Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bästa prylen! Min heter Berit.Jag och den blå passar på att städa en fredagskväll som denna. Just nu dammsuger vi...
![]()
Helt suveränt!! Bästa köpet! Robotgräsklipparen (Booba) är inte dålig den heller men vår dammsugare, Chicky, spelar i en helt egen division. Vi saknar helt trösklar och har hund så den går varje dagBästa prylen! Min heter Berit.Kul att kolla appen vart det blivit städat osv.
Hoppas att den hinner till mig först?Hörni mina vänner! Passarounden börjar lida mot sitt slut! Hoppas alla haft en härlig upplevelse av konceptet för passaround
snart kommer klockan tillbaka till mig och skall då lottas ut! Spännande!
Det vet man aldrigHoppas att den hinner till mig först?![]()
Perfekt, blev lite osäker på exakt när det var min tur. Skickar PM!Det vet man aldrig
Tänkte dra den vidare till dig framåt tisdag ungefär (jag fick den ons) och du är väl sist på tur!?
Vi hörs via pm om post eller f2f blir bäst?!
Vi laddar upp för lite målning här hemma![]()
@HSK har ansvaret för den vita jag har hand om den blåaDå var min vecka till ända.
Dax att recensera såhär på söndagskvällen.
Första intrycket blir lite fel då man vill få den presenterad i sin ask. Men sak samma.
Då till klockan...
Känslan när jag öppnade den var två saker som slog mig initialt.
Att det skulle varit den blå tavlan för den här blir lite slätstruken i sitt helhetsintryck.
Det andra var att den hade en riktigt cool 70-tals känsla över sig.
Tavlans struktur påminner om linne. Riktigt fin när man synar den nära. Stort plus med applicerade index.
Hela klockans boett skriker Rolex oysterquartz med sina raka linjer och känslan av ditmonterat runt glas/urverk.
Men vet ni, det gör inget. Modellen är ikonisk och utbudet av olikheter i klockutseenden blir svårare och svårare med åren. Så att olika klockor påminner om varandra är snart oundvikligt..
Urverket har gjort sitt jobb som en Quartz ska. Plus i kanten att den byter datum exakt kl 12. Så där finns det inget att klaga på. Vill poängtera att jag inte mätt upp tidsgången..
Länken är helt ok och lätt att få bling effekt med. Då den lätt reflekterar stora ytor med sol pga sina platta länkar. Butterflyclaspen är faktiskt en snygg detalj då loggan och året möts i länken.
Såklart i den här prisklassen så blir inga länkar i Rolex nivå. Lite rasslig känsla får man stå ut med. Det är inte skruvade länkar.
Min fru har även testat den under ett dygn.
Hon gillade den skarpt.
Jag själv är inte helt såld på den MEN den blåtavlade ser riktigt grym ut. Så det är nog bara färgvalet som jag inte är såld på.
Med tanke på vad den kostar så är det mycket bang for the buck.
Vill notera att jag inte läst något i denna tråd alls för att få en så ofiltrerad bild som möjligt. Så jag kan ha skrivit exakt som någon annan. Det får vi se
Då lämnar jag ordet över till @DB15 och hoppas på massor med tur i lottningen
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dags för lottning i helgen eller?Den blå kommer ett lottas ut lördag
![]()
Så börjar min vecka komma till sitt slut och här följer några korta tankar:Efter lite om och men med uthämtning av REK (leget utlånat för mottag av leverans på annan ort och utgånget pass = inte så bra kombination visade det sig) så löste det sig imorse. Första intryck:
- Den hade nog mått bra av en lite mindre diamter men den kändes inte fullt så blockig på som jag trodde. Har rätt platta handleder vilket passar bra för denna. De första länkarnas vinkel hjälper dock inte som många noterat, synd för den hade kunnat greppa handleden väldigt fint annars.
- Fick relativt lätt till en bra fit, länken känns också trevligt "lätt" och att den är nätt bidrar till att den känns mindre.
- Väldigt trevlig tavla. Inte riktigt samma djup som min Sinn104, som jag för övrigt tänkt jämföra med i veckan, men väldigt trevlig nyans av blått. Gör sig säkert grymt bra i solen, hoppas på lite sådant i veckan och inte bara regn.
Återkommer med en längre recension senare i veckan.
![]()
![]()
Edit: den skiner fiiiint i solen…
![]()
Haha grymt med Executive Summary!Så börjar min vecka komma till sitt slut och här följer några korta tankar:
Executive summary
Första intrycket består. Den varken växte eller blev sämre för mig under veckan. Ganska talande är att jag valde bort den för annat i lådan när jag skulle iväg på olika saker trots att jag bara får ha den (om jag inte vinner såklart) denna vecka.
Positivt
- För pengen en väldigt fin klocka, förstår att den går riktigt bra. Enligt Erikson Urhandel, som jag tittade förbi igår, så säljer den som isglass en solig sommardag. Jag kan absolut se den gå hem i stugorna så att säga.
- Väl avvägd balans mellan länk och boett
- Fin design (som kanske flörtar lite väl med OQ) och ett kul formspråk generellt, jag gillar att PRX-fonten skiljer sig från Tissot-fonten, det skaver lite vilket gör att tavlan lever upp
Negativt
-
- Den är för stor. Oavsett anledning till valet med 40 mm så tror jag att en 36a skulle bli fantastisk och gå hem lika väl hos alla. Utformningen på länken gör ändå att den upplevs som större och det gör ju integrerade länkar generellt när det inte blir någon luft någonstans.
- Stör mig, som jag tror att någon annan noterat, på att sekundvisaren inte träffar index. Visst, det är inte en dyr klocka men det stör ändå.
Så kommer jag att använda den om jag vinner den? Ärligt talat så tror jag att min Sinn104 kommer att vara svår att flytta på. PRXen tar så att säga samma plats i kollektionen. Hade den varit 36 dock, eller med en annan färg på tavlan, så hade den nog kunnat komma med i rotationen. Jag gillar dock formspråket och känslan av 80-talsyuppie som jag får av den. Så jag ska aldrig säga aldrig.
Hursomhelst har det varit mycket kul att vara med. Stort tack @DB15 och @ERIKSON URHANDEL för denna chans! Nu inväntar jag morgondagens dragning för att se om jag får behålla den i lådan eller packa ner den och skicka vidare.
![]()
Delugs eller AD om du ska ha orginalVar köper man läderbanden separat?
Kan tänka mig att den sitter lite bättre med dessa då länken gör L2L rätt långt...Delugs eller AD om du ska ha orginal
![]()
Hmm okej. Får kolla vad AD tar för ett band då. Blir mycket snyggare integrerat med originalbandet än de från den där sidan då det inte är stål där vid luggarna som på originalbandet.Delugs eller AD om du ska ha orginal
![]()
Förmodligen. Jag valde dock att köpa 35mm iställetKan tänka mig att den sitter lite bättre med dessa då länken gör L2L rätt långt...![]()
ja just det, det är ju också ett alt. Dock inte kollat den IRL. Misstänker att det kommer att kännas lite för liten.Förmodligen. Jag valde dock att köpa 35mm iställetHoppas dock att Delugs kommer med band även till denna. Är rätt skoj att kunna byta.
Testade den igår i butik och måste säga att den satt perfekt. Den känns såklart större än 35mm pga utformningen av länk/boett så jag skulle säga att den känns närmare 37/38mm på handleden.ja just det, det är ju också ett alt. Dock inte kollat den IRL. Misstänker att det kommer att kännas lite för liten.![]()