• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Jag förstår att den kan vara bekväm när den är lätt. Men vissa lätta klockor kan också ge en känslan av dålig kvalitet.
Missförstå mig inte, detta är nog den snyggaste Patek som finns, kvaliteten är det säkert inga fel på då den lanseras som sportklocka, heller. Jag menade bara att jag personligen kan känna att tex klockor känns ofta mer behagligare att bära om de har lite vikt, vikten känns ibland som om det är = kvalitet, om ni förstår vad jag menar.

Är det någon som haft en Aquanaut ett längre tag? Kanske tom använt den som "vardagsklocka"/ "GADA/OWG klocka" under några år?
Jag skulle vilja veta hur klockan känns efter några år på armen, samt vad man kan tänkas få räkna med i service/reparationskostnader/år.
Kul om nån kunde ge svar.:)

Mvh Roffe P
Hade min Aquanaut i flera år. Inte varje dag men ofta. Bästa tänkbara känsla i band över åren.
Service kostade runt 8-9K.
Du behöver inte ha några tvivel!
/j
 
Åhman.. Det där va inte alls bra. Man tycker väl att ett företag som PP borde ha kunnat lösa det på ett LITE smidigare sätt än att endast göra en enda inställning möjlig..
:(
Mvh
Att klockan är så lätt och bandet stumt är det inga problem att den sitter lite löst.
Som sagt....... Du behöver inte ha några tvivel!
 
vad kostar en 5980 rimligen i sverige numera? alltså aktuellt markandspris för en beggad.
Såg att en handlare här på forumet i annons vill ha närmare 700K...
 
Åhman.. Det där va inte alls bra. Man tycker väl att ett företag som PP borde ha kunnat lösa det på ett LITE smidigare sätt än att endast göra en enda inställning möjlig..
:(
Mvh

Det där är inget hinder för att skaffa en Aquanaut. Det är mer ett test om du är rätt person för klockan. :) Lite som folk som börjar lipa över att en Rolle med Oysterflex inte passar. Nähä, du är inte värdig. ;)
 
Men håller med övriga. Bästa gummibandet i branschen så att säga. Och den mest bekväma klockan jag haft iaf.
 
  • Like
Reactions: Bas
Hade min Aquanaut i flera år. Inte varje dag men ofta. Bästa tänkbara känsla i band över åren.
Service kostade runt 8-9K.
Du behöver inte ha några tvivel!
/j
Tack!
Låter som en dålig bortförklaring, köp flera band ifall handleden din sväller så pass mycket.
Jag behöver inte förklara bort mig, jag hade väl kunnat låta bli att visa intresse för den här, precis som för 5711 och 5712 ist? Så ditt argument faller på sin orimlighet.
Det där är inget hinder för att skaffa en Aquanaut. Det är mer ett test om du är rätt person för klockan. :) Lite som folk som börjar lipa över att en Rolle med Oysterflex inte passar. Nähä, du är inte värdig. ;)
Hehehe ok.
 
Någon på Instagram som hade snickrat ihop en Aquanaut perpetual calendar . Hade ju blivit den sjukaste klockan någonsin:)
DCC5D53A-D2A5-4BA3-9BE1-2363BE162A19.jpeg
Galet snygg! :hungry:
 
Ska du slå till på en?
Den är fin, men jag har som skrivet tidigare inte ens känt på en än. Men om jag skulle få ett par hundringar över framöver och faktiskt tycker att den är lika trevlig i verkligheten som på bild och som folk som har/haft en hävdar, så kanske?
Vi får se, måste hitta på nån som vill ta ut en isåfall, de jag brukar handla hos är inte AD för Patek Philippe. Och ska det vara så ska det vara nytt. Så det är väl inte bara att köpa heller, även om jag hade haft pengarna i näven.

Mvh
 
Den är fin, men jag har som skrivet tidigare inte ens känt på en än. Men om jag skulle få ett par hundringar över framöver och faktiskt tycker att den är lika trevlig i verkligheten som på bild och som folk som har/haft en hävdar, så kanske?
Vi får se, måste hitta på nån som vill ta ut en isåfall, de jag brukar handla hos är inte AD för Patek Philippe. Och ska det vara så ska det vara nytt. Så det är väl inte bara att köpa heller, även om jag hade haft pengarna i näven.

Mvh
Vad menar du med att du måste hitta på nån som vill ta ut en?
Det är väl bara att vända dig till en PP AD, man får ju ha fler ADs än en
 
Vad menar du med att du måste hitta på nån som vill ta ut en?
Det är väl bara att vända dig till en PP AD, man får ju ha fler ADs än en
Klart man får handla hos fler ADs än en. Men om man går in och vill köpa en Aquanaut som första klocka, då lär man få stå länge i kö. Längre än jag orkar och har lust med.
Då gör jag hellre upp med någon som har etablerad kontakt med en patek AD. Om jag inte kan göra upp direkt med någon handlare själv.
Eller har jag missförstått det här med väntetid på 5167, är den kanske inte alls så lång?
Jag hade gärna haft en med Tiffanytavla för övrigt. :)

Mvh.
 
Klart man får handla hos fler ADs än en. Men om man går in och vill köpa en Aquanaut som första klocka, då lär man få stå länge i kö. Längre än jag orkar och har lust med.
Då gör jag hellre upp med någon som har etablerad kontakt med en patek AD. Om jag inte kan göra upp direkt med någon handlare själv.
Eller har jag missförstått det här med väntetid på 5167, är den kanske inte alls så lång?
Jag hade gärna haft en med Tiffanytavla för övrigt. :)

Mvh.
Det lär vara en liten väntetid men du kan väl köpa den grått om inte annat?

För "gör du upp" med en handlare så är det väl ett vanligt köp eller?
 
Senast ändrad:
Den är fin, men jag har som skrivet tidigare inte ens känt på en än. Men om jag skulle få ett par hundringar över framöver och faktiskt tycker att den är lika trevlig i verkligheten som på bild och som folk som har/haft en hävdar, så kanske?
Vi får se, måste hitta på nån som vill ta ut en isåfall, de jag brukar handla hos är inte AD för Patek Philippe. Och ska det vara så ska det vara nytt. Så det är väl inte bara att köpa heller, även om jag hade haft pengarna i näven.

Mvh

Klart man inte ”bara köper”. Skulle du inte kunna köpa en beg? Jag är ganska petig själv men skulle absolut kunna köpa en begagnad om den var bra prisad och i bra skick. Får se vad man gör i fram emot nästa vår. Varit sugen länge. För 3-4 år sedan tänkte jag mycket på att köpa en 5711, idag har man ju missat vågen helt..:(
 
Det lär vara en liten väntetid men du kan väl köpa den grått om inte annat?
En liten väntetid klarar jag av, likaså en 3 mån "begagnad". Men jag lägger hellre lite tid på att göra en bra affär än betalar 50k över list, utan att ens försöka göra en bättre affär.

Jag vet att många här anser det vara fult att "köpa ut" klockor, men att köpa just den här modellen till list, för en liten ersättning är knappast nåt som skulle göra mig rik om jag skulle sälja sen, det är ingen Nautilus.
Sen kanske det är någon som nyligen har köpt en, men upptäckt att den inte var för honom/henne, och kan tänka sig ta något i byte av mig, när och om det kommer till ett ev införskaffade av en 5167? :)

Mvh
 
En liten väntetid klarar jag av, likaså en 3 mån "begagnad". Men jag lägger hellre lite tid på att göra en bra affär än betalar 50k över list, utan att ens försöka göra en bättre affär.

Jag vet att många här anser det vara fult att "köpa ut" klockor, men att köpa just den här modellen till list, för en liten ersättning är knappast nåt som skulle göra mig rik om jag skulle sälja sen, det är ingen Nautilus.
Sen kanske det är någon som nyligen har köpt en, men upptäckt att den inte var för honom/henne, och kan tänka sig ta något i byte av mig, när och om det kommer till ett ev införskaffade av en 5167? :)

Mvh
Säljs aquanaut 50k över list?

Edit: säljs den ens över list öht?
 
Klart man inte ”bara köper”. Skulle du inte kunna köpa en beg? Jag är ganska petig själv men skulle absolut kunna köpa en begagnad om den var bra prisad och i bra skick. Får se vad man gör i fram emot nästa vår. Varit sugen länge. För 3-4 år sedan tänkte jag mycket på att köpa en 5711, idag har man ju missat vågen helt..:(
Ja, jäkla trist med priserna på Nautilus, eller kul för de som hann köpa en, men som sagt, tråkigt för er som vill ha en... :(

Mvh
 
En liten väntetid klarar jag av, likaså en 3 mån "begagnad". Men jag lägger hellre lite tid på att göra en bra affär än betalar 50k över list, utan att ens försöka göra en bättre affär.

Jag vet att många här anser det vara fult att "köpa ut" klockor, men att köpa just den här modellen till list, för en liten ersättning är knappast nåt som skulle göra mig rik om jag skulle sälja sen, det är ingen Nautilus.
Sen kanske det är någon som nyligen har köpt en, men upptäckt att den inte var för honom/henne
Säljs aquanaut 50k över list?

Edit: säljs den ens över list öht?


Vill någon ens ha den?:D
 
Tillbaka
Topp