• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround Sjöö Sandström RS Worldtimer

NRE

Vacheron
2-Faktor
Har haft klockan några dagar nu och ska erkänna att jag inte hade så höga förväntningar, har provat den i butik tidigare och inte varit imponerad. Men det här är en klocka som behöver vara utomhus i roligare ljus än i en butik. Tycker den är riktigt bra och gillar den verkligen nu när jag använt den ute i "verkligheten".

Det mesta på klockan är bra, så min utgångspunkt blir att klockan är bra och sen nämner jag nedan vad jag inte gillar.
-Datumet är inte centrerat, det är för mycket uppåt och vänster
-Skulle vilja haft lite mer blått i tavla, märks enbart i optimalt ljus
--Länkens spänne, fortfarande kasst och svårt att få upp den ena av spännena.
---Länkens PCL gör mig åksjuk att titta på, varför, VARFÖR är varannan center link kort och varannan lång, det blir ingen symmetri och reflektionerna blir konstiga och ögonen hittar ingen fokalpunkt. Kan inte titta på länken utan att bli yr.

Hade det inte varit för länken hade jag garanterat gått och köpt mig en Worldtimer efter passarounden. Nu är det ett mer osäkert "vill ha" begär.

Jag är en riktigt dålig fotograf så ni får ursäkta kassa bilder.

20190411_170907_HDR.jpg

20190411_170912_HDR.jpg
Nu har du ju hittat negativa saker jag aldrig märkte. Kommer störa mig på det om jag köper en själv (eller vinner PA). Tack för det, du får berätta vad jag ska köpa istället.
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Äntligen dags för mina tankar kring klockan!
PSX_20190415_145724.jpg

Kanske lite mer kortfattad än jag tänkte...
Jag tycker det är kvalité hela vägen, länken, boetten och urtavlan. Klockan är stor men trots att jag verkligen har smala handleder och i vanliga fall helst bär små sportur på 28mm, så fungerar den ändå bra på min arm. Låset, som flera ondgjort sig över, tycker inte jag är några problem alls. Kanske beror det på att jag sedan tidigare har länkar med liknande konstruktion. Rätta knycket behövs. GMT-visaren kom jag aldrig riktigt underfund med, kändes lite som om den levde sitt eget liv.
PSX_20190415_145925.jpg

Jag provade runt på lite olika bandalternativ, en del bättre och andra sämre men ändå, det mesta tycker jag ändå passar bra. Testade tropic, kanvas och läder i olika färger men metallen som satt på och svart kanvas blev mina favoriter under veckan.
PSX_20190415_145229.jpg

PSX_20190415_145821.jpg
PSX_20190415_145520.jpg

Tack för en välordnad passaround. Worldtimern är nog tillsammans med en Sinn 104:a, en av de passaroundklockor jag helst velat vinna vid en lottdragning.
 

ludvigz0on

Omega
Friends Of KS
Jag har min Worldtimer 41mm med en vit urtavla, men är det någon som vet vad det skulle kosta att köpa och byta till en grå urtavla i efterhand?
 
Topp