• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Så länge det inte hamnar i händerna på Richemont eller Swatch och säljs till någon genuint intresserad som kan förvalta deras arv så är jag nöjd. Tror dock inte att det kommer att säljas.

“We understand that one of the largest conglomerates in the sector would likely be interested in the asset given its currently relatively low exposure to the watch category,”

Så som artikeln väljer sina ord tyder det snarare på att det handlar om LVMH.

2roiqy.jpg

Kan du inte sälja?

Kan dock endast betala via någon sorts räntefrittmånadsupplägg, har ett gammalt Sibakort om det hjälper som säkerhet. Tänker mig runt 40 kronor i månaden? Vissa månader kan jag kanske betala med varor, typ träpall, begagnade barnkläder eller liknande?

Har referenser, väntar på svar!

51573BE7-5131-4C5B-8A8D-CFDC5513B01F.jpeg

Mmm, instämmer. Hittade denna långa och intressanta artikel om detta rykte:
https://seekingalpha.com/article/42...-moet-hennessy-louis-vuitton-se-perfect-buyer

Lätt att härleda. Richemont och Swatch har redan egna märken i Pateks segment. Kering är inte tillräckligt stort för att svälja Patek och Rolex är inte intresserad av någon annans affärsidé. Kvar blir egentligen bara LVMH som säkert vill ha ett märke i segmentet ovanför Hublot och Bulgari.

Sen är det säkert möjligt att det blir en Breitling av det hela och att Patek därmed säljs till nån riskkapitalist.

TREHUNDRATUSEN? Minns när de låg på 150k i stål. Redan då var det max i min bok. Uppenbart att smak och tycke är olika.

Måste nästan bumpa denna tråd drygt ett halvår senare. Känns som att det inte var lika katastrofalt att ha lagt strax under 300 för min Nautilus 3800 som folk påstod då. Ser även att Aquanaut i helstål dubblats mer eller mindre sista året. Verkligen en extrem ökning när det gäller stål. Intressant att se om det håller sig.

Senast ändrad:
Hur ska jag uttrycka mig... hade det inte varit en fin patek utan en random klocka - så hade jag nog tagit på mig den där? Haha. Förvisso hade jag önskat att alla tryck skulle ha varit vita, ser väldigt smudged ut på bilden. Men ja, en original vittavlad 5726 vinner obv alla dagar i veckan.
Kan vara rätt fräckt om det är rätt utfört. Vilket det sällan är.

Den 5711 som Virgil Abloh sportar är lite kool
A431B989-85EE-4E43-B375-F5AE87C4A7FE.jpeg

Tillbaka
Topp