Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul story även om du inte hade en SS på handleden. Kanske inspirerade du kunden att köpa en när han var här?Idag hade det ju varit hur bra som helst om jag hade haft Worldtimern hos mig. Hade ett par kunder ifrån USA i butiken och helt out of the blue så frågar mannen om jag vet om det finns något riktigt bra svenskt klockmärke, automat eller mekanisk.(hur kunde han se att jag också var klocknörd?!)
Då hade det varit roligt att få visa upp en S&S som för honom var helt okänd.
Tror faktiskt att jag gjorde det. De är i Stockholm i nästa vecka så han fick lite tips. Dessutom tipsade jag om Bravurs event, dem visste han ju inte heller något om.Kul story även om du inte hade en SS på handleden. Kanske inspirerade du kunden att köpa en när han var här?
Snyggt! Kul att sprida lite kunskap om svenska klockorTror faktiskt att jag gjorde det. De är i Stockholm i nästa vecka så han fick lite tips. Dessutom tipsade jag om Bravurs event, dem visste han ju inte heller något om.
Ett garderobsbygge kom emellan men nu är det dags, mina slutreflektioner om Sjöö Sandström Worldtimer.
Du som tycker att subjektiva omdömen med ett överflöd av superlativ är jobbiga, dryga eller meningslösa kan sluta läsa nu
Jag har tidigare betygsatt passaroundklockor med + och varför sluta nu tänker jag. Som vanligt är +++++ världsklass och + motsvarar underkänt (ingen risk här dock).
Läsbarhet ++++
Tiden avläses utan svårighet bara det finns lite ljus. För att få högsta betyg hade lumen behövs lysa längre (även om den är snygg) och sekundvisaren "poppat" lite mer.
![]()
![]()
Länken +++++
Hur en länk bärs är såklart olika för varje person. På mig tuggade den armhår första dagarna men sen, sen! Vilken länk! Bekväm! Snygg! Sexig pcl! Dolt lås! Ändlänkarna! Logga på andra centerlänken! Love it!![]()
Närvaro/Känsla +++++
Tung utan att kännas varken topptung eller för tung. Låg för mig still perfekt på handleden. Smidig och inte så hög. Kronan kl 2 är briljant. Bekväm att pilla på - ja, det är viktigare än man tror. Den känns exklusiv.
![]()
![]()
Tavla, visare och glasring +++++
Perfekt. Perfekt. Perfekt. Sunbursten är löjligt bra. Balansen med den extra visaren är utsökt. De graverade timmarkeringarna har ett grymt djup och ett tilltalande typsnitt. Sex plus ska ju inte gå att nå om man inte cykelsparkar in sitt fjärde mål för kvällen från 35 meter på Friends men frågan är om Sjöö Sandström inte har kommit jävligt nära.
![]()
![]()
Storlek och övrigt ++++
Jag hade velat ha skruvad krona och jag hade velat ha något mer på sekundvisaren.
Dock ska den klara 100 meter men skruvat "känns tryggt". Sekundvisaren funkar så länge ljuset är bra. Gillar man, som jag, ~42 mm, är storleken inget problem. Tidshållningen var utmärkt på detta ex.
![]()
![]()
Vill-ha-efter-att-ha-provat/vinner-jag-klockan-blir-det-en-keeper +++++
Med tanke på att jag knappt tittade på mina andra klockor på hela veckan så kan betyget inte bli något annat. Jävlar vad jag gillade den.
Stort tack för möjligheten att prova @Hook
Fortsatt trevligt testande kamrater!
Haha! Mitt yrkesliv består till stor del av att vara nyanserad och saklig, jag unnar mig att vara motsatsen härBra recension, och bra poäng
Får mig nästan att undra om vi provade samma klocka![]()
Jag önskar själv att jag inte var så enkelspårig när det gäller klockor. Jag försöker ju variera mig lite iafHaha! Mitt yrkesliv består till stor del av att vara nyanserad och saklig, jag unnar mig att vara motsatsen här
Alltså, inget illa menat, men kallar man sig MrRolex och sitter på den samling du gör kanske det färgar intrycken från andra klockor![]()
Hoho!?Var är klockan?
Inte hört något än! Får ta och skicka ett pm!Det borde ju vara @Tomas Eriksson som har den.
Möjligen... kanske så har @Azaz haft kontakt då han är därefter.
...Sedan är det ju faktiskt jag.![]()
Undrar jag med!