Recension
Nu börjar min tid med Inoxklockan att ta slut och och därför tänkte jag delge lite av mina intryck.
Intryck: Stor, tyckte först att den upplevdes som väldigt stor men efter någon dags använde vande jag mig vid storleken.
Det är ju absolut ingen kosytmklocka men en av de trevligare fritidsklockorna jag provat. Fungerade perfekt på golfrundan och som rejäl beater!
Finishen är mycket fin och klockan känns välbyggd, den är robust och med bezelprotector på så känns den väldigt svår och "råka" ha sönder. Klockan har också en väldigt trevlig lume med flerfärgade visare vilket höjer kvalitetskänslan.
Jag testade bara klockan med originalbandet men hade gärna sett ett flätat paraband till den som ett vildmarkskomplement. Vore roligt med lite variation.
+
Kvalitetskänsla
+
Lumen ( lyser bra, dock ingen Rolexlume såklart men plus för att visarna är olikfärgade, blå och grön)
+
Vridringen flyter på bra och de små nedsänkningarna i den gör den lätt och greppa även med blöta händer.
+
Bandet, riktigt bra rubber som känns väldigt tåligt. Inga problem med svett som jag upplevt det.
+ Integrerad funktion för ölhållare
Och nu till det
mindre bra med klockan enligt mig.
-
Höjden, på tok för hög för att kunna användas till skjorta, det är kanske inte ett minus för alla men för mig begränsar den användningen något.
-
Sekundvisaren, jag upplever att den inte "slår" helt rakt på markörerna på tavlan, det är ingen jätte problem men när jag tittar noga blir jag lite irriterad på det.
Skulle jag köpa den? Ja, som en alternativ beater och sportklocka, men skulle som sagt byta bandet.
Bildkavalkad
Storleken har betydelse
Hög!
Ölhållare! Perfekt sommarklocka.
Lumen är cool!
Skärgårdsbild
Tack
@Foxbolt för mycket bra intiativ!