• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround. Victorinox I.N.O.X. Professional Diver. Den Röda

Moorflax

Patek
2-Faktor
Hade varit riktigt coolt med tanke på att det är en överlevnadsklocka, försökte få hem ett grönt men det skulle ta rätt lång tid och de hade inga till salu i butiken..... Om jag vinner den så köper jag ett lätt :)

Finns i fler färger också. Tycker nog att det blir lite för "fluffigt"

paracord.jpg
 

tissoter

Audemars
Recension :)

Nu börjar min tid med Inoxklockan att ta slut och och därför tänkte jag delge lite av mina intryck.
Intryck: Stor, tyckte först att den upplevdes som väldigt stor men efter någon dags använde vande jag mig vid storleken.
Det är ju absolut ingen kosytmklocka men en av de trevligare fritidsklockorna jag provat. Fungerade perfekt på golfrundan och som rejäl beater!

Finishen är mycket fin och klockan känns välbyggd, den är robust och med bezelprotector på så känns den väldigt svår och "råka" ha sönder. Klockan har också en väldigt trevlig lume med flerfärgade visare vilket höjer kvalitetskänslan.
Jag testade bara klockan med originalbandet men hade gärna sett ett flätat paraband till den som ett vildmarkskomplement. Vore roligt med lite variation.


+ Kvalitetskänsla
+ Lumen ( lyser bra, dock ingen Rolexlume såklart men plus för att visarna är olikfärgade, blå och grön)
+ Vridringen flyter på bra och de små nedsänkningarna i den gör den lätt och greppa även med blöta händer.
+ Bandet, riktigt bra rubber som känns väldigt tåligt. Inga problem med svett som jag upplevt det.
+ Integrerad funktion för ölhållare

Och nu till det mindre bra med klockan enligt mig.
- Höjden, på tok för hög för att kunna användas till skjorta, det är kanske inte ett minus för alla men för mig begränsar den användningen något.
- Sekundvisaren, jag upplever att den inte "slår" helt rakt på markörerna på tavlan, det är ingen jätte problem men när jag tittar noga blir jag lite irriterad på det.

Skulle jag köpa den? Ja, som en alternativ beater och sportklocka, men skulle som sagt byta bandet.

Bildkavalkad

Storleken har betydelse
image.jpeg

Hög!
image.jpeg

Ölhållare! Perfekt sommarklocka.
image.jpeg

Lumen är cool!
image.jpeg

Skärgårdsbild
image.jpeg


Tack @Foxbolt för mycket bra intiativ!
 

tissoter

Audemars
Skulle vara kul med en karta där vi kunde skriva in vart klockan har varit med :) typ som geotaggar. Idé?
 

Freddie L

Panerai
Recension :)

Nu börjar min tid med Inoxklockan att ta slut och och därför tänkte jag delge lite av mina intryck.
Intryck: Stor, tyckte först att den upplevdes som väldigt stor men efter någon dags använde vande jag mig vid storleken.
Det är ju absolut ingen kosytmklocka men en av de trevligare fritidsklockorna jag provat. Fungerade perfekt på golfrundan och som rejäl beater!

Finishen är mycket fin och klockan känns välbyggd, den är robust och med bezelprotector på så känns den väldigt svår och "råka" ha sönder. Klockan har också en väldigt trevlig lume med flerfärgade visare vilket höjer kvalitetskänslan.
Jag testade bara klockan med originalbandet men hade gärna sett ett flätat paraband till den som ett vildmarkskomplement. Vore roligt med lite variation.


+ Kvalitetskänsla
+ Lumen ( lyser bra, dock ingen Rolexlume såklart men plus för att visarna är olikfärgade, blå och grön)
+ Vridringen flyter på bra och de små nedsänkningarna i den gör den lätt och greppa även med blöta händer.
+ Bandet, riktigt bra rubber som känns väldigt tåligt. Inga problem med svett som jag upplevt det.
+ Integrerad funktion för ölhållare

Och nu till det mindre bra med klockan enligt mig.
- Höjden, på tok för hög för att kunna användas till skjorta, det är kanske inte ett minus för alla men för mig begränsar den användningen något.
- Sekundvisaren, jag upplever att den inte "slår" helt rakt på markörerna på tavlan, det är ingen jätte problem men när jag tittar noga blir jag lite irriterad på det.

Skulle jag köpa den? Ja, som en alternativ beater och sportklocka, men skulle som sagt byta bandet.

Bildkavalkad

Storleken har betydelse
image.jpeg

Hög!
image.jpeg

Ölhållare! Perfekt sommarklocka.
image.jpeg

Lumen är cool!
image.jpeg

Skärgårdsbild
image.jpeg


Tack @Foxbolt för mycket bra intiativ!
Bra skrivet, fina bilder. Tackar!
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
image.jpg

När jag kom hem efter min tur till havs väntade inte bara ett paket, utan två!
image.jpg

Det ena innehöll en tummad låda,
image.jpg
Som i sin tur innehöll en tummad klocka.
image.jpg

"Älskling, vad stor den är" ropade jag.
"Jag vet" sa maken. Han tyckte klockan var stor också.
image.jpg

Det andra paketet innehöll en leksak.
image.jpg

image.jpg

Inte högkvalitativt, men ack så skoj.
Nu börjar röda veckan på allvar! Tjohoo!
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
"Vad ska du hitta på för hyss med klockan nu då?" undrade maken när jag satt och fingrade på den på altanen. "Inget särskilt" sa jag och slängde oberört nonchalant iväg den över axeln så att den landade med ett plums i barnpoolen. Han såg helt perplex ut innan han samlade sig.
Det var nog det mest extrema jag kommer utsätta den för. Jag är fortfarande traumatiserad efter Column wheelens fall i klinkersen som resulterade i en fellokaliserad urtavla och en månad hos urmakaren.
Men åter till inox; En tuff eftermiddag för klockan och fyra tuffa resdagar för mig så det blir tidig sänggång. Se så väl klockan matchar sänglinnet. Gäller att hålla i den så att den inte försvinner. Sov gott.
image.jpg
 
Topp