• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Patek Philippe Tråden

Jag hade ju inte lagt 150k där o låst dom om jag inte hade råd o göra de;)
Har inte handlat av Rob innan hade jag gjort de kanske jag skulle slippa handpenningen.
Och ev prishöjningar får man bara ta de är dom tydliga med.
Sen hoppas jag ju verkligen inte den tas ur produktion men då får jag väl ta nån annan rolig klocka:rolleyes:
Ringde dom för några år sen innan stålpatek uppgången. Skulle ställa mig i kö på en 5712 samma sak då 20% handpenning.
Bangade på de och de ångrar jag ju nu såklart!
Detta är min Graal vill ha den från Ad inte begagnad eller gråhandel. Där kostar den oxå mer än va den skulle göra hos Rob även efter ev prishöjningar.
Jag har inga problem med att du som ”ny” kund lägger handpenning för att visa att du är seriös men det skulle duga gott med 20’. Btw - grym klocka, hoppas du slipper vänta allt för länge!

Är nästan med i Patek klubben nu:D
C080FBB7-AF7D-46CA-8D4D-98FF9EBA8D25.jpeg
Hälsningar från en som är med i PP-klubben och även hälsar Dig välkommen! Jag är också väldigt förtjust i min 5980/1AR 001. Urtavlans färg är grym! Visserligen har någon här på forumet kallat den för "oligark-klocka", när jag publicerade en bild på klockan tidigare, men det får man ta :cool:.
Gillar din beställda helguldsvariant också :happyhappy:.
5980s.jpg

Fråga alla som köar och har betalat för det. Vid varje givet tillfälle och gör bokslut efteråt. Tror du inte att AD's, distributörer eller tillverkare gått i konkurs någonsin i den moderna historien. Nej, jag vet, allt kan bara peaka.
Så det är hög sannolikhet att Rob eller Patek går i konkurs de närmsta året?

Du läste inte hela inlägget och du är historielös. Tulpaner i Holland på 1600-talet? Enron? Fermentaskandalen? WorldCom? Tändsticksbolaget. Vem trodde det?

Hälsningar från en som är med i PP-klubben och även hälsar Dig välkommen! Jag är också väldigt förtjust i min 5980/1AR 001. Urtavlans färg är grym! Visserligen har någon här på forumet kallat den för "oligark-klocka", när jag publicerade en bild på klockan tidigare, men det får man ta :cool:.
Gillar din beställda helguldsvariant också :happyhappy:.
5980s.jpg
Tack @kirex :) Har inte provat den jag beställt men har provat den du har. Sjukt fin den oxå och jag är lite bitter att de inte gick o få helguldaren med den blåa tavlan.
Men kanske byter dom till blå innan min kommer :D

Utveckla gärna istället för att svara enstavigt eller inte ens det.

Det är en handpenning för avtalad produkt. I det här fallet en 5980 /1R-001.
Handpenningen är betald till Rob och inte till Patek. Så om klockan tas ur produktion så betalas handpenningen givetvis tillbaka.

Och för att tala om "worst case scenario" att Rob skulle gå i konkurs.
Då finns det något som heter Förmånsrättsordningen som sköts av konkurrsförvaltaren, där återbetalning av handpenning står top 3 på listan om jag inte minns helt fel.

Du hade fel och skrev ett förhastad inlägg. Erkänn det och lägg ner. Du gör bara bort dig ännu mer. :confused:

OK - bilddags igen! Skaffade en Aquanuat 5167-A i juli förra året (recension) och med dryga halvåret som perspektiv har den nog varit på min handled över 90% av tiden sen dess, inklusive de flesta nätter - så slim är den. Funderar allvarligt att bli en OWG nu eller i alla fall göra resten av samlingen mindre.

erokPdZ.jpg

UWGlmMX.jpg

j6FAraN.jpg

Tillbaka
Topp