• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

PASSAROUND SQUALE 1521 ONDA EMERALD

Då har Ondan landat hos mig, har bara än så länge bara packat upp (ett mycket välpaketerat paket @FreakyLeo ) den och smekt den ömt, samtidigt som jag viskat kärleksfulla ord till den.

Jag visste ju på ungefär vad jag hade att vänta mig då jag ägt den ljusblå Ondan.
Jag sålde den under ett svagt ögonblick och nu påminns jag om att av alla klockor jag sålt, så det är det säljet jag ångrar mest.

Jag blir alldeles varm i ansiktet och svettig om fötterna av att bara titta på den, alla polerade delar fångar ljus i dom även dunklaste förhållanden. Ska därför försöka ändra Wikipedia med:
Ordet Bling: Härstammar från en paketöppning av en klocka som genomfördes på entusiastforumet klocksnack.se i form av en passaround.
Klockan i fråga är Squale Onda Laguna och kan ses nedan.
Uret användes bland annat som rekvisita i filmen The Hobbit. I scenen där dvärgarna hittar kungajuvelen, The Arkenstone.

En första snabb bild
TR0i8xX.jpg

Fortsättning följer :)
:hilarious:

Ser mycket fram emot fortsättningen :)

Dagens första test: Vattenkrig med barnen. Jag fick denna, dom hade supersoakers.
Slutsats: Jag förlorade, dom vann. Ondan klarade sig galant dock.

Idag bär jag den på ett canvas från Nodus. Tycker det passar bra. Det tonar ned klockan lite, fast inte för mycket.
wvLTZCq.jpg

Idag sportar vi Ondan på cognacsfärgat läder med svarta sömmar. Jag tyckte det passade ganska bra, svarta sömmar mot den svarta texten på tavlan.

Någon annan har redan nämnt det, men jag känner mig tvungen att ta upp det igen.
Klockan är verkligen ett lyckopiller, prozac kan slänga sig i väggen.
Det räcker med (för mig) att bara snegla ned på klockan så blir jag på gränsen till euforisk. Min sambo frågade mig igår varför jag andades så högt.
"Därför att klockan är så sjukt snygg" blev mitt svar.
Efter det fick jag ett kort "Du är ju störd"
1N4Jw9U.jpg

Idag sportar vi Ondan på cognacsfärgat läder med svarta sömmar. Jag tyckte det passade ganska bra, svarta sömmar mot den svarta texten på tavlan.

Någon annan har redan nämnt det, men jag känner mig tvungen att ta upp det igen.
Det räcker med (för mig) att bara snegla ned på klockan så blir jag på gränsen till euforisk. Min sambo frågade mig igår varför jag andades så högt.
1N4Jw9U.jpg
Det var inte alls en dum kombo :) Den behöver nog ett lite ljusare band och som du säger passar det bra med svarta detaljer.

1N4Jw9U.jpg
Kanske snyggaste kombinationen hittills!

Min tid med Ondan börjar lida mot sitt slut. Har försökt fota så gott jag kan.. Med mobilen :)
Men jag når inte nästa testare, varken på PM eller vid omnämnande.
Hur gör jag då?

Tjena! Denna grejjen hade jag glömt bort!
Jag står gärna över min plats då jag inte är så intresserad av Squale längre. (G-shock for life :cool:) och
Är det någon annan som är sugen får ni gärna ta min plats.

Tjena! Denna grejjen hade jag glömt bort!
Jag står gärna över min plats då jag inte är så intresserad av Squale längre. (G-shock for life :cool:) och
Är det någon annan som är sugen får ni gärna ta min plats.

Vad kostar platsen? Jag kan vara intresserad:)
Hör med @Zackrissonsur.se om att byta och hur ni löser det penningmässigt. @Framfall har ju iaf pyntat 400 för platsen.
...Hur som helst är det ju bra om det inte blir några vakanta platser.

Tillbaka
Topp