I hur många dagar?Årets sommarklocka
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
I hur många dagar?Årets sommarklocka
Det där är en keeper!I hur många dagar?
Sommaren borde ta slut snartI hur många dagar?
Du får väl bara köpa bruna bandet om du har en rosé nöt? Har för mig att de sa så till mig på ett service-center men kan ha missförstått att endast bruna ingår vid köp av rosen (vilket jag såklart vet stämmer)Svarta och bruna kan du köpa över disk. Det gröna bandet kom endast till en specialmodell av 5167 med grön urtavla. Det bandet går inte att köpa längre, även om det gick ett tag, innan patek insåg misstaget. Man kan säga att de är rätt dyra på andrahandsmarknaden....
Jag har mailat och frågat ett 30-tal ADs världen utan några större resultat. Har lyckats få ett par platser på väntlista på 5167 men det är också allt...Någon här som har koll på hur tillgången för ADs är på modeller som 5167A och 5711/1A? Kollade med ADn (relativt ny och enda, sålt väldigt få klockor och nyss tagit in ett litet första lager) i ett sydamerikanskt land ang. dessa modeller och fick bara upprepat "dem är väldigt svåra att få tag på" eller "det kan vi inte svara på" ang. väntetider. Värt att nämna är att dem aldrig sålt/haft någon av dem två modellerna. Är det så att ADs måste komma upp till en viss omsättning av klockor innan dem får ta in tex 5167A och 5711/1A?
Eftersom utbudet hos AD’s är extremt stram så är det nog rimligt att anta att de får in extremt få. Bo Berggren sa att de får in i snitt en 5711 per år.Någon här som har koll på hur tillgången för ADs är på modeller som 5167A och 5711/1A? Kollade med ADn (relativt ny och enda, sålt väldigt få klockor och nyss tagit in ett litet första lager) i ett sydamerikanskt land ang. dessa modeller och fick bara upprepat "dem är väldigt svåra att få tag på" eller "det kan vi inte svara på" ang. väntetider. Värt att nämna är att dem aldrig sålt/haft någon av dem två modellerna. Är det så att ADs måste komma upp till en viss omsättning av klockor innan dem får ta in tex 5167A och 5711/1A?
Någon här som har koll på hur tillgången för ADs är på modeller som 5167A och 5711/1A? Kollade med ADn (relativt ny och enda, sålt väldigt få klockor och nyss tagit in ett litet första lager) i ett sydamerikanskt land ang. dessa modeller och fick bara upprepat "dem är väldigt svåra att få tag på" eller "det kan vi inte svara på" ang. väntetider. Värt att nämna är att dem aldrig sålt/haft någon av dem två modellerna. Är det så att ADs måste komma upp till en viss omsättning av klockor innan dem får ta in tex 5167A och 5711/1A?
Jag har mailat och frågat ett 30-tal ADs världen utan några större resultat. Har lyckats få ett par platser på väntlista på 5167 men det är också allt...
Mycket begränsad tillgång för ADs också verkar det som. Att få tag i en Aquanaut eller Nautilus inom rimlig tid verkar stört omöjligt om man inte är storkund eller reser världen runt till olika ADs.
Någon här som har koll på hur tillgången för ADs är på modeller som 5167A och 5711/1A? Kollade med ADn (relativt ny och enda, sålt väldigt få klockor och nyss tagit in ett litet första lager) i ett sydamerikanskt land ang. dessa modeller och fick bara upprepat "dem är väldigt svåra att få tag på" eller "det kan vi inte svara på" ang. väntetider. Värt att nämna är att dem aldrig sålt/haft någon av dem två modellerna. Är det så att ADs måste komma upp till en viss omsättning av klockor innan dem får ta in tex 5167A och 5711/1A?
Det är jag väl medveten om, men att åka världen runt kändes som ett dyrare alternativ...Tillgången är rätt låg. Vill du ha en kan du ha en inom en vecka, om du är villig att betala marknadspriset och inte ny från AD.
Att maila en PP AD kommer nästan garanterat ALDRIG få dig på listan eller att bli tagen på allvar.
Går tvärtom iaf men kostar en del att köpa claspen för gummit. Mitt tips köp inte länken den är ingen hitAntar att även länken går att köpa sepat till 5167? Vore ju trevligt med länk vintertid..
Grabben ville testa pappas klocka, visst.
Problemet uppstod när jag ville ha tillbaka den
Gillar mer det som ligger på bordet. Skit i nöt!Sprang och klämde på en vattennöt igår.... T.o.m gummit var klippt för mig..... Jävla skit.
Du har inte funderat på att nicka om dig till ”Iceman”Gillar mer det som ligger på bordet. Skit i nöt!
Häda inte i denna tråd! Det är dags för dig @Hexagon att omfamna nöten nu.Gillar mer det som ligger på bordet. Skit i nöt!
Hiss eller diss?
Brunt gummi på stålmodellen
Jag föredrar det svarta bandet.Hiss eller diss?
KUSD 12 - 15Det säljs ytterst sällan en Calatrava inom landets gränser verkar det som..
Vad får man betala för en 5196 i rosé, i fint skick?
Mvh.
Den är så bra att man behåller den.Det säljs ytterst sällan en Calatrava inom landets gränser verkar det som..
Vad får man betala för en 5196 i rosé, i fint skick?
Mvh.
HissHiss eller diss?
+1Den är så bra att man behåller den.