• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Trams, det sitter ett helt vanligt manuellt 215 PS i 5196. Du kan göra det du kan med alla normala klockor med en sån på armen.
upload_2018-6-12_11-23-19.png
Ja, jag visste inte. Det var därför jag frågade jag har som sagt läst på fler än ett ställe att just Calatrava ska vara väldigt skör, även jämfört med andra dressur.
Men om det inte stämmer så är det juh bra, för det är en jäkla fin klocka!

Mvh
 
En kul chunky guld Patek med Beta 21 kvartsverk från tidigt sjuttiotal som jag klämde på när jag var i New York för ett par veckor sedan. Blev erbjuden att köpa den för ynka 14 000 dollar som på dem lät som ett bra pris..
Rätt kool i alla fall med den bruna tavlan till.
3CBB6ACB-3873-4689-A772-D0D2D8D307A0.jpeg
 
En kul chunky guld Patek med Beta 21 kvartsverk från tidigt sjuttiotal som jag klämde på när jag var i New York för ett par veckor sedan. Blev erbjuden att köpa den för ynka 14 000 dollar som på dem lät som ett bra pris..
Rätt kool i alla fall med den bruna tavlan till.
3CBB6ACB-3873-4689-A772-D0D2D8D307A0.jpeg
Beta 21 - riktigt coolt, har inte sett referensen tidigare.
 
Som så ofta när man vet hur det ska se ut så ser det inte bra ut. Hade ingen av de två modellerna hunnits och denna släpptes hade det troligen blivit andra omdömen.
Nej, det blandas runda och kantiga former på ett osunt vis. Inte harmoniskt. Lite färgad är man trots allt, svårt att undvika.
 
Antingen ser du inte det eller så missuppfattade du mig. Sticker i ögonen.
5712 skulle knappast lyftas till skyarna om den släpptes idag från ett billigare märke. Folk vänjer sig (givetvis inte alltid och alla). Min uppfattning är som sagt att skulle inte Nautilus funnits och AP släppte denna så skulle den säkert ha gått hem, speciellt om den var limiterad och svår att få tag på.
 
5712 skulle knappast lyftas till skyarna om den släpptes idag från ett billigare märke. Folk vänjer sig (givetvis inte alltid och alla). Min uppfattning är som sagt att skulle inte Nautilus funnits och AP släppte denna så skulle den säkert ha gått hem, speciellt om den var limiterad och svår att få tag på.
Tror du missar att tavlan inte är rund tex? Detaljer som sticker rejält i ögat. Följ boettens linjer när den övergår till länken. Eller glasringen när den övergår till länkens mittbitar. Gerald Genta var trots allt en erfaren designer, han hade inte lämnat denna frankenisering ifrån sig. Sedan är jag väldigt förundrad över att folk hyllar en 70-talsful modell som Nautilus. RO är klart mer tidlös.
 
Tror du missar att tavlan inte är rund tex? Detaljer som sticker rejält i ögat. Följ boettens linjer när den övergår till länken. Eller glasringen när den övergår till länkens mittbitar. Gerald Genta var trots allt en erfaren designer, han hade inte lämnat denna frankenisering ifrån sig. Sedan är jag väldigt förundrad över att folk hyllar en 70-talsful modell som Nautilus. RO är klart mer tidlös.
Det är en Photoshop bild, hade överseende med att den som gjorde bilden gjorde copy/paste, lyckas visualisera bristerna.
 
Är inne på att köpa en aquanaut 5065. Någon på forumet som har en och vill langa lite wristshots och komma med lite inputs? :) Typ hur den upplevs storleksmässigt
 
Är inne på att köpa en aquanaut 5065. Någon på forumet som har en och vill langa lite wristshots och komma med lite inputs? :) Typ hur den upplevs storleksmässigt
Har en sedan många år. Ligger i bankfacket så jag kan tyvärr inte posta några bilder nu. Gillar den skarpt. Vad är det du undrar om storleken?

Edit: hittade en bild, dock inte på armen.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp