• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Passaround Tissot PRX - Officiell tråd!

Testade den igår i butik och måste säga att den satt perfekt. Den känns såklart större än 35mm pga utformningen av länk/boett så jag skulle säga att den känns närmare 37/38mm på handleden.

Jag har ganska cirkulära 18cm handleder :)
Ok. Spännande. Då måste man ju testa på den vid tillfälle då. Gillar den där boetten. :)

Förmodligen. Jag valde dock att köpa 35mm istället :) Hoppas dock att Delugs kommer med band även till denna. Är rätt skoj att kunna byta.

Det visste jag inte fanns. Klockan (Den första större) var trevlig men kändes för mig något otymplig trots jag är van vid större divers. 35 mm version kan vara en intressant bruksklocka. Särskilt om det kommer läderband till.

Testade den igår i butik och måste säga att den satt perfekt. Den känns såklart större än 35mm pga utformningen av länk/boett så jag skulle säga att den känns närmare 37/38mm på handleden.

Jag har ganska cirkulära 18cm handleder :)

Hmm okej. Får kolla vad AD tar för ett band då. Blir mycket snyggare integrerat med originalbandet än de från den där sidan då det inte är stål där vid luggarna som på originalbandet.
Jag var rätt ointresserad när hypen var förra året men blev plötsligt sugen på en blå automat nu men vill kunna byta mellan länk och läder (gummi hade varit bra också) så länge inte bandet kostar massvis. Har kollat med AD nu som ska höra av sig.

Vet inte om detta är officiella PRX tråden. Men det har släppts flera nya. Några 35mm, två nya 40mm i grönt och kommer en chrono i juni som ser riktigt bra ut men kommer kosta 17-18k. Orkar inte länka alla men här är chronon:

Tissot-PRX-Chronograph-4-1140x1769.jpg

Edit: Ser nu att diskussion finns i Tissot-tråden.
Ritktigt fräsch, Den vita är liiiite snyggare :D

Är det nån här som vet om det finns läderband till PRX 35mm?

Kan inte se några på nätet. Kanske söker för dåligt.

Tillbaka
Topp