• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Årets sommarklocka :)
E72C15B5-743A-4BB1-8DE3-7AD6EF4D2B25.jpeg
I hur många dagar?
 
Svarta och bruna kan du köpa över disk. Det gröna bandet kom endast till en specialmodell av 5167 med grön urtavla. Det bandet går inte att köpa längre, även om det gick ett tag, innan patek insåg misstaget. Man kan säga att de är rätt dyra på andrahandsmarknaden....
Du får väl bara köpa bruna bandet om du har en rosé nöt? Har för mig att de sa så till mig på ett service-center men kan ha missförstått att endast bruna ingår vid köp av rosen (vilket jag såklart vet stämmer)
 
Antar att även länken går att köpa sepat till 5167? Vore ju trevligt med länk vintertid..
 
O den grandiosa frågan (jävla i-landsproblem egentligen haha) är ju om det är värt att offra lite i form av en grym vintage Sub, Speedy o SM300:(
 
Någon här som har koll på hur tillgången för ADs är på modeller som 5167A och 5711/1A? Kollade med ADn (relativt ny och enda, sålt väldigt få klockor och nyss tagit in ett litet första lager) i ett sydamerikanskt land ang. dessa modeller och fick bara upprepat "dem är väldigt svåra att få tag på" eller "det kan vi inte svara på" ang. väntetider. Värt att nämna är att dem aldrig sålt/haft någon av dem två modellerna. Är det så att ADs måste komma upp till en viss omsättning av klockor innan dem får ta in tex 5167A och 5711/1A?
 
Någon här som har koll på hur tillgången för ADs är på modeller som 5167A och 5711/1A? Kollade med ADn (relativt ny och enda, sålt väldigt få klockor och nyss tagit in ett litet första lager) i ett sydamerikanskt land ang. dessa modeller och fick bara upprepat "dem är väldigt svåra att få tag på" eller "det kan vi inte svara på" ang. väntetider. Värt att nämna är att dem aldrig sålt/haft någon av dem två modellerna. Är det så att ADs måste komma upp till en viss omsättning av klockor innan dem får ta in tex 5167A och 5711/1A?
Jag har mailat och frågat ett 30-tal ADs världen utan några större resultat. Har lyckats få ett par platser på väntlista på 5167 men det är också allt...
Mycket begränsad tillgång för ADs också verkar det som. Att få tag i en Aquanaut eller Nautilus inom rimlig tid verkar stört omöjligt om man inte är storkund eller reser världen runt till olika ADs.
 
Senast ändrad:
Någon här som har koll på hur tillgången för ADs är på modeller som 5167A och 5711/1A? Kollade med ADn (relativt ny och enda, sålt väldigt få klockor och nyss tagit in ett litet första lager) i ett sydamerikanskt land ang. dessa modeller och fick bara upprepat "dem är väldigt svåra att få tag på" eller "det kan vi inte svara på" ang. väntetider. Värt att nämna är att dem aldrig sålt/haft någon av dem två modellerna. Är det så att ADs måste komma upp till en viss omsättning av klockor innan dem får ta in tex 5167A och 5711/1A?
Eftersom utbudet hos AD’s är extremt stram så är det nog rimligt att anta att de får in extremt få. Bo Berggren sa att de får in i snitt en 5711 per år.
Vad gäller 5167 var det litr bättre men fortfarande 5-15 års kö enligt butikspersonalen så kö-tiderna borde spegla tillgången för AD’s ganska bra
 
Någon här som har koll på hur tillgången för ADs är på modeller som 5167A och 5711/1A? Kollade med ADn (relativt ny och enda, sålt väldigt få klockor och nyss tagit in ett litet första lager) i ett sydamerikanskt land ang. dessa modeller och fick bara upprepat "dem är väldigt svåra att få tag på" eller "det kan vi inte svara på" ang. väntetider. Värt att nämna är att dem aldrig sålt/haft någon av dem två modellerna. Är det så att ADs måste komma upp till en viss omsättning av klockor innan dem får ta in tex 5167A och 5711/1A?

Tillgången är rätt låg. Vill du ha en kan du ha en inom en vecka, om du är villig att betala marknadspriset och inte ny från AD.

Jag har mailat och frågat ett 30-tal ADs världen utan några större resultat. Har lyckats få ett par platser på väntlista på 5167 men det är också allt...
Mycket begränsad tillgång för ADs också verkar det som. Att få tag i en Aquanaut eller Nautilus inom rimlig tid verkar stört omöjligt om man inte är storkund eller reser världen runt till olika ADs.

Att maila en PP AD kommer nästan garanterat ALDRIG få dig på listan eller att bli tagen på allvar.
 
Någon här som har koll på hur tillgången för ADs är på modeller som 5167A och 5711/1A? Kollade med ADn (relativt ny och enda, sålt väldigt få klockor och nyss tagit in ett litet första lager) i ett sydamerikanskt land ang. dessa modeller och fick bara upprepat "dem är väldigt svåra att få tag på" eller "det kan vi inte svara på" ang. väntetider. Värt att nämna är att dem aldrig sålt/haft någon av dem två modellerna. Är det så att ADs måste komma upp till en viss omsättning av klockor innan dem får ta in tex 5167A och 5711/1A?
Tillgången är rätt låg. Vill du ha en kan du ha en inom en vecka, om du är villig att betala marknadspriset och inte ny från AD.



Att maila en PP AD kommer nästan garanterat ALDRIG få dig på listan eller att bli tagen på allvar.
Det är jag väl medveten om, men att åka världen runt kändes som ett dyrare alternativ...
Fick ändå en plats på ett par väntelistor på 5167 som sagt. 5-10 år. Sen tvivlar jag på att jag kommer få utdelning på dem. Kommer ju självklart passa på när man är hos utländska ADs.
 
Apropå nöten så börjar man i sitt stilla sinne undra när en efterträdare till 5167 kommer. Första modellen kom 1997, varpå 5167 kom 2007. Nu är det snart 2019... kan det möjligen komma en ny modell snart och i så fall hur kommer den bli? Om man tittar på kronografen som presenterades i Basel i år så verkar det ju som om casen blir större och större. Både vitguldaren och kronografen är ju 42,2.... lite tråkigt kan jag tycka. Även om 5167 kanske inte bärs som en normal 40mm-klocka, visserligen...
 
Tillbaka
Topp