• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Passaround Sjöö Sandström Royal Steel Classic

Klockan är framme hos näste man och han bär den just nu i julstöket.
IMAG0138.jpg

Ska den vara julaftonsklockan i år eller inte är då frågan?
Såklart det är julklockan!

Typiskt att jag missade denna. Royal steel står nämligen högt på min lista över nästa klocka. Önskar fler bilder och djupare recension av de som haft den, tack :)

Lite tankar:
En ganska behaglig bekantskap. Sitter väldigt bra på armen och för mig är det perfekt storlek.
Tidshållningen är ca -2 sek/dygn.
Tavlan är ju väldigt trevlig och bandet är mjukt och skönt. En klocka som man lätt glömmer att den sitter på armen. Jag gillar datumet också!
Dock är den ngt svåravläst då visarna också är i silver och jag hade definitivt önskat lite större visare.
Glappet mellan band och boett kunde varit mindre samt att den är väldigt trög i uppdraget.
Sammantaget en bra klocka i all sin enkelhet.
Till den viktigaste frågan då, blir man glad när man ser den? Ja, man blir rätt glad..
Fler bilder kommer senare.
image.jpeg

Vad anser ni om denna? Är lite sugen på denna innan nästa riktiga kommer in.
Helt klart en trevlig klocka värd pengarna! Stilren. Skulle jag köpa en så är det på länk. Visst, den är snygg på läder, men tycker att det blir en trevligare känsla på länk! Det är en ganska stor 37mm tycker jag. Den är ganska hög och har långa bandhorn så jag upplever den som stor för sitt mått :)

Nu så! Lyckades till slut få upp det inbrottssäkra paketet:smug:
image.jpeg

Gillar tavlan skarpt och den rimmar verkligen bra ihop med den bruna krokodilen. Storleken fungerar utmärkt som dressare och bärs väldigt lätt.
Måste säga att skicket är riktigt bra trots alla som har kladdat på den;).
image.jpeg

Vad falls? Ser jag dubbelt?! Löööve is in the air:hungry:
Nu ska jag försöka jaga i fatt @Hardpe för en överlämning. Här är det snabba ryck! Det var verkligen trevligt att få klämma en snabbis. Stort tack till @Andrée Varg som drog igång kalaset och även till övriga inblandade.
Nu håller jag tummarna fram tills utlottningen!:D

Mvh

image.jpeg

Gillar tavlan skarpt och den rimmar verkligen bra ihop med den bruna krokodilen. Storleken fungerar utmärkt som dressare och bärs väldigt lätt.
image.jpeg

Nu ska jag försöka jaga i fatt @Hardpe för en överlämning. Här är det snabba ryck! Det var verkligen trevligt att få klämma en snabbis. Stort tack till @Andrée Varg som drog igång kalaset och även till övriga inblandade.

Mvh
Hittat en rosa eller bara en besökare? Stailish!

image.jpeg

image.jpeg

Mvh
tackar, tackar. Riktig fin wristshot. Vore det inte för konkurrensen om "vinstlotten" så skulle jag definitivt säga att den ser som gjord ut för den handleden ;)
Kul med jämförelse mot en äldre SS!

Snabba ryck har nog ingen något emot. Vi närmar oss utlottning med stormsteg! Tack @Obeedoobe

image.jpeg

image.jpeg

Mvh
Va? Ska du endast ha klockan en kväll innan du skickar vidare den?

Tillbaka
Topp