• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround. Victorinox I.N.O.X. Professional Diver. Den Röda

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Blir väl givetvis en bar där också. :)
Det ska bli en hörnsoffa, tak och vägg som det går att kolla på film på. Projektor finnes.
Edit; det är sommarvärmen som fått mig att längta bort, och om inte Urkvinnan kommer till strandhänget får strandhänget komma till Urkvinnan. Det kanske inte är så classy, men det kommer att bli jäkligt gott.
 
Senast ändrad:

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
image.jpg

Taklagsfest.
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Tur att den kom fram ordentligt. Nu måste jag rappa på med recensionen då. Illa om Jatack blir färdig med sin innan jag är klar med min...
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Då var det hög tid att samla ihop intrycket av passaroundklockan då. Först av allt vill jag såklart tacka @Foxbolt för ett grymt bra initiativ och upplägg. Och alla andra i den röda passarounden som med lätthet roddat om i ordningen när någon rest bort eller när det har blivit en oväntad helgdag.
Klockan då.
Jag har ju en liten Victorinox sedan tidigare som jag är mycket nöjd med.
image.jpg

(Som jag för övrigt köpte samtidigt som min svarta Hydroconquest
image.jpg

för att den sistnämnda var på rea och jag helt plötsligt hade ett par tusenlappar över i min klockbudget och jag ville ha något med vit pärlemor och jag tyckte den var så fin och dessutom hade jag läst en lång reklamhistoria om någon som hittat en Victorinox på havsbotten och via serienumret lyckats identifiera ägaren som berättade hur det gått till när den hamnade på botten och det var flera år sedan men klockan gick, som en klocka, ändå. Jag var mycket imponerad av storyn.).
Jag har även varit grymt sugen på en grön Maverick
image.jpg

men inte kommit till skott för det har bara dykt upp massa Longineser som velat bli köpta hela tiden, men när den här möjligheten att få pröva en ny Victorinox en vecka var det bara att hoppa på tåget.
Jag hade ju förstått av tidigare recensioner att den var rätt fet, men när jag tog upp den ur lådan blev jag ändå förvånad för den var riktigt rejäl och attans tung.
Med min kroppsbyggnad påminner jag mer om en amazon än en balettdansös och med 17 cm handleder tycker jag nog att jag kunde bära upp den utan att det såg bisarrt ut, men jag kände mig inte helt bekväm på fredagen när jag bar den på jobbet. Den gjorde sig inte till kjol så att säga.
I badet gjorde den sig däremot mycket väl och 4-åringen tyckte det var kul med en röd klocka i badet. Hon tyckte dock det var mindre kul den stunden jag ägnade mig mer åt telefon och klockfoto än åt henne...
I hängmattan gjorde den sig mycket väl och när jag höll ut handen över hängmattekanten eller förde handen fram och åter över hängmattan gav den upphov till tillräckligt mycket rörelseenergi och motkrafter för att sätta hela hängmattan i svängning. Härligt med vardagsfysik.
Hela grejen med passaroundklocka väckte mer aktivitet och idéer i mig än vad jag kunnat förutse. Man vill ju gärna ta med den på något litet extra och inte bara dega bort en vecka på soffan när man har finbesök.
Följaktligen blev det både snickrat och avverkat och mera snickrat och där gjorde klockan, trots sin storlek inte mycket väsen av sig. Den kröp fint in under arbetshandskarna och störde inte alls. Jag har två g-shocks också och de stör betydligt mycket mer.
image.jpg

Med det käcka lilla gummiskyddet behövde man ju inte heller vara rädd att repa den oförstörbara klockan och det var ju skönt.
Jag blev så inspirerad av @Fliegerchronograph som var ute och cyklade med sin blå inox så jag tänkte att vi kan ju inte låta den röda vara ocyklad. Således plockade jag ut min racer för första gången på 6 år och fick en riktigt härlig morgontur. Det var ju ett tag sen, men det var bara att pumpa däcken, olja kedjan, fundera på om jag skulle ha vita eller svarta strumpor, raka benen eller inte, plocka av skärmen på hjälmen eller inte, ha solglasögonen innanför eller utanför hjälmremmarna, och sen ge sig iväg. Till skillnad från den blåklockade cyklisten körde ju jag själv och hade inget baksug att ligga i, men det gick bra ändå. Inoxen kändes inte av alls, trots tjocklek och diameter. Jag är svag för gummiband och det här tyckte jag var skönt och följsamt.
Att springa med den var däremot ingen hit. Emellanåt bär jag vanlig klocka på armen när jag springer till eller från jobbet men den här hade jag plockat av direkt. Slagsida. Alldeles för mycket obalans.
I övrigt tycker jag den hängde med bra. Efter @jablas test av den gula tyckte jag att alla stresstester var överflödiga och nöjde mig med att kasta den i barnpoolen och det klarade den utan protester.
Mitt sammanvägda intryck var att det var en kul klocka i en snygg färg. Trots att det är den klumpigaste klocka jag burit var den ändå följsam och gjorde inte mycket väsen av sig så länge man inte tittade på den. Den hade en fantastisk lumen och det är man ju inte bortskämd med som Longinesägare.
Men hade jag köpt en Victorinox till så hade det nog blivit en grön eller brun Maverick.
Tack igen till Foxbolt för ett bra arr. Hoppas på många fler såna fram igenom :)
 
Senast ändrad:

jabla

Sarlacc
Då var det hög tid att samla ihop intrycket av passaroundklockan då. Först av allt vill jag såklart tacka @Foxbolt för ett grymt bra initiativ och upplägg. Och alla andra i den röda passarounden som med lätthet roddat om i ordningen när någon rest bort eller när det har blivit en oväntad helgdag.
Klockan då.
Jag har ju en liten Victorinox sedan tidigare som jag är mycket nöjd med. (Som jag för övrigt köpte samtidigt som min svarta Hydroconquest för att den sistnämnda var på rea och jag helt plötsligt hade ett par tusenlappar över i min klockbudget och jag ville ha något med vit pärlemor och jag tyckte den var så fin och dessutom hade jag läst en lång reklamhistoria om någon som hittat en Victorinox på havsbotten och via serienumret lyckats identifiera ägaren som berättade hur det gått till när den hamnade på botten och det var flera år sedan men klockan gick, som en klocka, ändå. Jag var mycket imponerad av storyn.).
Jag har även varit grymt sugen på en grön Maverick men inte kommit till skott för det har bara dykt upp massa Longineser som velat bli köpta hela tiden, men när den här möjligheten att få pröva en ny Victorinox en vecka var det bara att hoppa på tåget.
Jag hade ju förstått av tidigare recensioner att den var rätt fet, men när jag tog upp den ur lådan blev jag ändå förvånad för den var riktigt rejäl och attans tung.
Med min kroppsbyggnad påminner jag mer om en amazon än en balettdansös och med 17 cm handleder tycker jag nog att jag kunde bära upp den utan att det såg bisarrt ut, men jag kände mig inte helt bekväm på fredagen när jag bar den på jobbet. Den gjorde sig inte till kjol så att säga.
I badet gjorde den sig däremot mycket väl och 4-åringen tyckte det var kul med en röd klocka i badet. Hon tyckte dock det var mindre kul den stunden jag ägnade mig mer åt telefon och klockfoto än åt henne...
I hängmattan gjorde den sig mycket väl och när jag höll ut handen över hängmattekanten eller förde handen fram och åter över hängmattan gav den upphov till tillräckligt mycket rörelseenergi och motkrafter för att sätta hela hängmattan i svängning. Härligt med vardagsfysik.
Hela grejen med passaroundklocka väckte mer aktivitet och idéer i mig än vad jag kunnat förutse. Man vill ju gärna ta med den på något litet extra och inte bara dega bort en vecka på soffan när man har finbesök.
Följaktligen blev det både snickrat och avverkat och mera snickrat och där gjorde klockan, trots sin storlek inte mycket väsen av sig. Den kröp fint in under arbetshandskarna och störde inte alls. Jag har två g-shocks också och de stör betydligt mycket mer.
Med det käcka lilla gummiskyddet behövde man ju inte heller vara rädd att repa den oförstörbara klockan och det var ju skönt.
Jag blev så inspirerad av @Fliegerchronograph som var ute och cyklade med sin blå inox så jag tänkte att vi kan ju inte låta den röda vara ocyklad. Således plockade jag ut min racer för första gången på 6 år och fick en riktigt härlig morgontur. Det var ju ett tag sen, men det var bara att pumpa däcken, olja kedjan, fundera på om jag skulle ha vita eller svarta strumpor, raka benen eller inte, plocka av skärmen på hjälmen eller inte, ha solglasögonen innanför eller utanför hjälmremmarna, och sen ge sig iväg. Till skillnad från den blåklockade cyklisten körde ju jag själv och hade inget baksug att ligga i, men det gick bra ändå. Inoxen kändes inte av alls, trots tjocklek och diameter. Jag är svag för gummiband och det här tyckte jag var skönt och följsamt.
Att springa med den var däremot ingen hit. Emellanåt bär jag vanlig klocka på armen när jag springer till eller från jobbet men den här hade jag plockat av direkt. Slagsida. Alldeles för mycket obalans.
I övrigt tycker jag den hängde med bra. Efter @jablas test av den gula tyckte jag att alla stresstester var överflödiga och nöjde mig med att kasta den i barnpoolen och det klarade den utan protester.
Mitt sammanvägda intryck var att det var en kul klocka i en snygg färg. Trots att det är den klumpigaste klocka jag burit var den ändå följsam och gjorde inte mycket väsen av sig så länge man inte tittade på den. Den hade en fantastisk lumen och det är man ju inte bortskämd med som Longinesägare.
Men hade jag köpt en Victorinox till så hade det nog blivit en grön eller brun Maverick.
Tack igen till Foxbolt för ett bra arr. Hoppas på många fler såna fram igenom :)
Tack för en skön självutlämnande och underhållande sammanfattning av din vecka med den röda. Jag får lite ångest över min uteblivna sammanfattning av den gula.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Första intrycket:
Trodde inte att jag skulle gilla den röda färgen, känns svårmatchad och har dessutom läst att andra har upplevt den som stor. Trodde med andra ord att den skulle bli liggande, men nejdå där tog jag fel!

Är störtnöjd med den röda färgen, väldigt trevligt och färgglatt men samtidigt så har den inte en sådan röd färg som sticker ut, istället smälter den in helt perfekt!

Gällande storleken så känns den helt rätt, den är bastant och känns verkligen gedigen. Men den är inte för stor, inte för liten utan perfekt!

Gillar verkligen band som har avskiljare på sig så att man kan fästa gummibiten som håller ner bandet. Sitter liknande på min Luminox, men på denna är de tightare och mycket bättre!
Syftar på dessa piggar som syns här:
DSC_3751.JPG


På detta är klockan väldigt lättavläst, något som jag anser är viktigt för en klocka men som tyvärr många klockor inte kan leva upp till!

Så betyget efter en dag på handleden är definitivt en femma av fem!
 
Topp