• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Hiss eller diss?
Brunt gummi på stålmodellen
A56B26DF-189D-4D98-984D-8CFD5DADA3C4.jpeg
Tycker det flyger bra men föredrar nog svarta gummit :)
 
Han skrev i värdering av dollar, i det här landet betalar vi inte för varor med dollar inom gränserna (med undantag för just undantag), så jag frågade om man kan köpa klockan för motsvarande dollarvärde men betala med kronor. Var frågan svår att förstå?

Mvh
Om någon skriver ett pris i dollar så går de mellan tumme och pekfinger att räkna om till SEK för att få priset i just kronor.. Så åter igen. Svaret på din fråga är ja.
 
Referensen du frågar om nu är alltså...?
5196r 001 (?) Men märk väl att jag skriver att det då handlar om längre fram i tiden.

Vad är problemet? Är det inte ok att intressera sig för två olika referenser från samma tillverkare?
Isåfall ber jag om ursäkt. Men de två Patekklockor som intresserar mig är 5167 och 5196.

Mvh
 
5196r 001 (?) Men märk väl att jag skriver att det då handlar om längre fram i tiden.

Vad är problemet? Är det inte ok att intressera sig för två olika referenser från samma tillverkare?
Isåfall ber jag om ursäkt. Men de två Patekklockor som intresserar mig är 5167 och 5196.

Mvh
Det är inte lätt för folk som går in i tråden att veta vilken referens du är intresserad av utan att läsa alla inlägg bakåt..
Självklart får du vara intresserad av hur långa referenser du vill..
Lycka till med Patek-köpet "i framtiden".
Lämnar dig och dina frågor nu
 
Om någon skriver ett pris i dollar så går de mellan tumme och pekfinger att räkna om till SEK för att få priset i just kronor.. Så åter igen. Svaret på din fråga är ja.
Eftersom jag isåfall hände tänkt köpa klockan i Sverige, i en f2f affär, så är dollarprisey helt ointressant iom att kursen gentemot den svenska kronan kan ändras med 10 tusentals sek vid tal om summor som dessa.
Men ok, 120 - 160k sek. Tack för svar. :)

Mvh
 
Det är inte lätt för folk som går in i tråden att veta vilken referens du är intresserad av utan att läsa alla inlägg bakåt..
Självklart får du vara intresserad av hur långa referenser du vill..
Lycka till med Patek-köpet "i framtiden".
Lämnar dig och dina frågor nu
Ok, nej det e klart, men nu vet de vilka klockor som är intressanta från just Patek.:)
Tack, jag lär säkert nämna när framtiden börjar närma sig och vad jag bestämmer är mest intressant.:)

Ha det fint.

Mvh.
 
Fan roffe ska låta degen rulla ... i framtiden :rolleyes:
Haha, a cold day in hell kanske!

Nej, som flera, inklusive jag själv, redan konstaterat kommer Roffe aldrig att tjacka nån Patek, trots oräkneligt antal virriga poster, som missförstås åt alla håll, om det här.
Varför skulle det vara så märkligt om just jag köpte en Patek?
Varför detta hackande på mig hela tiden, blev ni slagna som barn och behöver någon att hacka på?
Varför skulle jag tex inte kunna sälja min DD och köpa en 5196?
(Nu sker inte det, den klockan stannar, men om ni är så säkra på att jag inte kommer eller "kan" köpa just en "Patek"?
Vet någon av er vem jag är och vilka medel jag förfogar över?
Om inte så tkr jag ni kan sluta.
@VintageCollector du verkar så säker på din sak så du vågar kanske ställa dig upp och tala om för klocksnack att om Roffe Persson nånsin köper en Patek Philippe (som du såklart konstaterat aldrig kommer hända), så är du villig att ge 10k sek till Barncancerfonden?
Eller är du inte så säker på din sak och mest vill få lite ryggdunk och gilla?;)

Kan vi stänga diskussionen huruvida någon kanske i framtiden ska köpa en patek. Känns ganska off-topic.
Jag börjar bli less själv, jag förstår inte varför dessa förortsfasoner (man är stark i grupp) används direkt, jag har skrivit att jag ev ska köpa en modell eller en annan, men det verkar som om jag skulle vara förbjuden att köpa ur från märket i fråga..

Mvh.
 
Varför skulle det vara så märkligt om just jag köpte en Patek?
Varför detta hackande på mig hela tiden, blev ni slagna som barn och behöver någon att hacka på?
Varför skulle jag tex inte kunna sälja min DD och köpa en 5196?
(Nu sker inte det, den klockan stannar, men om ni är så säkra på att jag inte kommer eller "kan" köpa just en "Patek"?
Vet någon av er vem jag är och vilka medel jag förfogar över?
Om inte så tkr jag ni kan sluta.
@VintageCollector du verkar så säker på din sak så du vågar kanske ställa dig upp och tala om för klocksnack att om Roffe Persson nånsin köper en Patek Philippe (som du såklart konstaterat aldrig kommer hända), så är du villig att ge 10k sek till Barncancerfonden?
Eller är du inte så säker på din sak och mest vill få lite ryggdunk och gilla?;)


Jag börjar bli less själv, jag förstår inte varför dessa förortsfasoner (man är stark i grupp) används direkt, jag har skrivit att jag ev ska köpa en modell eller en annan, men det verkar som om jag skulle vara förbjuden att köpa ur från märket i fråga..

Mvh.
För att det bra är massa svammel hela tiden och det är jag tämligen övertygad att du vet om, sälja din dd alltså:D
 
För att det bra är massa svammel hela tiden och det är jag tämligen övertygad att du vet om, sälja din dd alltså:D
Vadå svammel? Nej, jag ställer frågor och jag lade ut en trevare om att jag ev kan vara ute efter en 5196 i rödguld framöver. Detta för att få veta om det kanske finns några på forumet, och tom kanske någon som är villig att släppa sin.
Jag ska inte sälja min DD. Men jag hade kunnat göra, och köpt en Patek idag, så att hävda att ni är så säkra på "att Roffe aldrig kommer tjacka nån Patek" låter lite påhittat.

Eller är du Rob lika säker som Vintage och vågar ställa dig upp och inför hela klocksnack skänka 10k kr till Barncancerfonden, om jag skulle köpa en Patek Philippe i framtiden, eller är du också bara ute efter medlemskap i ryggdunkarklubben? :)

Det är alltså dessa två modeller jag funderar på att "investera" i, lite längre fram :)
7324113gross.jpg
Patek_Dial_LG.jpg

Otroligt fina klockor båda två. :patek::heart:

EDIT: Sorry, det är en 5167 jag ev ska lägga slantarna på, jag missade och klickade på fel bild bland de små bilderna..
 
Vadå svammel? Nej, jag ställer frågor och jag lade ut en trevare om att jag ev kan vara ute efter en 5196 i rödguld framöver. Detta för att få veta om det kanske finns några på forumet, och tom kanske någon som är villig att släppa sin.
Jag ska inte sälja min DD. Men jag hade kunnat göra, och köpt en Patek idag, så att hävda att ni är så säkra på "att Roffe aldrig kommer tjacka nån Patek" låter lite påhittat.

Eller är du Rob lika säker som Vintage och vågar ställa dig upp och inför hela klocksnack skänka 10k kr till Barncancerfonden, om jag skulle köpa en Patek Philippe i framtiden, eller är du också bara ute efter medlemskap i ryggdunkarklubben? :)

Det är alltså dessa två modeller jag funderar på att "investera" i, lite längre fram :)
7324113gross.jpg
Patek_Dial_LG.jpg

Otroligt fina klockor båda två. :patek::heart:

EDIT: Sorry, det är en 5167 jag ev ska lägga slantarna på, jag missade och klickade på fel bild bland de små bilderna..
Att det är håller nog de flesta med om, har du en fin dd så posta lite bilder i lämplig tråd vettja en grym klocka även det!
 
Tillbaka
Topp