockan är nattetid.

Som märke har jag vart sugen på att testa Sjöö Sanström. Då främst deras UTC Extreme. Dock är nypriset på den lite väl saftig för att köpa bara sådär. Så denna vecka var ett fantastiskt tillfälle att testa hur de är som märke. Och jag måste säga att är själen lika bra i UTC extreme som den var i denna så kommer det garanterat bli ett köp framöver.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Så var det dags för en liten paketöppning mina vänner!
image.jpg

Från håll ser den faktiskt ut att vara sjukt fin och kvalitativ.
image.jpg

Och när den väl sitter på armen så ändras inte uppfattningen. Klockan sitter fint på handleden, och man kan verkligen känna att det är en högkvalitativ klocka med tyngd trotts sin "lilla" storlek.
image.jpg

jag gillar designen på urtavlan och klockan skarpt och man får lite vintage vibbar av designen vilket jag verkligen gillar.
(Här tillsammans med min Vintage Longines från ca 60-tal, man kan dra tydliga likheter mellan dem båda designmässigt).
image.jpg

Tyvärr så kan tycker jag att den är lite för liten för min smak. Men skulle lätt kunna tänka mig att skaffa den som är 41mm.
(Här tillsammans med min Sat300 inte snällaste jämförelsen :D).
image.jpg

Även tjejen fick prova klockan, hon tyckte den va jätte fin! Men när jag berätta vad den kosta så tyckte hon att det verkligen inte var något märkvärdigt för den prislappen samt att hennes vintage Seiko hon fått av mig va snyggare.
image.jpg

Även hon klanka ner lite på storleken och sa "ja det är ju mer en tjejstorlek på klockan, så på mig passar den mycket bättre" :D Får väl helt enkelt se upp och se till att klockan är på varje dag en vecka framåt.

Tack för mig! Vi hörs mer i veckan :)

Hälsningar
Daniel
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Jaha ni, nu sitter ni alla där och funderar på hur klockan mår hos @Daniel Cruz Vera
Det ni inte vet är att klockan har bytt ägare tidigare än tänkt och då i er ovetskap! :cigar:
Fick meddelande igår om att Daniel hade klämt och känt klart, och var redo att släppa klockan vidare.
Så efter jobbet idag möttes vi två för överlämning, efter ett kort och trevligt snack så satte jag mig med klockan på tåget, destination förorten.
Klockan låg där i väskan och jag kika ner lite då och då, ville inte plocka upp den och flasha osv.. så fick hålla fingrarna i styr tills jag nått säkerheten.
Väl hemma så var det äntligen dags!
12067226_10153320459903882_1410969039_n.jpg

12084129_10153320459798882_1135378131_n.jpg

Blev glad när jag öppnade lådan och såg SS:en ligga där, man ser direkt att det är en ordentlig och fin klocka.
Det känns så fort man lyfter den, tyngden och alla detaljer ger ett starkt intryck av kvalité!
Den ger ett bra första uttryck, och fick direkt en komplimang av min mormor att jag hade en fin klocka.. så det betyder väl något bra? ;)
Återkommer med fler tankar kring klockan längs vägen!
12067296_10153320446593882_2112257503_n.jpg

12081552_10153320446598882_249819160_n.jpg

Nu ska vi se hur en Sjöö Sandström överlever IT-branschen! Säger som spårvagnsexperten Carl Henrik, Häng med! :pompus:
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Nu har som ni märkt klockan fått lämna mig, så innan tråden exploderar så tänkte jag skriva några ord om vad jag fick för intryck!
Först måste jag tacka @Andrée Varg ,Sjöö Sandström och såklart Visby Ur för den här passarounden!
Väldigt bra uppstyrt, imponerande faktiskt. Snabba puckar.
Innan jag tog emot klockan så var jag skeptiskt, har en dressare nu på 36mm som jag kämpar med att tycka om.. tycker ständigt att den är på gränsen.
SS:en är väl designad så att den sista mm gjorde stor skillnad, fick inte den känslan av att den var för liten.
Tyckte snarare att den gav intrycket att vara lite stor för en dressare ibland, tror ögat lurades lite.
Det kändes också att det är en klocka av kvalité, bandet satt skönt kring handleden, märkte knappt av den helt ärligt.
Urtavlan, where to even fucking begin.. snygg! Älskar hur stålet reflekterade ljuset. 10 poäng!
Men det känns nästan helt onödigt att lumen var där, gav mig ingenting i mörkret, så gillar man lume (som jag) är det ingen direkt lumesuccé.
Sammanfattningsvis hoppas innerligt att jag vinner den här, för fan va vi trivdes ihop!
Om inte så har det börjat växa ett frö här som kan generera i ett köp, gick från smått skeptiskt till mycket imponerad!
Väl mött!
 

zeke_varg

Omega
Idag firar vi med rabarberpaj framför tvn. Klurar lite på om tjockleken som tänkbart minus just för mig. Ska prova olika skjorttyper för att se hur allt hänger.dag 1 höll klockan uppe "klockmanschetten". Annars gott betyg. Har fått låssas vara klockproffs och förklarat automatfunktionen för frun. Hon är ingenjör och tyckte det var lite fränt... Men det gick dessvärre över lite för fort. Jag får ta ett läxförhör i morgon. Nu sova.
image.jpg
 

zeke_varg

Omega
image.jpg

Dag 3. Vant mig med klockan. Klockan har vant sig med mig. Även om jag håller med föregående testare/skribenter om dålig lumen så är inte det viktigt för mig. För mig är det absolut mer viktigt att ha en stilren klocka. Visst finns det klockor med både och men flertalet av de med mycket "lumemplats" känns inte lika snygg som denna.
 

zeke_varg

Omega
Ser riktigt fint ut :D Jag tycker mellanrummet vid bandhornen faktiskt blir snyggt när man har större handleder än vad jag har! Vad tycker du @zeke_varg ?
Det känns som det kunde ha varit liiite mindre mellanrum. Men som mycket annat med den här klockan. En klocka som absolut kunde få stanna hos mig. Gillar den skarpt. Funkar mycket väl med stilen jag har på kläderna 45h/v. Ingen som sticker ut och det skulle heller aldrig funka. Dock har jag med någon månads gluttande på KS sett att det finns oändligt med fina klockor. Kan bli hur dyrt som helst om man börjat vant sig med prisnivåerna i var och varannan annons. "Under 45k, nyservad, fan de är ju helt ok pris. På Uret står den i 60k... Den kommer säkert stiga i pris också..." /äger en Quartz i prisklassen 5-6k :D
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Det känns som det kunde ha varit liiite mindre mellanrum. Men som mycket annat med den här klockan. En klocka som absolut kunde få stanna hos mig. Gillar den skarpt. Funkar mycket väl med stilen jag har på kläderna 45h/v. Ingen som sticker ut och det skulle heller aldrig funka. Dock har jag med någon månads gluttande på KS sett att det finns oändligt med fina klockor. Kan bli hur dyrt som helst om man börjat vant sig med prisnivåerna i var och varannan annons. "Under 45k, nyservad, fan de är ju helt ok pris. På Uret står den i 60k... Den kommer säkert stiga i pris också..." /äger en Quartz i prisklassen 5-6k :D
Bara att hoppas på vinst då ;) Den är grym på länk vet jag om man tycker mellanrummet vid bandhornen blir för mkt! Då försvinner mellanrummet och länken är ruskigt skön! :)
 
Topp