• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Ja det vore trevligt, jag ska ner framöver, väntar bara på samtal om att de klockor jag "köar" för ska landa, vi skulle kanske kunna ses då?
Det vore väldigt trevligt att få höra hur den känns och kunna ställa direkta frågor och slippa reta upp varannan klockbärare i tråden..:oops:

Mvh.
Awesome, då är det bara att hojta till när det är dags! =)
 
Ja, den är dyr, håller du inte med? Är det NÅGON som inte håller med?

Jag tkr inte den är för dyr för att användas, jag undrade om klockan ifråga verkligen tål att användas till vardags, förutom just vid bad eller tennisspelande/boxning eller cricket..

Men ja, jag bör kanske undvika att köpa den, jag har aldrig haft någon klocka förutom en Longines flagship Heritage, som jag använde i 15 Tim innan den såldes, som har 30 m wr.
Annars har det varit 50, 60, 100m.

Om jag omformulera frågeställningen lite då:
Är det någon här som har haft en dressklocka likt Calatrava, lange 1 el liknande, som har en vattentålighet på 30m, och burit den som vardagsklocka ett längre tag?. Hur mkt "hänsyn" måste tas till att det är en ren dressklocka, som helt enkelt inte är byggd för annat än brevskrivning, jämfört med tex en Datejust eller en Speedy PRO?

Annars får ja väl köp mä en JLC Geophysic 1958 om Calatrava är för dyr för mig :angel:

Mvh.

Jag tror vi har olika definitioner på ordet dyr. Tänker inte diskutera med dig för jag kommer inte orka läsa dina långa svar men att någonting kostar mycket pengar och att någonting är dyrt är för mig olika saker :)
 
Ja det vore trevligt, jag ska ner framöver, väntar bara på samtal om att de klockor jag "köar" för ska landa, vi skulle kanske kunna ses då?
Det vore väldigt trevligt att få höra hur den känns och kunna ställa direkta frågor och slippa reta upp varannan klockbärare i tråden..:oops:

Mvh.
Haha, bara och bara, Roffe! Om det är dina två Pepsi du väntar på så kommer det här vara du innan du åker mot Sthlm:
 
@Roffe det ligger en 5167 på K&S nu :)
Kööööp :D
8A9CE836-0722-4AAF-AC0E-C97E6AE01D40.jpeg
 
Sorry taggade fel, tänkte på Roffe P
Sedan första gången jag såg det namnet här på forumet har jag gått med konstant hat mot denne då andra medlemmar kan blanda ihop oss. Att man som medlem sedan 2014 ska behöva blandas ihop med en från 2018 är så jävla retligt och uppmanar nu "Roffe P" att direkt skriva till admin om namnbyte.

EDIT: ";)" kanske behövs.
EDIT 2: Dock inte helt osant det jag skrev.
 
Sedan första gången jag såg det namnet här på forumet har jag gått med konstant hat mot denne då andra medlemmar kan blanda ihop oss. Att man som medlem sedan 2014 ska behöva blandas ihop med en från 2018 är så jävla retligt och uppmanar nu "Roffe P" att direkt skriva till admin om namnbyte.

EDIT: ";)" kanske behövs
I feel u
 
@Roffe det ligger en 5167 på K&S nu :)
Kööööp :D
8A9CE836-0722-4AAF-AC0E-C97E6AE01D40.jpeg
Jag har inte 200k till en sådan nu, tyvärr, jag är inte miljonär. Jag får tyvärr spara innan jag ska handla och de kontanta tillgångar jag har är öronmärkta för Rolex, det mesta av de iaf. Men i framtiden kanske, sen är jag inte ett dugg intresserad av att bevisa för er om jag har en DE eller tio Pateks då jag aldrig någonsin kommer träffa någon av er iaf. :)

@Roffe du är så jäkla kool som hittade hit och lyckades regga dig 2014!! Tänk om nån råkar tro att du reggat dig i år!? Shit..

Mvh
 
Jag har inte 200k till en sådan nu, tyvärr, jag är inte miljonär. Jag får tyvärr spara innan jag ska handla och de kontanta tillgångar jag har är öronmärkta för Rolex, det mesta av de iaf. Men i framtiden kanske, sen är jag inte ett dugg intresserad av att bevisa för er om jag har en DE eller tio Pateks då jag aldrig någonsin kommer träffa någon av er iaf. :)

@Roffe du är så jäkla kool som hittade hit och lyckades regga dig 2014!! Tänk om nån råkar tro att du reggat dig i år!? Shit..

Mvh
Menade inget illa. Du behöver inte bevisa något här. Jag är inte heller miljonär :) sparar som alla andra :)
 
Jag har inte 200k till en sådan nu, tyvärr, jag är inte miljonär. Jag får tyvärr spara innan jag ska handla och de kontanta tillgångar jag har är öronmärkta för Rolex, det mesta av de iaf. Men i framtiden kanske, sen är jag inte ett dugg intresserad av att bevisa för er om jag har en DE eller tio Pateks då jag aldrig någonsin kommer träffa någon av er iaf. :)

@Roffe du är så jäkla kool som hittade hit och lyckades regga dig 2014!! Tänk om nån råkar tro att du reggat dig i år!? Shit..

Mvh
Just detta jag reagerade på när jag först såg dig på forumet, att du höll på och raljera och leka Allan ballan i massa trådar och var otrevlig, det vill jag inte förknippas med.

Min lilla ”;)” hjälpte tydligen inte till i specialfallet med dig att nå fram till ironin med dig heller för du skulle börja tugga direkt. Älskar när klocksnack växer, föredrar dock trevliga medlemmar som inte behöver hävda att man beställt 15 Rolex i platina från AD som borde komma snart och man är så speciell så man slipper kö.
 
Just detta jag reagerade på när jag först såg dig på forumet, att du höll på och raljera och leka Allan ballan i massa trådar och var otrevlig, det vill jag inte förknippas med.

Min lilla ”;)” hjälpte tydligen inte till i specialfallet med dig att nå fram till ironin med dig heller för du skulle börja tugga direkt. Älskar när klocksnack växer, föredrar dock trevliga medlemmar som inte behöver hävda att man beställt 15 Rolex i platina från AD som borde komma snart och man är så speciell så man slipper kö.
Allan Ballan finns ju också redan!:)
 
Sugen efter en 5167 är stort just nu. Nån som har koll på vilka färger oem gummit finns i?
Sett svart, brun (till rosévarianten) samt en grym khaki/grön:)
O sorry, inte hängt med i tråden från början..
 
Sugen efter en 5167 är stort just nu. Nån som har koll på vilka färger oem gummit finns i?
Sett svart, brun (till rosévarianten) samt en grym khaki/grön:)
O sorry, inte hängt med i tråden från början..
Svarta och bruna kan du köpa över disk. Det gröna bandet kom endast till en specialmodell av 5167 med grön urtavla. Det bandet går inte att köpa längre, även om det gick ett tag, innan patek insåg misstaget. Man kan säga att de är rätt dyra på andrahandsmarknaden....
 
Sugen efter en 5167 är stort just nu. Nån som har koll på vilka färger oem gummit finns i?
Sett svart, brun (till rosévarianten) samt en grym khaki/grön:)
O sorry, inte hängt med i tråden från början..

Som sagt, alla tillgängliga färger listade där.

Priserna på vissa, specifikt det gröna, har ju blivit rätt ’intressanta’ begagnade på sistone.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp